PeterJ Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Ok. Ok. Ok. Jullie zijn een stelletje fanatiekelingen en dan kan ik niet met goed fatsoen achterblijven. Ik heb dus vandaag een (niet te duur) DE krabbertje en een setje Voskhods besteld. Ik heb me voorgenomen om het tenminste vol te houden tot de mesjes op zijn. Als mijn eega of mijn werkgever opmerkingen gaan maken over een bloedbad kom ik bij jullie terug om schadevergoeding! Euh.. Gesteld dat het goed gaat... weet iemand waar ik die gele 7 o'clocks kan kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Shaving.ie of ebay Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Geen praatjes maar plaatjes! Wat heb je gekocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Ok. Ok. Ok. ... DE krabbertje en een setje Voskhods besteld. Ik heb me voorgenomen om het tenminste vol te houden tot de mesjes op zijn. Uit hoeveel mesjes bestaat dat setje Voskhods ? 1.000 stuks ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Jaja... gewoon een pakje van 5 stuks en zo ongeveer het goedkoopste krabbertje. Een Cadet TTO-13B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Jaja... gewoon een pakje van 5 stuks en zo ongeveer het goedkoopste krabbertje. Een Cadet TTO-13B. Volgens mij is zo'n Cadet best een degelijke krabber (hetzelfde als een Pearl). Ik weet niet of het echt een beginnerskrabber is, ik dacht dat ze wat agressiever waren, maar als je voorzichtig doet zal het wel meevallen met het bloed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Als mijn eega of mijn werkgever opmerkingen gaan maken over een bloedbad... Welnee... valt echt mee. Jaja... gewoon een pakje van 5 stuks en zo ongeveer het goedkoopste krabbertje. Een Cadet TTO-13B. En dan hebben we het over deze jongen? Leuke krabber, verder geen ervaring mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 De meeste dames zijn wel wat bloed gewend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 ziet er best mooi uit, succes met het scheren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Volgens mij is zo'n Cadet best een degelijke krabber (hetzelfde als een Pearl). Ik weet niet of het echt een beginnerskrabber is, ik dacht dat ze wat agressiever waren, maar als je voorzichtig doet zal het wel meevallen met het bloed De open comb krabbers van Pearl/Cadet zijn zeker bovengemiddeld agressief, maar volgens mij gaat dat niet op voor de TTO modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Dat bloedbad gaat echt wel meevallen. Hier en daar misschien een puistje wat sneuvelt, maar niets wat je niet met aluin kunt oplossen. Voorzichtig beginnen is het devies en de krabber niet zijwaarts over de wangen laten glijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 En na het scheren gezicht met koud water afspoelen stelpt al enorm. Eventueel met wattenschijfje deppen als het ernstig is, maar vooral rustig scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 welkom. en gelukkig maakt het lichaam zelf bloed aan, dus zolang je niet te snel leegbloed komt het goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Vergeet ik je bijna ook welkom te heten, welkom dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Dat bloedbad gaat echt wel meevallen. Hier en daar misschien een puistje wat sneuvelt, maar niets wat je niet met aluin kunt oplossen. Voorzichtig beginnen is het devies en de krabber niet zijwaarts over de wangen laten glijden. Nou, dat viel dus niet mee... Ik moest echt even een minuut of 10 wachten vooraleer ik mijn overhemd aan kon trekken en zelfs daarna plakte ik eerst een klein pleistertje voor ik me kleedde. Het resultaat viel me overigens ook wel tegen, zeker als ik bedenk dat ik er een nieuw mesje in had zitten. Ik had verwacht dat een DE na 3 passes toch op z'n minst het zelfde resultaat als een twee-pas Fusion zou moeten geven, maar dat was dus niet het geval. Uiteindelijk heb ik de laatste stoppels weggewerkt door er nog even met de Fusion overheen te gaan. Ik vermoed dat de huid gewoon even moet wennen en ben wel van plan om het wat tijd te geven. Ik heb 5 Voskhods en 5 Ladas bij de krabber ontvangen. Tegen de tijd dat ze op raken (een week of zes?) gaan we evalueren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Het komt bij mij over dat je de hoek niet goed heb gehad. Het is een krabbertje, geen schrapertje! Bij mij merkte ik dat als je doe hoek goed hebt, het scheermes ahw glijd over je huid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Geen druk zetten laat het mes het werk doen, het is geen fusion dus niet blijven schrapen en harken als je het niet goed glad krijgt dan maar een beetje stoppel hier en daar. Het is ook een kwestie van oefenen en ervaring opdoen. Dat je huid even moet wennen aan een overstap van fusion naar DE is normaal maar zoals jij het beschrijft is het geen aantrekkelijke beleving. Ik hoop voor je dat de volgende scheerbeurt prettiger verloopt, las een dag (of 2) rust in Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Jammer dat het je tegenviel. Ik denk eigenlijk niet echt dat je huid er aan moet wennen als je al met een Fusion scheerde. Het kan wel zijn dat de krabber niet goed voor je is (te agressief) of dat je techniek niet goed is. Ik zou het nog een paar keer proberen en je een beetje verder inlezen om te kijken of je niks verkeerd doet. Voor 3 euro heb je trouwens een supermilde Rimei waarmee je bijna niks fout kan doen. Je zal dan alleen niet gelijk zo glad zijn als met je Fusion maar ik denk ook niet dat dit je doel moet zijn in een eerste scheerbeurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Ik denk eigenlijk niet echt dat je huid er aan moet wennen als je al met een Fusion scheerde Dat is vast ook een gevalletje UEKAZ maar mijn snuitje gruwelt nu bij aanraking met een fusion, dan heb ik vlekken en een branderig gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Jammer dat je eerste ervaring tegenviel en dat ik een beetje ongelijk had. Als ex-IC-verpleegkundige heb ik bij een bloedbad trouwens wel iets anders voor ogen Je krabber is een ander mes als de Fusion. Ik vermoed dat je nog wat aan de techniek moet schaven (lees; druk en scheerhoek) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 welkom. en gelukkig maakt het lichaam zelf bloed aan, dus zolang je niet te snel leegbloed komt het goed. Vanaf nu een rauwe steak als ontbijt?... Mmmm... Nee, toch maar ouderwets een bakje havermoutpap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Nu een dag of vier geprobeerd en alleen maar pleisters als nazorg nodig gehad. Ik ga weer lekker terug naar de Fusions. Die scheren gladder, prettiger (minder raspen) en veel vergeeflikker. Ieder zijn meug, ikke de mijne. Toen ik afgelopen week het pakje open maakte slaakte mijn vrouw een kreet van herkenning 'Die zijn bij ons heel populair.' - ze is Oekraïense. 'Als je ze niet gaat gebruiken wil k ze wel hebben voor mijn salon.' Nu is ze dus blij. En ik ook - Het einde van de DE snijdt dus aan twee kanten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Hoi Peter, Ik ben gestart met een soortgelijke ervaring. Heb iets langer volgehouden dan jij (een maand of 6), maar het bleef ellende (bloeden, geïrriteerde huid en vooral niet glad). Ik ken jouw krabber niet, maar bij mij was de oorzaak een te agressief mes. Ik ben overgestapt naar een Pearl Popular (nu regelmatig afgewisseld met een Chinese Gillette Tech) en vergevingsgezinde mesjes (Dorco ST300). Met een, voor mij goed mes, heb ik mijn techniek onder de knie gekregen. Scheren met een DE is, voor mij, nu een genot. Glad, zonder bloed en geen irritatie. Als de Fusion een beter idee lijkt, dan wens ik je veel scheerplezier. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Pleisters heb ik zelf nog nooit nodig gehad, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben wel heel benieuwd naar je voorbereiding voor het scheren. Geen voorbereiding en geheid dat je nat gaat en dat je een verre van optimale ervaring hebt. Combineer dat met onervarenheid (teveel druk zetten, verkeerde hoek, suboptimaal schuim), en het resultaat zal niet erg goed zijn. 4x proberen en dan de handdoek in de ring gooien,het lijkt mij wat kort door de bocht, maar de beslissing is uiteraard aan jezelf. Mijn advies: probeer op onderdelen ervaring op te doen en breng de groeirichting van je haren in kaart. Dan weet je wanneer je waar welke richting op moet scheren. Dus: weer terug naar je fusion maar wel werken aan je schuim totdat je een lekker glibberig schuim hebt dat goed glijdt. Daarna toch weer eens de krabber erbij pakken en alleen WTG. Daarna langzaam andere richtingen erbij pakken. Maar voel je tot niks verplicht uiteraard, ik probeer je alleen maar te bekeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Marcel, with all due respect, een dergelijke kwalificatie zonder de situatie van de ander te kennen is zo mogelijk nog korter door de bocht. Ik heb een forse verantwoordelijkheid bij mijn werkgever en geef nagenoeg dagelijks presentaties of heb besprekingen met belangrijke leveranciers en projectpartners. Dan ga ik niet als een bepleisterde rauwe steak erbij lopen. Als ik dan lees dat iemand 6 maanden heeft moeten wennen dan weet ik al dat ik de juiste beslissing heb genomen. Afgezien daarvan, wie gaat er nou dagelijks zijn gezicht open snijden als dat nergens voor nodig is? Scheren is voor mij geen hobby maar een dagelijkse noodzaak. Net als douchen en tandenpoetsen. Je gaat niet douchen met een staalborstel en dan afwachten of je er na verloop van tijd aan went. Ik heb me vroeger met een DE geschoren en vond dat toen geen probleem. Klaarblijkelijk ben ik inmiddels gewend geraakt aan een methode die voor mij comfortabeler is. So be it. Dat doet niets af aan het gevoel van velen hier dat men een DE of een open mes prettiger vindt. Voor mij telt het resultaat, en dat is dat ik me lekker voel en een spiegelgladde kin over houdt. De DE heeft dat niet gebracht; de Fusion brengt dat dagelijks. Zo is het leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts