cutthroat Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Ik heb een oud Gilette reissetje gekocht, en in de messenkokertje en de krabber zaten 3 mesjes. Volgens mij zijn ze nep, maar ik twijfel toch. Ze zijn wel van metaal, en voelen behoorlijk scherp, maar zijn wel erg flexibel. Misschien dat iemand ze herkent of me kan zeggen of ze nep of echt zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Talibeard is de inhouse mesjes expert, misschien dat hij er wat van weet? Het zijn vintage mesjes, mij zou het niet verbazen als ze gewoon echt zijn. Ik heb al heel wat van die mesjes bij oude scheersets zien zitten. Als ze onverpakt zijn belanden ze steevast in mijn gebruikte mesjes container. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Nou, mijn kennis van vintage mesjes is beperkt maar er zijn in de UK zeker Gillette mesjes gemaakt. Dat ze flexibeler zijn dan je gewend bent zegt niet zoveel; tegenwoordig zijn zo'n beetje alle in de handel zijnde mesjes 0,10mm maar daar zitten al grote verschillen in flex; hardheid en staalsoort kunnen verschillen. Een halve eeuw geleden waren dunnere mesjes populair; 0,08 en zelfs 0,06mm kwamen veel voor. Ik zie op grond van de foto's in ieder geval geen reden om te denken dat ze nep zijn. Het patentnummer 646972 klopt in ieder geval wel en de Gillette Blue Blade is een welbekend Gillette mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 11, 2014 Author Share Posted January 11, 2014 Ik zal voor de grap morgen even de dikte van de mesjes meten. Zouden ze dan toch echt zijn....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Als ze in de krabber zaten, zou je veel roest verwachten. Deze zien er nog goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Via het scheertopic op MF kwam ik deze advertentie op eBay tegen: http://www.ebay.com/itm/FEATHER-Razor-Blade-New-Hi-Stainless-Double-Edge-Platinum-Coated-50-Blades-Ct-/231131406795?pt=US_Shaving_Hair_Removal&hash=item35d08161cb Dat lijkt mij wel erg goedkoop voor Feather mesjes.. Heb ik het als newbe in DE wereld verkeerd en is dit een hele nor ale prijs of is dit een hele mooie aanbieding of.. zijn deze mesjes misschien nep? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 50 mesjes voor zo'n 15 dollar vind ik niet goedkoop eigenlijk. Ze zijn goedkoper te vinden, bij gerenommeerde verkopers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Dat kan goedkoper, ik heb ze ooit voor 20 euro per 100 gekocht incl verzending linkje hier en niets neps aan, ook niet aan jouw link. Ik wil niet beweren dat mijn link de goedkoopste is trouwens. Gewoon even goed zoeken, kijken en vergelijken. De ene is duurder maar met gratis verzending en de ander is goedkoper maar met verzendkosten. Even optellen en een afweging maken. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts