Mars Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Maar met die oude straight razors moet je snel iets gaan doen! Ik doe daar ook wel wat mee Maar ik zal binnenkort wel eens het een en ander laten zien En belofte maakt schuld… Ik heb een aantal straights en sinds kort 1 minder… Laten vallen in de badkamer is niet handig . Maar goed daar ging het niet om. Aangezien ik mijn kale hoofd niet met een straight scheer, gebruik ik ze niet veel want ik vind het gewoon praktischer om in 1 keer door te scheren met een safety, gezicht en hoofd. Maar voor de extra fijne momentjes maak ik graag 2 messen 'vuil'. Mijn favorieten op dit moment zijn de eerste 3 genummerde de rest is random genummerd. Ik ben ook wel gecharmeerd van de russische messen, misschien niet de mooiste maar zoals met wel meer russisch spul, niet mooi maar wel praktisch. Misschien zwaai ik er wel een paar uit binnenkort maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. 1. | Friedrich Schlemper-Solingen 2. | MoDoSo Solingen (fabrikaat van Dorko) 3. | Henckels Zwillingswerk Solingen 4. | Eugene Berningshaus CO Cincinnati Ohio 5. | 'Raketa' razor uit USSR soviet tijdperk (1966) 6. | Burrell Cutlery 'TOP FLIGHT' U.S.A 7. | Geo. W. Korn Mfg. Co. razor, Little Valley N.Y. 8. | 'VOSTOK-2' razor uit USSR soviet tijdperk (1966) 9. | 'Rondinella' straight razor Solingen Voor zover, bedankt voor het bekijken en commentaar/vragen staat uiteraard vrij. Groet Mars
Buffel Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Leuke verzameling hoor, ben je van plan om er mee te gaan scheren in de toekomst?
michigalex Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Zoo dat zijn er flink wat. Ziet er goed uit!! In welk tijdsbestek heb je deze allemaal verzameld?
bert Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Mooie verzameling,nr 2 en 4 springt er voor mij uit. Ik heb zelf nog nooit met een straight geschoren,maar moet dit toch maar eens proberen. Groet Bert
Guest Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Mooie verzameling, zitten een paar interessante bij. Hoezo scheer je niet je hoofd kaal met de straight?
Mars Posted January 5, 2014 Author Posted January 5, 2014 Mooie verzameling, zitten een paar interessante bij. Thnx, welke hebben je voorkeur Rolf? Hoezo scheer je niet je hoofd kaal met de straight? Omdat ik [kuch] een watje ben... ik durf het nog steeds niet aan, ben zelfs met een DE soms nog onhandig Ik ben met straight niet zeker genoeg om 'blind' de achterkant van mijn hoofd te doen. @ Buffel: Niet alleen plaatjes kijken hè @ michigalex: denk zo'n jaar of 2 - 3
Mars Posted January 5, 2014 Author Posted January 5, 2014 Dan was het een ernstig virus Nog steeds en ik hoop dat het nooit 'geneest'
Guest Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Mooie verzameling, zitten een paar interessante bij. Thnx, welke hebben je voorkeur Rolf? 1,2,3 en 5 Waarom. Nummer 1 heb zelf ook Nummer 2 lijkt kwa model op een mes dat ik ook heb. Perfect scheren met dat mes Nummer 3 kan je niet omheen. Nummer 5 lijkt me interessant om eens uit te proberen dus op zoek dan maar. Hoezo scheer je niet je hoofd kaal met de straight? Omdat ik [kuch] een watje ben... ik durf het nog steeds niet aan, ben zelfs met een DE soms nog onhandig Ik ben met straight niet zeker genoeg om 'blind' de achterkant van mijn hoofd te doen. Het is net als je haar kammen. Gewoon doen.
Buffel Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Russische messen schijnen inderdaad best goed te zijn ,uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Mars Posted January 5, 2014 Author Posted January 5, 2014 Waarom Gewoon nieuwsgierig wat jouw interesse had omdat jij ze vaker gebruikt en ook bij anderen Dus het is net als haar kammen... laat ik dat nou ook al 25 jaar niet meer gedaan hebben. Misschien ga ik het toch maar eens proberen. Ik hoef hier alleen te lezen dus als ik mijn oren mis is er niets aan de hand. Het MoDoSo mes heeft origineel een soort van schede in de zelfde kleur als de scales, helaas zat die er niet meer bij toen ik hem kocht. Wel een lekker machtig robuust mes met een dikke rug en een fijne grip. Hieronder een afbeelding van zo'n houder: Je kan niet alles hebben hè
Recommended Posts