Jump to content

SOTD 13 tm 19 januari 2014

Lampuhkap

Recommended Posts

LXmd5DCl.jpg

Shaving Society

Vandaag weer een lekkere shave om de week mee af te trappen! :D

Iets lekker fris en een zeepje wat ik ook al weer een poosje niet meer gebruikt heb, zonde!

Setup:

Muhle R41(2011 model) met Pearl Handle in Pearl Stand met een Voskhod

Henk Scheerkraam Custom Silvertip Badger

Barbiere Di Figaro Misterio scheerzeep

Floid Blue Aftershave

Vandaag is het niet zon uitgebreid bericht als afgelopen weekend.

Vandaag wel een heerlijk frisse shave gehad! De Misterio is echt een hele fijne zeep, lekker zacht, fris van geur en presteert bovendien ERG lekker!

Kon met een klein beetje zeep makkelijk 4 passes uit de kom halen, als ik dat had gewild.

3 passes geschoren, 1 plekje (bovenop de adamsappel, alweer) open gehaald.

Verder bijna BBS resultaat!

Lekker afgerond met een frisse splash aan Floid Blue! Echt superlekker spul, heb m regelmatig op en dat is aan de fles wel te zien :D Gaat al hard!

Anyway, fijne dag allemaal!

Shave of the Day - Maandag 13 januari 2014

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Bolzano Superinox
  • Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm
  • Truefitt & Hill - 1805
  • Crabtree & Evelyn - Sienna After Shave Balsem

Vandaag weer een heerlijke scheerbeurt.

Wat ruiken die 1805 en Sienna toch lekker!

2014-01-13%2015.55.40.png

Vandaag een nieuwe Lord in de Muhle Stylo gedaan.

Dit is een betere combi voor mij dan in de Gillette super adjustable.

Lekker de Castle Forbes lime gefacelatherd, bevalt me best direct op het gezicht.

Met de lord in de muhle heerlijk geschoren en in drie beurten weer BBS.

Vond het wel grappig om te merken dat het verschil in krabber/mes combi zo groot is.

zybe6y5y.jpg

Vandaag weer geschoren met de straight. Ik kan het nog steeds niet zonder de DE maar het gaat wel steeds beter. De kaaklijnen willen nog niet echt en onder mijn mond tot de kin gaat nog niet. Maar de rest gaat prima WTG en ATG. Ik wordt er steeds handiger in. Afgemaakt met de VSC Facebalm TRAD, sterk spul, brand eerst een beetje maar voelt daarna lekker zacht aan.

Fijne avond allemaal.

Een fijne scheerbeurt die eindigde in een bbs hoofd en gezicht.

3dagen weg in enkele minuten.

Prep hete douche

Zeep mama bear cabin in the woods

Silvertip borstel

Cjb handvat met dorco mesje ( 8x)

Canoë after shave

Een fijne avond iedereen.

[attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1389644115.055137.jpg[/attachment]

Vandaag de derde ronde met de Legaf. Deze keer mijn Omega 10019 van de Trekpleister weer van stal gehaald.

- Proraso pre sensitive

- Cella

- Omega 10019

- Lord LP1822

- Legaf Spéciale (3e keer)

- Tabac ASB

Met de Omega maar eens flink in de Cella geroerd en onderweg naar een mijlpaal; in het midden van de zeep heb ik de bodem van mijn zeepschaaltje bereikt!

De Legaf deed het wederom prima hoewel het resultaat een fractie minder was dan de vorige keer maar ik durf niet te stellen dat dat aan het mesje ligt. Twee passes en een DFS-; ook ATG gaat het mesje nog steeds fijn dus geheel tegen mijn oorspronkelijke verwachtingen in het mesje droog gemaakt en klaargezet voor ronde nummer 4! Ik denk dat ik met dit mesje best zou kunnen leven!

@talibeard

Fijn he? En dat stukje bodem wordt steeds groter :D

:D

Ik dacht optimistisch dat ik heel Januari nog met Cella zou scheren (en hield rekening met heel Februari) maar het ziet er naar uit dat ik eens na moet gaan denken over de volgende zeep. Ik had Speick in gedachten maar die vind ik teveel lente voor deze tijd van het jaar dus ik heb weer iets om me druk over te maken..... ;)

@timmert26 wat voor kwast is dat?

Da's geen kwast, da's een badmintonshuttle!

een oudje! Geen idee hoe oud. Heb hem gekregen van een vriend van mijn vader. Het is varkenshaar , maar hij doet het nog goed! Vooral harde zepen maakt die binnen no time een lekkere lather van!

Nou ja, Cella is redelijk zuinig toch?

Misschien moet je je tabac opmaken. Die is winters genoeg en zoals ik in een ander topic gelezen heb ook geen favoriet. Dus het kan maar op zijn...

Nou, Cella zou ik geen zuinige zeep willen noemen; je gebruikt gauw 2 tot 3 gram per keer (inschatting) terwijl ik van Tabac, D.R.H of zelfs Arko op minder dan 1 gram per keer zit.

Waarom weet ik dit nou.... :roll:

Enfin, Tabac mag wel op en misschien pak ik die ook wel als tussendoortje maar Tabac is voor mij gewoon niet goed genoeg om achter elkaar te blijven gebruiken dus die ga ik beslist niet in één run opmaken. Als intermezzo had ik de TOBS sandalwood stick in gedachten.

We zullen zien.

Shave of the Day - Maandag 13 januari 2014

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Bolzano Superinox
  • Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm
  • Truefitt & Hill - 1805
  • Crabtree & Evelyn - Sienna After Shave Balsem

Vandaag weer een heerlijke scheerbeurt.

Wat ruiken die 1805 en Sienna toch lekker!

2014-01-13%2015.55.40.png

wat een luxe!

Proraso pre wit

Omega 10019

Godrej shaving round

Lord s625

Lord super stainless (2*)

aluin

Naamloze splash

Gillette asb

dfs+ door de geweldige Lord/Lord combinatie.

Die omega kan echt geen schuim opslaan in de kwast, voor de 2e pass moet ik hem weer opnieuw laden, terwijl in mn vero genoeg achter blijft voor 3 passes.

Dan gaat iig de godrej sneller op :D

dfs+ door de geweldige Lord/Lord combinatie.

Die omega kan echt geen schuim opslaan in de kwast, voor de 2e pass moet ik hem weer opnieuw laden, terwijl in mn vero genoeg achter blijft voor 3 passes.

Dan gaat iig de godrej sneller op :D

Is die kwast nog redelijk nieuw? Normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn bij deze kwast.

Mijn scheerbeurt:

Simpson TSN LE P8

TFS Lime e Spezie dure

Gillette Aristocrat #21

Rapira Swedish Supersteel (van Kogel)

Thayers Witch Hazel aftershave

Dat mesje is niet superscherp maar wel erg vergevingsgezind, zo lijkt het. Een prima scheerbeurt!

Gisteravond, wegens goed excuus om alleen al te scheren, nog maar een keer de stoppels geschoren (2e DE ervaring):

• L'Occitane CADE Shaving Cream
  • Wilkinson shaving brush
  • Edwin Jagger "Chatsworth"
  • Wilkinson Sword blades
  • Sabon After Shave cream

Voor de L'Occitane shaving cream heb ik sinds gister een mooi klein AH kommetje voor gebruikt. Gewoon ideaal, en deze keer kwam de lather heerlijk tot zijn recht.