Jump to content

Bowl- of facelathering?

Marcel

Bowling of facelathering?  

46 members have voted

1. 1. Bowling of facelathering?

• Bowl
      21
    • Face
      17
    • Beiden
      8

Recommended Posts

Wat heeft jullie voorkeur?

Toen ik begon met DE scheren was het 100% bowl lathering. Dat deed ik daarvoor immers ook al in het vergulde hand zeepbakje.

Een paar maanden nadat ik begon, kocht ik een scheerstick, palmolive of la Toja, en daarbij was facelathering de meest voor de hand liggende methode en dat beviel meteen meer dan uitstekend! Dat is mijn omslagpunt geweest.

Een korte periode gebruikte ik beide methodes door elkaar, maar al snel was het 100% facelathering. En dat is het nog steeds.

Hier ook alleen facelathering, dat vind ik gewoon snellere gaan dan bowl latheren en ik heb sowieso geen goeie kom om te bowl latheren.

Ik ben wel volgens mij in begin gestart met bowl latheren, maar al gauw ben ik over gegaan op facelatheren en dat doet ik dan in combinatie met scheercremes waar ik gewoon makkelijk een klodder van op me gezicht smeer.

Bij mij ging het precies hetzelfde. Bowllathering tot ik een scheerstick van Palmolive kocht. Toen ontdekte ik dat facelathering zo veel beter gaat dat ik bowllathering niet meer gedaan heb. Dus ook geswitched naar 100 procent facelathering.

Ben ook begonnen met Bowllathering toen ik begon en na een keer iets over facelathering gelezen te hebben op een ander scheerforum heb ik dit eens geprobeerd en dit beviel eigen veel beter.

Nu dus enkel nog Facelathering.

Scheerzeep sticks zijn ook heel handig met facelatheren, sommige merken hebben juist een scheerzeep stick en geen pucks.

Na mijn eerste scheerstick een jaar of wat terug heb ik alleen nog maar ge-facelathered (ge-kopschuimt?) Behalve Cella om de één of andere reden; die schuim ik altijd halfop in de kom en maak hem op mijn gezicht af.

Meestal gewoon op het gezicht met een goed ingezeepte kwast het schuim opwekken, hierdoor worden de baardharen beter en langer gemasseerd met de kwast en zijn dan wat makkelijker weg te scheren dan door ze alleen met de kwast in te smeren met kant en klaar gemaakt schuim uit de kom.

Alleen in de winter als het koud is dan gebruik ik een kom die in een grotere kom past waarvan de buitenste gevuld is met heet water zodat er een heerlijk warm schuim ontstaat.

Het hangt ook van de gebruikte zeep/crème af.

Beide methoden dus.

Ik lees trouwens op andere forums wel eens dat mensen palmlatheren, dus lather bouwen in je handpalm.

Ik doe dat zelf alleen maar om een zeep te testen of om een kwast sneller ingewerkt te krijgen. Is er iemand die dit wel eens gebruikt bij het daadwerkelijke scheren?

Ik lees trouwens op andere forums wel eens dat mensen palmlatheren, dus lather bouwen in je handpalm.

Ik doe dat zelf alleen maar om een zeep te testen of om een kwast sneller ingewerkt te krijgen. Is er iemand die dit wel eens gebruikt bij het daadwerkelijke scheren?

Palmlathering is wel mijn methode om een nieuwe kwast, met name varkensharen exemplaren, uit te proberen, de eventuele stank er uit te halen en alvast 'in' te werken. Het werkt op zich goed maar is wel wat rommelig. Voor het scheren ben ik echt een facelatherer (kopschuimer mocht niet meer geloof ik, toch jammer :lol: ).

Het is inderdaad al snel rommelig, maar goed om te lezen dat ik niet de enige ben die zo zijn kwasten onder handen neemt.

Ik ben momenteel bezig wat Semogues en een Omega in te werken, vooral die Omega had wat moeite zijn natuurlijke geur achter zich te laten :lol:

Ben begonnen met een kom en doe dit nu op mn gezicht, maar aangezien ik nog maar een paar zeepjes heb vraag ik me af, kan dit ook per zeep verschillen wat het beste werkt?

De meeste zepen gedragen zich wel een beetje anders maar met alles (ook crèmes) kun je facelatheren. Het grote voordeel is dat je baardharen langer in contact zijn met het schuim waardoor ze zachter zijn als je met scheren begint.

Ik vind zelf de gezichtsmassage met de borstel ook erg prettig; wat heb je eraan om de ideale scheerkwast te vinden als je er alleen maar wat schuim mee op je gezicht smeert? Dat kan ook met een €0,79 verfkwast van de Gamma... :lol:

Ben begonnen met een kom en doe dit nu op mn gezicht, maar aangezien ik nog maar een paar zeepjes heb vraag ik me af, kan dit ook per zeep verschillen wat het beste werkt?

De meeste zepen gedragen zich wel een beetje anders maar met alles (ook crèmes) kun je facelatheren. Het grote voordeel is dat je baardharen langer in contact zijn met het schuim waardoor ze zachter zijn als je met scheren begint.

Buiten dat gaat het ook veel sneller, de baardharen zorgen voor wat extra weerstand waardoor je veel eerder goede lather hebt.

• 4 weeks later...

In het begin klopte ik het altijd op een een kom , vond dat altijd maar onhandig.

Heb toen een keer face latheren geprobeert en daar na nooit meer in een kom opgeklopt.

Ik gebruik nog steeds een kom maar dat is om de kwast in te weken en als ik ga scheren om heet water in te bewaren, en als er nog wat water bij moet met face latheren.

En zo hoef ik niet bang te zijn dat ik per ongelijk mijn mes afspoel met heet water.

Eigenlijk sinds het begin al facelathering, mijn pa deed dat vroeger ook (en nu weer, trouwens). Wil nog wel een keer een bowl om mijn kast in te laten weken want dat doe ik nu in de wasbak, niet echt handige plek.

Ik gebruik een kwast nog niet zo lang en tot nu toe alleen de Palmolive Classic gebruikt. In het begin alleen de bowl gebruikt. Aantal dagen geleden face lathering geprobeerd. En sindsdien (3 dagen dus) alleen maar face lathering gedaan. Bij mij gaat het sneller en ik vind het ook makkelijker. Komt misschien ook doordat ik geen goede bowl heb.