drnizeguy Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ik heb al enige tijd de bekende en wel geprezen SOC kwast. Het bevalt me uitstekend, ik krijg perfecte schuim en de kwast is heerlijk zacht, maar de puntjes blijven vrij scherp. Als ik de kwast recht op m'n gezicht duw zijn het best scherpe puntjes. Nu doe je dit normaal niet, maar tijdens het inzepen van het gezicht merk je het wel zo nu en dan. Met mijn andere kwasten heb ik dit niet. Nu heb ik wel begrepen dat de haren eerst moeten splijten en dat hier een aantal scheerbeurten overheen gaan. Maar na 30+ scheerbeurten blijft de kwast vrij scherp. Zijn er nog tips om de puntjes van de kwast zachter te krijgen? Ik hoor ze graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Je zou moeten kunnen zien dat de puntjes gespleten zijn. Zijn ze dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Semogues hebben veel tijd nodig om een beetje in te breken; mijn 1520 is na 40 a 50 keer (hopelijk) nog niet zover. Er zijn allerlei al dan niet mythische verhalen in omloop over hoe je het inbreken van een kwast kunt versnellen maar één ding hebben ze zo'n beetje allemaal gemeen; het zijn allemaal methodes die de levensverwachting van je kwast behoorlijk terug kunnen brengen. Mijn advies; doe niets, behalve gewoon gebruiken, en laat het natuurlijke proces zijn gang gaan. Het komt vanzelf een keer goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 30 keer lijkt mij toch wel voldoende om de haartjes te laten splijten? Maar je zou het inderdaad moeten kunnen zien, bekijk de kwast gewoon eens goed van dichtbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 30 keer lijkt mij toch wel voldoende om de haartjes te laten splijten? Maar je zou het inderdaad moeten kunnen zien, bekijk de kwast gewoon eens goed van dichtbij. Het proces moet dan inderdaad wel begonnen zijn maar bij mijn Semogue zijn er ca. 1 op de 3 haren echt gespleten na 40-50 keer. Mijn ervaring met Omega is dat die veel sneller beginnen maar bij bv. Vulfix hebben ze nog langer nodig dan bij Semogue; mijn Vulfix 2189 zit zeker op 100 keer gebruik en ook daar is de helft nog niet gespleten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 De omega's die ik heb of heb gehad, waren bijna allemaal sneller ingewerkt inderdaad. Maar ik heb hele grote verschillen opgemerkt bij Semogue kwasten. Een Semogue 620 heb ik bijna weggedaan toen hij na tientallen keren gebruikt te zijn nog te stug was. Totdat hij in korte tijd alsnog zijn ware aard piet zien en ineens heel erg fijn bleek te zijn geworden. Een Semogue 1250 had maar 10 tot 15 scheerbeurten nodig en een limited edition die ik vorige week binnenkreeg is ook al erg hard op weg om ingewerkt te zijn. Grote verschillen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van een prikkende kwast. Heb ik dan zoveel mazzel gehad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van een prikkende kwast. Heb ik dan zoveel mazzel gehad? Of een bokkenleren huid...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Haha, ook een optie! ik zie ook mensen klagen over scritch en scratch en kwek en kwak bij dassen, zijn varkens dan minder "prikkelig"? Ik kan me van de das die ik heb gehad trouwens ook niet meer herinneren of het een "prikkert" was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ale je een goedkope pure badger hebt, met getrimde haren, dan heb je waarschijnlijk wel wat te klagen over prikkelige haren. Da's niet fijn hoor, althans, dat vind ik niet fijn. De meeste goede, niet perse dure, varkensharen kwasten van Semogue of Omega worden erg zacht na verloop van tijd. Al heb ik afgelopen jaar een Omega 10029 afgeschreven omdat die maar bleef prikken en niet zachter wou worden,ook niet nadat ik zo ongeveer evenveel geld aan zeep voor testlathers had gespendeerd als aan de aanschaf van de kwast Het blijft een natuurproduct, dus je kunt een keer pech hebben. Maar dan zou je de leverancier altijd nog kunnen aanschrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ik heb ooit een varkensharen kwast van MJH weggegooid omdat die bleef aanvoelen als een stekelvarken! Mijn vermoeden, als ik naar de toppen van de haren keek, was dat de kwast in vorm geknipt was. Met Omega kwasten heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Vero kwasten worden tegenwoordig in China gemaakt. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar voor mij is het geen ouderwetse Vero kwaliteit meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ik heb in mei 2013 en Semoque 1305 gekocht maar pas nu, krijg ik het idee dat zijn volledige potentie gaat prijsgeven. Ik heb me afgevraagd waarom er geen ingebroken varkensharenkwasten werden verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ik heb ooit een varkensharen kwast van MJH weggegooid omdat die bleef aanvoelen als een stekelvarken! Als je HJM (van Mühle) bedoeld, dan kan dat kloppen want die worden getrimd. Net als de EJ varkentjes trouwens maar dat zijn feitelijk dezelfde kwasten. Is het een déjá vu of hebben we deze conversatie ook al ooit in het Engels gevoerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Ik heb in mei 2013 en Semoque 1305 gekocht maar pas nu, krijg ik het idee dat zijn volledige potentie gaat prijsgeven.Ik heb me afgevraagd waarom er geen ingebroken varkensharenkwasten werden verkocht. De tips worden wel bewerkt om het splijten van de haren wat makkelijker te laten gaan. Zowel Omega als Semogue doen dat, van andere merken weet ik het niet. Waarom ze het niet doen zal wel veel met kosten te maken hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drnizeguy Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Ik heb even goed gekeken en inderdaad, een gedeelte is wel al gespleten en een gedeelte nog niet/zit eraan te komen. Goed om te weten dat de kwast dus alleen maar beter wordt na verloop van tijd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts