Jump to content

Cobra classic safety razor

Frank

Recommended Posts

Ik heb er lange tijd eentje gehad, scheert echt heel erg goed. Gebruikt dezelfde mesjes als een Feather razor en scherper dan dat vind je nergens. In de Cobra leiden ze tot een naar mijn bescheiden mening middelmatig agressief scheermes die door de meesten van bij de eerste keer zonder enig probleem kan gebruikt worden. Enige gewenning met de breedte van de kop maar verder makkelijk zat.

Afwerking is zo zo vergeleken met de prijs. Ik bestelde de mijne destijds in de US wat zorgde voor de nodige tax en douane kosten. Mechanisme die zorgt voor het vastzetten van het mesje is niet echt van hoogstaande kwaliteit maar voldoet wel. Er is momenteel een tweede versie verkrijgbaar maar bij de laatste run zijn bij sommige problemen mee (ik volg het momenteel niet verder dus weet niet wat ze daaraan gedaan hebben).

Heb vorige jaar m'n cobra verkocht omdat ik de Feather DX toch prettiger vind scheren.

Ik vind het interessante messen, maar de prijs is naar mijn mening veel te hoog gezien de geleverde kwaliteit.

Bovendien zijn ze in, wat Snuff al aangaf, enkel in de US verkrijgbaar waardoor je te maken krijgt met niet malse invoerheffingen die het geheel nog duurder maken.

Maar toch zou ik er best een willen proberen.

Voor een EU passaround had ik me zonder aarzelen ingeschreven, maar met een beetje pech kan het een dure grap worden. Naast de al niet misselijke verzendkosten voor een aangetekend pakket van en naar de USA, wil ik niet het risico lopen invoerheffing en BTW te moeten betalen.