Guest Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Om meer topic's te creëren heb ik dit topic aangemaakt waar je kunt laten weten wat jouw favoriete scheercreme of scheerzeep is. Ik zelf ben iemand die heeft om de zoveel tijd weer een nieuwe favoriete scheercreme en nu is dat Florena comfort scheercreme, maar het is ook al eens Speick scheercreme geweest en Nivea milde scheercreme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ram0n Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Op dit moment de groene Proraso crème. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Ik heb teveel zepen om een echte favoriet eruit te halen, heb meerdere favorieten. Cremes gebruik ik sowieso bar weinig meer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Op dit moment Proraso Groen (helaas op) en Palmoliv Classic. Beide een frisse geur en goede scheer-eigenschappen. En de menthol in de Prorasso is fijn in de zomer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Ik heb niet een favoriet, maar meerdere en dat varieert ook nog eens per seizoen. Zo gebruik ik TFS Tabacco Verde nauwelijks in de lente en de zomer (welke lente en zomer?), maar veel in het koudere halfjaar. Algemeen gezien ben ik een grote fan van TFS zepen, maar ik gebruik ook heel regelmatig Dr.Harris Arlington zeep, Martin de Candre, Speick, La Toja Proraso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Groene Proraso, op dit moment dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
parkos Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Op dit moment zeer tevreden met Fantasia scheerzeep en scheerzeep van de Vergulde Hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Scheerzeep de vergulde hand. Voor de rest nog niet veel geprobeerd dus echt een favoriet kan ik nog niet zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Mijn favoriet was eerst Tabac en die staat nog steeds heel hoog in het lijstje. Laatst echter bij Barbiere di Figaro een kilo Cella gekocht die ook heel erg goed beviel, daar kreeg ik zo een probeer kuipje van het huismerk in de Raffinato geur bij, die was nog een stuk lekkerder eigenlijk hoewel deze zonder tallowate is. Het verbaasde me dat een non tallow zeep zulk rijk schuim opleverde en die zoete amandelgeur van de Raffinato is echt hemels (als je er van houd). Instant favoriet dus en gelijk een 200 ml kuipje besteld samen met de Mistero die ook hemels is, kreeg nog een Esclusivo en je snapt het al, ook helemaal top. Hoop dan ook zeker dat ze deze lijn permanent zullen blijven verkopen. Deze zeepjes worden gemaakt door TFS en de andere zeepjes daarvan wil ik ook nog een keer proberen maar al die zeepjes gaan best lang mee vooral als je ze in rotatie gebruikt en ik kan in principe nu al voor jaren vooruit. Andere zepen die me erg goed bevallen zijn o.a. Arko stick, palmolive , proraso groen en rood. Een iets minder bekende maar erg lekker zeepje is die van Parker met sandalwood en sheabutter, puur plantaardig en erg verrassend, rijk schuim en de geur van mysore sandalwood. Iets minder vond ik MWF, de geur vind ik niet lekker en geeft me soms jeuk, en vergulde hand, deze ruikt erg sterk naar synthetisch reinigingsmiddel en droogt mijn huid sterk uit. De Arko ruikt ook erg sterk naar citronella maar dat vind ik niet zo erg en los dit op door een half open stick naast mijn bed te bewaren en daarmee de muggen uit mijn slaapkamer te verjagen, dit werkt echt!!! Na een tijdje word de geur dan vanzelf een stuk zwakker en is dan best te doen. Ik ben momenteel met de Arko fabriek in contact om te proberen ze zover te krijgen om deze geweldige stick in een meer westerse geur te laten produceren met name iets met menthol en momenteel zijn er wat samples onderweg naar mij waar ik heel erg benieuwd naar ben... Als het meezit binnenkort verkrijgbaar, ik houd jullie op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 TOBS Jermyn, heb een dameshuidje en dit word goed verdragen, plus de geur is meer dan zalig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Dat is wel een goede zet Puerco! Ik ben benieuwd! Ik kan echt niet met Arko door een deur, maar dat heeft alleen maar met de geur te maken, ook als hij al een jaar heeft gelucht. Ik weet niet wat het is. Maar de zeep werkt op zich als een trein. Qua zepen zonder tallow: er zijn genoeg goede zepen die het zonder tallow doen. Kort door de bocht: blijkbaar is de receptuur belangrijker dan de ingredienten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Ja ik ben er dus ook inmiddels achter dat hoewel de meeste goede zepen tallowate in het ingrediënten lijstje hebben staan dit dus niet de doorslaggevende factor is. De zepen van TFS en dus ook van Barbiere di Figaro zijn hier een mooi bewijs van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Qua zepen zonder tallow: er zijn genoeg goede zepen die het zonder tallow doen. Kort door de bocht: blijkbaar is de receptuur belangrijker dan de ingredienten. Helemaal mee eens; lang heb ik gedacht dat tallowate het geheime ingrediënt van een goede scheerzeep was, een heleboel goede zepen hebben het ook, maar als je eenmaal La Toja, Klar of Calani geprobeerd hebt weet je wel beter want die kunnen zich allemaal meten met de top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mycroft Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 op dit moment is Mr taylors van Taylor of old bond street mijn favoriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joindry Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Als ik er één moet kiezen is het nomad, van crabtree and evelyn. Hij wint met neuslengte voorsprong vanwege zijn compleet unieke geur. tweede eindigt groene proraso en derde monsavon. Ik geef hier eerlijk toe dat de geur voor mij héél belangrijk is. Ik scoor VH ook nog steeds hoog omdat ik de geur ook super vind. De lather droogt mijn huid wel redelijk uit, wat doodzonde is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00 Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Cremes Proraso Green, TOBS GrapeFruit Zepen Scottisch Heather, La Toja stick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Ik durf het haast niet te zeggen maar ik ben heel tevreden over De Vergulde Hand zeep. Ik weet dat die zeep een beetje in het verdomhoekje zit op de scheerfora, maar voor mij werkt hij erg goed. Beter dan de Palmolive scheerzeep bijvoorbeeld, of de scheerzeep van Dille en Kamille. Qua cremes twijfel ik een beetje; maar Palmolive Classic is denk ik toch de #1 op het moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 DVH wint steeds meer aan terrein hoor! Het is echt een prima zeep. Sinds kort is hij ook verkrijgbaar in Amerika en daar gaat ie als een trein met zeer goede reviews! Mijn favorieten: Zeep- TOBS Jermyn GFT Coconut P.160 (ja ik heb nog wat ) Creme- CAstle Forbes Muhle Organic TOBS Lime Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 De Vergulde hand zou iedere Nederlandse klassiek scheerder sowieso minimaal een keer gebruiken. Ik vond het niet super slecht, het doet wat het moet doen, maar kwam geur ruikt het echt naar gewone zeep, dus als je gewone zeep op is kun je De Vergulde Hand mooi gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 P.160 (ja ik heb nog wat ) Hier ook nog zo'n 600 gram over van een blok Duro; doodzonde dat die er niet meer is. Maar hij is in goed gezelschap helaas; Klar Kabinett, La Toja Manantiales en Irisch Moos zijn er ook al weer niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 De Vergulde hand zou iedere Nederlandse klassiek scheerder sowieso minimaal een keer gebruiken. Ik vond het niet super slecht, het doet wat het moet doen, maar kwam geur ruikt het echt naar gewone zeep, dus als je gewone zeep op is kun je De Vergulde Hand mooi gebruiken. Ik heb het ongeveer 20 jaar gebruikt, af en toe afgewisseld met een spuitbus van het een of ander De eerste maanden na het starten met DE scheren ben ik het blijven gebruiken, maar al snel kwam ik via de diverse forums nieuwe zaken op het spoor. En we weten allemaal wat dat betekent P.160 (ja ik heb nog wat ) Hier ook nog zo'n 600 gram over van een blok Duro; doodzonde dat die er niet meer is. Maar hij is in goed gezelschap helaas; Klar Kabinett, La Toja Manantiales en Irisch Moos zijn er ook al weer niet meer. P.160 is een prima zeep, alleen jammer dat hij m'n gezicht irriteerde als geen ander. Zo'n reactie heb ik nog nooit gehad. Klar, La Toja en Irisch Moos zijn inderdaad jammerlijk ten einde gekomen. En ik snap nog steeds niet waarom. Van alle drie heb ik trouwens nog het een en ander liggen; een halve bowl La Toja, een stick Irisch Moos en zo'n 700 gram Klar Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 (edited) P.160 is een prima zeep, alleen jammer dat hij m'n gezicht irriteerde als geen ander. Zo'n reactie heb ik nog nooit gehad. Klar, La Toja en Irisch Moos zijn inderdaad jammerlijk ten einde gekomen. En ik snap nog steeds niet waarom. Van alle drie heb ik trouwens nog het een en ander liggen; een halve bowl La Toja, een stick Irisch Moos en zo'n 700 gram Klar Vermoedelijk is de amandelolie de grootste oorzaak (voor wat betreft de P.160 dan); ooit soortgelijke problemen gehad met vergelijkbare zepen? Cella, Vitos etc.? Mijn quotum Klar is ook zo'n 700g, mijn IM is een scheerbeurt minder dan vol en ik heb nog een ongebruikte Manantiales. We zitten blijkbaar in dezelfde hoek... Ze gaan eruit om simpele redenen; IM verkocht niet genoeg en/of was een directe concurrent voor de Tabac stick, Klar kabinett is net zo goed als de (bijna 10X duurdere) andere Klars en verkocht juist te goed. Het excuus van Klar was dat er te weing barbershops over waren (waar de zeep voor bedoeld was) maar ik denk dat-ie juist te goed liep onder gewone consumenten waardoor hun zgn. premium zepen onvoldoende verkochten. La Toja had te maken met de financiële situatie van het moederbedrijf (Heinkel) en de beperkte markt voor de pucks in houten, tja, pot. De pucks kwamen uit Spanje en de nog steeds gemaakte sticks uit Polen of Slowakije (of ergens daar in de buurt). Dankzij internet is een hele wereld aan scheermateriaal beschikbaar geworden en ik was in eerste instantie positief verbijsterd over wat er allemaal nog was maar ik zie in rap tempo ook van alles verdwijnen en dat zijn meestal nou net niet de middelmatige producten helaas... Edited July 7, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Als het gaat om een scheerzeep die met Klar Kabinett vergelijkbaar is; bulkverpakking, goedkoop, goed, niet-irriterend, wat zou je dan op dit moment aanraden? Ik heb me altijd voorgehouden dat ik geen kilo scheerzeep nodig had, tot ik ontdekte dat Kabinett verdwenen was (onlangs) ... toen vond ik het jammer dat ik nooit een verpakking gekocht heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Tja La toja Manatiales en Klar heb ik dan weer niet, ook nooit kunnen proberen helaas. Eeuwig zonde vind ik het. Ja, de amandelolie is vaak de boosdoener. Het kan zijn dat je er bij andere producten geen last van hebt, omdat de hoeveelheid olie en verwerking van de olie ook een rol speelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Scheerzepen die het zo goed doen, op het moment. TFS en BdF: beiden niet duur, lekkere geurtjes en presteren als een gek. Tabac, de enige zeep die je bijna helemaal hufterproof kan doen, alleen de geur moet je heel erg liggen. Institute Karite: supermakkelijke zeep om te latheren maar ruikt eigenlijk nergens naar. Qua prijs weet ik niet wat ie doet, de mijne heb ik gekregen. La Toja sticks, ideaal spul Taylor Of Old Bond Street cremes, Proraso zepen en cremes, allemaal supermakkelijk en vrij goedkoop Geo F Trumpers, makkelijke cremes, dure kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts