Jump to content

Nep of echt

cutthroat

Recommended Posts

Ik heb een oud Gilette reissetje gekocht, en in de messenkokertje en de krabber zaten 3 mesjes. Volgens mij zijn ze nep, maar ik twijfel toch. Ze zijn wel van metaal, en voelen behoorlijk scherp, maar zijn wel erg flexibel. Misschien dat iemand ze herkent of me kan zeggen of ze nep of echt zijn.

20140110_212412_Straalsteen.jpg

Talibeard is de inhouse mesjes expert, misschien dat hij er wat van weet?

Het zijn vintage mesjes, mij zou het niet verbazen als ze gewoon echt zijn. Ik heb al heel wat van die mesjes bij oude scheersets zien zitten. Als ze onverpakt zijn belanden ze steevast in mijn gebruikte mesjes container.

Nou, mijn kennis van vintage mesjes is beperkt maar er zijn in de UK zeker Gillette mesjes gemaakt. Dat ze flexibeler zijn dan je gewend bent zegt niet zoveel; tegenwoordig zijn zo'n beetje alle in de handel zijnde mesjes 0,10mm maar daar zitten al grote verschillen in flex; hardheid en staalsoort kunnen verschillen. Een halve eeuw geleden waren dunnere mesjes populair; 0,08 en zelfs 0,06mm kwamen veel voor.

Ik zie op grond van de foto's in ieder geval geen reden om te denken dat ze nep zijn. Het patentnummer 646972 klopt in ieder geval wel en de Gillette Blue Blade is een welbekend Gillette mesje.

• 2 weeks later...

Via het scheertopic op MF kwam ik deze advertentie op eBay tegen:

http://www.ebay.com/itm/FEATHER-Razor-Blade-New-Hi-Stainless-Double-Edge-Platinum-Coated-50-Blades-Ct-/231131406795?pt=US_Shaving_Hair_Removal&hash=item35d08161cb

Dat lijkt mij wel erg goedkoop voor Feather mesjes..

Heb ik het als newbe in DE wereld verkeerd en is dit een hele nor ale prijs of is dit een hele mooie aanbieding of.. zijn deze mesjes misschien nep?

Dat kan goedkoper, ik heb ze ooit voor 20 euro per 100 gekocht incl verzending

linkje hier

en niets neps aan, ook niet aan jouw link.

Ik wil niet beweren dat mijn link de goedkoopste is trouwens. Gewoon even goed zoeken, kijken en vergelijken.

De ene is duurder maar met gratis verzending en de ander is goedkoper maar met verzendkosten. Even optellen en een afweging maken.

Succes!