Blue Tip Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Momenteel gebruik ik een merkur 23c en dat bevalt uitstekend. Maar ik zou wel eens een ander mes willen hebben ter afwisseling. Ik heb een aantal krabbers gehad met een kort handvat, maar dat beviel minder goed. Het lange handvat van de 23c werkt perfect voor mij, waarschijnlijk ook omdat ik lange vingers heb. Mijn vraag is of er vergelijkbare krabbers zijn. Ik heb mijn oog al laten vallen op de Muhle 89. Is deze net zo lang als de 23c? Of moet ik dan de Grande hebben? Zijn er nog andere messen met een lang handvat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 De merkur progress long handle. En veel mooier de Digress XL of progress XL long handle. En de futur is ook lang maar veel lomper. En goedkoper de merkur 39 c (barberpole geloof ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ik bedoel merkur 38c Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 De Feather Popular heeft ook een lang handvat. Maar het is ook een erg lichte krabber, en dat moet je liggen. Bij een lichte krabber moet je er bewuster op letten dat je geen druk uitoefent. Bij een zware krabber gaat dat automatisch. Ik vind het lange handvat van de Popular een stuk prettiger dan het korte van de Gillette Rocket HD die ik eerder had. De Rocket HD is wel lekker zwaar, en glijdt dus vanzelf over je huid. Bij de Feather moet je een beetje meer opletten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Heel veel Pearl krabbers hebben een lang handvat. De gewone Muhle/Edwin Jagger handgrepen zou ik niet echt lang willen noemen, ik denk dat je dan inderdaad voor een Grande moet gaan. De Sabi T1 krabber heeft ook een lang handvat en kost je ook de kop niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 +1 voor de Pearls. Ook diverse Parker TTO modellen hebben een langer handvat. Diverse hele goedkope krabbers uit verre oorden ook (kijk hiervoor eens in onze marktplaats). Als je een stuk zwaarder zou willen: Weber met classic handle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 of je kan hier een kijkje nemen: http://www.uforazorhandles.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 of je kan hier een kijkje nemen: http://www.uforazorhandles.com Wel heel erg mooi! Kost wat maar dan heb je ook wel een stukje vakwerk in handen die waarschijnlijk je scheerkop overleefd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ik heb een UFO handvat en ze zijn inderdaad erg mooi en bijzonder degelijk. Levertijd kan lang zijn in het geval van drukte (bij mij een week op 6). Maar dan heb je nog geen kop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 alhoewel ik de link gaf kwam ik tot de conclusie dat ik geen fan was van het handvat wat ik bestelde (Goliath), heel mooi afgewerkt maar niet mijn voorkeur qua handgevoel. Had wellicht moeten gaan voor een lichtere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ik heb een Kaiser Short, maar erg kort is hij niet met een lengte van 85 mm. Deze heeft een beetje dezelfde verhoudingen als klassieke Gillettes, alleen een stuk zwaarder. Een normale Kaiser, met een lengte van 100mm zou wat kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Fatip heeft ook een long handle, maar die lijkt mij iets te dun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Die lijkt me bedoeld voor vrouwenhanden, ik heb deze uitvoering nog nooit eerder gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue Tip Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Heren, bedankt voor de info tot zover. Ik zal de messen googlen die jullie aanbevelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ik zag op marktplaats een Merkur Vision. Is ook een mes met een lang handvat. (is helemaal een groot mes ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue Tip Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Nee de progress en de vision zijn niet mijn ding denk ik. Ik zal die Pearl messen eens checken. Bedankt voor de tip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue Tip Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Behalve de Sabi zijn er ook nog andere mooie messen van Pearl http://www.pearlshaving.com/double_edge_safety_razor.html Er zitten zo te zien ook messen tussen met lange handvaten. Wie heeft ervaring met Pearl mesen? Qua prijs steken ze behoorlijk af tegen de Merkurs en de Mühles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Ik heb een open comb Pearl waarvan ik zo uit m'n hoofd het exacte type niet weet. Maar het zijn degelijke krabbers met relatief zware en lange handgrepen. Ik ben er goed over te spreken. Het zijn misschien niet de allerbest afgewerkte krabbers die er zijn, maar voor het geld vind ik ze er heel erg goed uitzien, Merkur vind ik wat dat betreft echt beduidend minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue Tip Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Ik heb een open comb Pearl waarvan ik zo uit m'n hoofd het exacte type niet weet. Maar het zijn degelijke krabbers met relatief zware en lange handgrepen. Ik ben er goed over te spreken. Het zijn misschien niet de allerbest afgewerkte krabbers die er zijn, maar voor het geld vind ik ze er heel erg goed uitzien, Merkur vind ik wat dat betreft echt beduidend minder. Ja Merkur is minder, bij mij lijkt alsof er korreltjes onder de chroomlaag zitten. Maar aan de andere kant heeft het ook weer wat dat het niet zo shiny is als bv een EJ. Het heeft wat industrieels. Ik zal eens een Pearl proberen! Welk model lijkt het meest op een 23c? Op hun officiële site staan de messen wel afgebeeld, maar geen info over hoe lang ze zijn of hoe zwaar. Enig idee waar ik dat kan vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts