Jump to content

Recommended Posts

Posted

Het haar van onze zoon begint nu toch wel een beetje lang te worden

dus wordt het tijd om met hem voor de eerste keer naar de kapper te gaan

in de diverse media "schorem" gezien

en dat leek me wel wat, ook het vrouwtje vond het wel wat hebben

ze vond het jammer dat ze dan niet mee mocht, maar het idee vond ze zeker wel goed

omdat ik nu bang ben dat ik bij schorem

1. veel te lang sta te wachten

2. het een beetje overgehypte is

3. niet zeker weet of ze iets met hele kleine kinderen kunnen

wilde ik aan jullie vragen of jullie misschien een goed idee / goede kapper kennen

papa zal uiteraard wel aanwezig zijn om wat foto's te maken voor mama ;)

Posted

Ik zou sowieso voor een kinderkapper gaan, met een kinderstoeltje in de vorm van een autotje enzo. Meestal hebben ze ook tv of iets anders ter afleiding.

Schorem is voor jou natuurlijk geweldig, maar voor zo'n ventje denk ik niet echt geschikt. Die zal er denk ik niet hetzelfde plezier aan beleven.

Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

Posted

Zo'n kleintje heeft helemaal niets aan een kapper

Maar voor z'n eerste knipbeurt willen we er toch iets bijzonders/speciaals van maken

Wij zaggen die barbier voorbij komen

En dat leek ons wel erg stoer voor een eerste knipbeurt

Posted

Stoer wel, maar of het te doen is...... mijn dochter van twee zou echt niet zo lang stil kunnen zitten zonder de nodige afleiding.

Waarom zou je vrouw niet mee mogen?

Posted

bij schorem zouden vrouwen niet binnen mogen

en voor de rest, gewoon een mannen momentje met m'n zoon

hoeft mama niet bij te zijn

zelfde als tegen een boom plassen, dat doe je met papa niet met mama :)

Posted

Eerste knipbeurt lijkt me wel leuk voor mama, maar goed dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Het lijkt me sterk dat ze ook de mama buiten laten staan bij schorem, anders zou het echt een ballentent zijn.

Posted

Dat een vrouw niet naar binnen mag is hopeloos ouderwets. Een mannenzaak voor mannen, pfff het is geen 1800 meer. Ik vind mn vrouw leuk, misschien andere mannen hun vrouw niet? Maar goed, ik zal deze discussie hier niet voortzetten, daarvoor is het topic niet bedoeld.

Creon, veel plezier met het vinden van een leuke kapper.

Posted

mijn zoontje is nu 1.5 en heeft nog lang niet zoveel haar

Het is een mannenzaak, voor mannen. Een eigen plek en eigen sfeer.

.

en aangezien mijn zoon een man is (of nog moet worden ;))

vond ik zijn eerste knipbeurt wel een mooie gelegenheid om hem alvast een klein beetje te verwelkomen in de grote mannen wereld

Posted

Mij lijkt het het meest handig om naar een kapper te gaan die een stoel heeft waar de kleine man goed in kan zitten. Het liefst nog met wat speeldingen als afleiding. Zulke jonge kinderen vinden een kapper over het algemeen niet leuk. Vrij kunnen bewegen op een grote stoel is ook niet alles. Niet voor het kind en ook niet voor de kapper.

Ook een hele drukke zaak maakt alleen maar dat een kind veel sneller gaat huilen want het is al allemaal nieuw en enorm spannend.

Advies: samen met je vrouw naar een kapper die gewend is kleine kinderen te knippen.

Posted

Juist, dat bedoelde ik. Een barbier zoals schorem is denk ik leuker op latere leeftijd en natuurlijk ook later als ze beginnen met scheren.

• 1 month later...
Posted

Wachttijd bij Schorem is absurd. En ik denk dat 1,5 jaar te jong is. Ze hebben nou niet echt veel ervaring met kleine kinderen. Wat als je zoontje gaat huilen bij de tondeuse geluid?

Wacht nog een jaar en neem dan meteen een scheerbeurt erbij voor hem :)

Als je toch naar een barbier wilt gaan. Bij hotel new york in Rotterdam kun je wel reserveren.

Posted

De jongen zal ondertussen wellicht al zijn eerste knipbeurt gehad hebben, maar ik wil toch mijn duit in het zakje doen:

Onze oudste zoon is de eerste keer gewoon door mijzelf onder handen genomen. Eerst een lok met de schaar en daarna de rest met de tondeuse eraf ;) Sindsdien eigenlijk altijd met de tondeuse (niet persé standje 1 en alles op een lengte) en af en toe mijn vrouw met de schaar.

Mijn dochter is voor het eerst geknipt bij een Team kapsalon waar ik vaak kwam als stoelmasseur. Daar kreeg je de lok mee op een leuke kaart geplakt, beetje zoals een diploma met naam, tijd en datum enzo erop.

En ook mijn jongste zoon is weer gewoon door onszelf onder handen genomen met de tondeuse. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie uiteindelijk verlopen is.

Posted

we hebben schorem gebeld maar die doen pas vanaf de 4 of 6 (weet ik zo niet meer)

en de wacht tijden daar zijn ook te gek

onze zoon moet nog steeds een keer naar de kapper, en het verhaal met de tondeuse zal het denk ik wel worden