Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik reis behoorlijk veel. Van kampeertripjes met de motor, familiebezoek in Amerika, hotel in Londen en op Ameland..

Nu heb ik een mooie DE krabber en die wil ik natuurlijk ook graag meenemen op reis.

Ik zit er aan te denken op termijn een hoesje voor de krabber te kopen en eens rond te kijken voor een reis-scheerkwast (zo eentje die helemaal in een koker zit) en een kleine tube zeep en aftershave. Maar geen idee of dit onzin is of wat juist heel handig is om te hebben.

Wat nemen jullie mee op reis, en hoe?

Posted

Als ik kampeer dan gaat er (meestal) mee;

Lord LP1822 krabber (gebruik ik thuis ook meestal),

Omega 50014 (inklapbaar/varkenshaar) of Vulfix #2273 (in tube/das),

een tubetje Arko C crème voor als de huid geïrriteerd is,

een pakje mesjes (ja, wiedes),

Tabac scheerstick; niet mijn favoriet maar doet het met hard/zacht/warm/koud/bevroren water makkelijk genoeg,

AS in plastic; Florida Water, iets van Pinaud Clubman o.i.d.

Krabber, mesjes, Arko C en kwast gaan in een leeg Bartex doosje dat ik gebruik voor mijn scheerwater.

Ik gebruik verder geen hoesje of zo voor mijn krabber en in principe kan iedere kwast mee als je er een tube voor regelt; das is wel sneller droog dan varken, hoewel ik daar nooit een probleem mee heb, en kunststof is (on-)natuurlijk het snelst.

Posted

Ja mooi die hoesjes. Ik heb ze ook. Alleen voor mij bleken ze toch meer voor de sier dan voor de functie. Ik neem mee een gewone krabber in een mooi blauw doosje dat ik om een goedkope chinese krabber heen erbij kreeg. Ideaal. Kunnen nog wat spare mesjes bij.

Een klein doosje zeep, een reiskwast, vooral de Silvertip Fibre is een makkelijke kwast. Tube Arko C, een Xenos reisflesje aftershave. Een opvouwbaar siliconen bakje om op te schuimen.

Posted

Het makkelijkste en goedkoopste hoesje voor je DE krabber op reis... inrollen in een washandje

Past overal tussen, in je toilettas of overige bagage, en zo is je krabber beschermd tegen krassen of een klein stootje.

Werkt voor mij iig ;)

Posted
Tube Arko C,

Ik zie dit meerdere keren voorbij komen maar hoe ziet die creme er uit en waar kun je deze het beste kopen?

Groet Bert

Posted
een Xenos reisflesje aftershave. Een opvouwbaar siliconen bakje om op te schuimen.

Ah natuurlijk, die flesjes van de xenos heb ik hier ook nog wel liggen. Prima tip!

Wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n bakje?

Posted
Tube Arko C,

Ik zie dit meerdere keren voorbij komen maar hoe ziet die creme er uit en waar kun je deze het beste kopen?

Groet Bert

Een klein groen/wit tubetje in een groen kartonnen doosje;

http://www.evyap.com.tr/en/urunler/cilt/cilt_arko_01.asp

Te koop in vooral Turkse supermarkten/winkeltjes voor een habbekrats (€1-€1,50). De crème helpt bij alle soorten huidirritaties en is wat dik (denk Nestosyl) maar als je hem meteen na de AS splash aanbrengt smeert hij lekker dun uit.

Posted

Toch maar eens kijken in de turkse supermarkt.

Ik zie op de site dat de creme ook in potten te koop zijn? of zijn dat weer andere ?

Groet Bert

Posted
een Xenos reisflesje aftershave. Een opvouwbaar siliconen bakje om op te schuimen.

Ah natuurlijk, die flesjes van de xenos heb ik hier ook nog wel liggen. Prima tip!

Wat moet ik me precies voorstellen bij zo'n bakje?

Je kunt ze bij Bever e.d. heel mooi kopen, een outdoor servies lichtgewicht.

Of: http://www.ebay.nl/itm/1x-Dog-Cat-Pet-Folding-Collapsible-Travel-Feeding-Foldable-Silicone-Bowl-Pot-/330909117292?pt=Dog_Dishes_Feeders_and_Fountains&var=&hash=item4d0bb86b6c

Posted
Toch maar eens kijken in de turkse supermarkt.

Ik zie op de site dat de creme ook in potten te koop zijn? of zijn dat weer andere ?

Groet Bert

Als ik ze op de site vergelijk zijn het allemaal andere producten maar de potten heb ik nooit geprobeerd; scoor er ééntje en rapporteer terug zou ik zeggen! :D

Posted

Bij mij gaat mee (of staat eigenlijk standaard in de caravan) scheerdoos van opa.Daarin 2 open messen,blokje Aluin, proraso zeep (groen),, kwast, slijpsteentje, en oude strop.

Best luxe denk ik zo :D

Posted

Ik heb een ouderwets leren reissetje met daarin een krabber, twee chromen kokertjes met daarin een reiskwastje met een kort handvat en een La Toja scheerstick een spiegeltje, chromen doosje met mesjes en een aluinstift. Floid aftershave neem ik mee in een kleine heupflacon.

Posted

Ik heb altijd m'n Gillette New Improved Tuckaway bij me, met wat mesjes in de mesjeshouder. Daarnaast een stick La Toja of Speick en m'n Simpson Case. Als aftershave een miniverstuiver met splash naar keuze of een mini flesje ASB van Nivea.

Dit is een voorbeeld van een Tuckway, lekker compact:

1921%20Tuckaway%20Canada.jpg

Posted

In de camper gaat mee,toilettas met merkhur reiskwast,straight Fritz bracht of de bakkus,oude strop,toobs sandelwood,gilette asb.merkhur progres krabber voor als ik er geen tijd voor neem

Op gewicht hoef ik niet te letten.

Gr antonius

Posted
Ik heb altijd m'n Gillette New Improved Tuckaway bij me, met wat mesjes in de mesjeshouder. Daarnaast een stick La Toja of Speick en m'n Simpson Case. Als aftershave een miniverstuiver met splash naar keuze of een mini flesje ASB van Nivea.

Dit is een voorbeeld van een Tuckway, lekker compact:

1921%20Tuckaway%20Canada.jpg

Mooie blikjes!

• 3 months later...
Posted

Genosse,

Als relatieve nieuwkomer op dit forum dacht ik om een topic te starten dat heet: "ik ga op reis en neem mede..." Een inwendig stemmetje zei me om eerst het forum even af te kijken en ja hoor, het staat er al.

Welnu,

Het vakantiegeld wordt binnenkort (nou ja) overgemaakt, collegae beginnen al over hun aanstaande reisbestemming. Dus dacht ik: de tijd is er zo langzamerhand weer klaar voor om dit topic weer wat nieuw leven in te blazen.

Op bijgaande prenten mijn reisset. Om voor eenieder hier begrijpelijke redenen beperk ik mij tot het scheergerei. De reistandenborstel en dergelijke laat ik hier buiten beschouwing (wellicht op het forum van http://www.tandenborstel.nl, maar ik denk er nog over na).

Dit is hoe het mijn toilettas in gaat.

2nt003.jpg

Eenmaal uitgepakt zien de volgende attributen het daglicht:

11hqmfs.jpg

Zoals reeds in het introductie-topic aangegeven mijn twee reis-Grelots. Daarnaast een vorig jaar in Berlijn aangeschafte reiskwast van Muehle (dassenhaar). Vergezeld van de op dit forum reeds uitvoerig geprezen scheerstaaf van het fabrikaat Arko. Heerlijk ruikend en lekker compact. Beetje dissonerend in dit geheel is de after-shave gel waar mijn vrouw mee aan kwam. Ik kan de lieve schat natuurlijk geen groter plezier doen dan deze tube een prominente plek te geven in de vakantie-badkamer. Voor de vorm zit er nog een spanriem bij. Omdat het kan. Hij past gewoon in de - inderdaad nogal kloeke - toilettas. Eigenlijk gebruik ik 'm nooit. De scheermessen zet ik thuis nog aan op de scheerriem. Daar red ik me in de vakantie wel mee. Voor noodgevallen heb ik immers altijd nog een broekriem?

Daarnaast heb ik nog een compact toilettasje (mocht ik eens onverhoopt in een bijvoorbeeld een ziekenhuis belanden, je weet immers nooit). Deze kan vrouwlief snel van de plank grissen, tezamen met het nodige schone ondergoed en andere zaken. In dit compacte toilettasje zit als scheergerei de in ongebruik geraakte Gilette G-II en een busje scheerschuim (ahum) van De Vergulde Hand. Vond ik niet de moeite waard om op de foto te zetten.

Kom op heren, de vakantie is in aantocht. Show me yours.

Posted

Schick Injector (met mesjes eventueel)

Simpsons Wee Scot met Travel Case

Chicman Scheerstick

BAUME.BE Reistube ASB

Tubetjes Marvis

Posted

Ik ben nu op reis, en heb bij me:

Gillette Contour mesjeshouder

Wilkinson Sword cassettes

Omega 10019 kwast

Palmolive Classic creme

HEGA Rakbalsam aftershave

Posted

Donderdag eindelijk met de caravan op stap. Proraso groen, Mühle fibre, Gillette fatboy, Derby mesjes, Alcolade Glacial, eigen ASB.

• 2 weeks later...
Posted

Volgende week vliegen om onze zoon die in het buitenland woont te bezoeken. Wat neem ik mee:

EJ89L

Travelcase voor scheermes zwart (van BDF)

Personna Blue

Geo.F. Trumper Coconut Oil Shaving Cream (tube)

Arko C.

Aluin blok

Osage Rub of ik koop op onze bestemming Alcolado Glacial

Biodermal Afterhave Gel verkoelend

Posted

Uiteraard koop je daar wat Alcolado.

Zou als je daar in de buurt bent en toch Alcolado koopt gelijk voor andere scheerbenodigdheden kijken. Niet dat je het nodig hebt maar altijd leuk om mee te nemen. ;)

Posted
Uiteraard koop je daar wat Alcolado.

Zou als je daar in de buurt bent en toch Alcolado koopt gelijk voor andere scheerbenodigdheden kijken. Niet dat je het nodig hebt maar altijd leuk om mee te nemen. ;)

Dat ga ik zeker doen. Altijd leuk om scheerspullen te kopen die hier niet verkrijgbaar zijn.