Jump to content

Wat is jullie favoriete aftershave?

Froop

Recommended Posts

Nou mannen, voor u allen een simpele vraag, waar echter moeilijk een antwoord op te formuleren is. :P

De twijfel bij mij is tussen onderstaande aftershaves;

floid-after-shave-vigoroso-vintage-special-edition-400ml.jpg

TAYLOR-OF-OLD-BOND-MR-TAYLOR-AFTERSHAVE-LOTION-100ML1.jpg

Hier zie ik per toeval een goedkoop adres voor de Floids. Uiteindelijk is de Floids dan ook wel mijn favoriet; een zoete en lang hangende geur in combinatie met een verbluffend koelend effect. Prima spul.

1.Givenchy bleu label is mijn top favo

2.Le Male

Verder mag ik graag de geuren van weleer gebruiken zoals Pinaud clubman. Old spice ect

Als we de EDT's niet meerekenen, en ook niet de daarvan afgeleide aftershaves, maar dus echt alleen de "echte" verzorgende aftershaves die ook echt bedoeld zijn als aftershave, asb niet meegerekend (jezus, wat een ouwehoer ben ik....). Dan kies ik voor de volgende:

1 Floïd black

2 Proraso groen

3 TOBS st james.

2 en 3 kunnen elk moment wisselen van plek, denk ik.

De tobs ruikt lekkerder, de proraso verkoelt, verzorgt en voelt beter.

Beide geuren helaas heel kort.

Floïd black voelt fantastisch en geurt de hele dag waanzinnig lekker!

@kalerolf

Bedoel je dan de Le Male van JP Gaultier?

Vitos & Pitralon strijden om de eerste plaats, Proraso (de standaard groene) volgt.

De Floid amber vind ik ook fijn, maar de Vitos wint het vanwege de wat zoetere geur die precies klopt bij die aftershave.

Vitos & Pitralon strijden om de eerste plaats, Proraso (de standaard groene) volgt.

De Floid amber vind ik ook fijn, maar de Vitos wint het vanwege de wat zoetere geur die precies klopt bij die aftershave.

Pitralon heb ik vaker voorbij zien komen. Wat is daar zo fijn aan?

Floid Amber & Proraso groen, maar ik heb eigenlijk heel weinig aftershave's gebruikt. Ik ga deze maand wat andere bestellen.

Iemand ervaring met de Jermyn Street aftershave lotion, ik vind de scheercreme echt heerlijk ruiken dus wil die graag complimenteren met een aftershave.

Voor mij op dit moment.

1 Floid amber

2 Floid black

3 Acqua di parma Colonia Collezione Barbiere

De Floid amber geeft mij een heerlijk verkoelend gevoel en de geur vind ik heerlijk.

Ik gebruik wel altijd een balm na de splash,en meestal is dat de Nivea sensitive

Groet bert

Bert, wordt de geur zwakker als je erna nog asb op smeert?

Naar mijn idee blijft de geur net zo lang aanwezig en de Nivea Balsem is transparant van geur.

Het werkt voor mij heel erg goed.

Groeten Bert

Het hangt voor mij erg van het seizoen af; in het voorjaar/zomer vind ik zowel Pitralon Classic als Irisch Moos erg prettig. Als het weer wat kouder wordt vind ik Alpa Farao, Pashana en tabac prettig, afgewisseld met Old Spice for sentimental reasons.

Bovendien gebruik ik ook graag 'lichtere' colognes als AS, vooral als ik me vlak voor het slapen scheer; Florida Water en Alpa Classique bijvoorbeeld.

Ik heb in Groningen helaas nog geen winkel gevonden waar ik after shave kan ruiken, behalve de Douglas. Dat is best jammer want om nu zomaar veel te bestellen om er achter te komen dat de geur niet lekker is, is ook een beetje jammer. Elke maand toch maar iets proberen omdat ik het niet kan laten. Binnenkort ga ik Floid black bestellen.

Ik heb jaren bij de Douglas gewerkt. Als je dan Marokkanen binnen zag komen kon je er donder op zeggen dat ze naar One Million liepen of dat soort zoette geuren. Was blijkbaar erg populair onder die lui.

Vandaar Marokkanen geur. ;)

Mijn favoriete geurtje is L'homme van YvesSaintLaurent in de lente/zomer en La Nuit De L'Homme van YvesSaintLaurent in de hersft/ winter. Dit geurtje gebruik ik al jaren. Nu op zoek naar een after shave die er een beetje bij in de buurt komt. Ik weet dat YSL zelf hier ook een aftershave van heeft maar een beetje verandering zal er ooit toch moeten komen haha. Als iemand tips heeft, graag.