wouzer51 Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Het is een mes dat ik gekocht heb op marktplaats. Op het lemmet staat "BEST QUALITY" en "Silver Steel". Op de schouder staat "GARANTIE". Het heft is gemaakt van zeer goedkoop en lelijk grijs gemarmerd kunststof (PE vermoedelijk). Het lemmet voelt echter solide aan en is full hollow en vlijm scherp. Ik verwacht niet dat ik hier een pareltje in handen heb, maar als ie lekker scheert ga ik 'm rescalen en wie weet gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Wouzer, Het gebruik van de superlatieven "BEST QUALITY" en "Silver Steel" en voorts "GARANTIE" is zeer algemeen in de straight razor wereld. In mijn studententijd (vroeg in een andere eeuw) liep je ook elke dag aan tegen de slogan: "Durex the best there is". En met het gebruik daarvan kwam je er ook vaak zonder kleerscheuren vanaf. Het mes is dus anoniem. Maar naar is aan te nemen een Germaan of een Brit. Ergo. Sloop het mes. Ga met het ijzer aan de gang. Ik denk eerst met het fijnste staalwol dat je kunt krijgen (automaterialenhandel voor schadebedrijven); laat een rest van de patina die best mooi is in stand. En. Nieuwe scales. Daar heb ik wat mee. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouzer51 Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Dank voor je reactie Joost, Gillette adverteerde ook in die andere eeuw al met "The best a man can get", maar die vlieger gaat toch niet helemaal op wat mij betreft Het lemmet is prachtig afgewerkt en zo te zien inderdaad van zilverstaal. De term "GARANTIE" doet vermoeden dat het hier een oosterbuur betreft. Ik ga er mee aan de slag en ik denk dat ik scales van teak ga maken. Binnenkort meer hier in dit topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Teak is wel duurzaam maar bij afgeslankt niet erg sterk. Zie voor eigenschappen: http://www.wood-database.com/about/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouzer51 Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Dank voor de link, die kende ik nog niet. Maar teak heeft ook weinig krimp en werking en is bovendien vettig (zelfsmerend). Het gaat hier om een 6/8" dus de scales mogen wat body hebben. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts