Jock Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Omdat ik echt totaal niet kan functioneren zonder bril ( ik heb een plus 6 en een plus 7 beide kanten met cylinder correctie) moet ik mijn bril ophouden tijdens het scheren. Dus mijn bril krijgt spetters scheer lather erop. Niet echt een probleem, die kan ik gewoon weer afspoelen en mijn bril drogen. Maar ik vraag me af of er kleine spiegels zijn die ik op mijn badkamer plank kan zetten die heel veel vergroten. 5 keer vergroten is voor mij zelfs net kantje boord denk ik. Weet iemand of er spiegeltjes zijn die meer dan 5 keer vergroten? Gr, Jock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Kijk eens in de webshop van barbershopclassics.nl daar staan spiegels (5x )te koop die je doormiddel van zuignappen aan spiegel of badtegel kan bevestigen Prijs is €14- Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Als je die bril af kan zetten door die vergrotende spiegel krijg je die zeep in je ogen. Dan zie je nog steeds niks Ik ken zelf alleen die standaardmakupspiegels die een normale en een vergrotende kant hebben. Geen idee hoe veel dat standaard is. Er zijn wel spiegels die vergroten, ook nog wel meer dan 5x. http://www.twenga.nl/vergrootspiegel.html (heb verder geen ervaring met de site, het is de eerste hit die ik kreeg in google op vergrotende spiegel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Hartelijk dank. Hier kan ik wat mee. En dat doe ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Omdat ik echt totaal niet kan functioneren zonder bril ( ik heb een plus 6 en een plus 7 beide kanten met cylinder correctie) moet ik mijn bril ophouden tijdens het scheren. Dus mijn bril krijgt spetters scheer lather erop. Ik houd ook mijn bril (-5 en -6) op tijdens het scheren, maar ik weet niet wat jij met je kwast doet maar ik krijg geen lather op mijn bril. Of doe ik misschien iets verkeerd, andere brildragers die daar een antwoord op hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Ik doe mijn bril meestal af. Spetterend schuim heb ik alleen als ik zeepsop heb gemaakt ipv lather, veel te dun dus. Je bent verziend, dus een vergrotende spiegel die je dichtbij moet hebben lijkt me geen oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Ik zit op maar -1.75 en -2 dus ik zet hem af en heb verder geen problemen met zien maar ik krijg toch ook nooit lather in mijn ogen. Misschien iets minder woest kwasten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Met facelatheren heb ik ook wel eens gehad dat er een klodder ongecontrolleerd door de badkamer vliegt. Het is nog nooit in mijn ogen gekomen en het gebeurd ook niet structureel gelukkig Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Ben blij dat ik lenzen heb. Met -8 en -7 zou dat zowiso fout gaan;) Wonderbaarlijk zie ik met lenzen 125% volgens de oogarts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Gelukkig zie ik zonder bril ook nog goed genoeg om te scheren. Maar welke opticien kan nou zeggen dat je 125% ziet met lenzen? Als 100 de norm is zou het kunnen maar dan zou je over gecorrigeerd worden, maar dat zou dan weer de andere kant opgaan. Dus weer negatief. En dan kom ik weer op75 uit Confussed you won't be after this next episode of..... (die is voor de kenners onder ons) Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 ik ben blij dat ik mijn ogen drie jaar terug heb laten laseren. had links en rechts resp -8.5 en -8.75. deed mee aan een verloting in het mcrk in rotterdam en had de tweede prijs,een 1000 eurie korting op een laser behandeling. het is geweldig en goed gelukt,na 24 uur reed ik alweer auto. rechts is nog een -0,25 en rechts is 100% of iets meer heb er helemaal geen last van gehad en had dit jaren eerder moeten doen. nu alleen een leesbril van 5 euro bij de hema i.p.v 1200 euro voor een varifocus bril. just my two cents gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Wat kost zo'n laser behandeling eigenlijk? Ik heb wel eens zo'n vergrotende spiegel gehad maar als ik daar in kijk schrik ik ervan hoe lelijk ik ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Ondanks m'n afwijking in oogbolling, waardoor je minder ziet, kun je nog goede ogen hebben doordat je oogspieren volgens mij goed functioneren. De norm is inderdaad 100% maar dat is ook maar een gemiddelde. Ik kan een aantal regels verder lezen dan de meesten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Scheren moet ik met de bril op. Multifocaal. Nooit schuim op bril. Wel de reden dat ik me weinig met mijn straight scheer. Kan niet alles goed zien en ben dan bang, me een stevige jaap te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Wat kost zo'n laser behandeling eigenlijk? Ik heb wel eens zo'n vergrotende spiegel gehad maar als ik daar in kijk schrik ik ervan hoe lelijk ik ben Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en is dat per oog? Bij mij gaat het eigenlijk maar om een oog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Wat kost zo'n laser behandeling eigenlijk? Ik heb wel eens zo'n vergrotende spiegel gehad maar als ik daar in kijk schrik ik ervan hoe lelijk ik ben Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en is dat per oog? Bij mij gaat het eigenlijk maar om een oog. Het is zeker niet goedkoop, 1500 euro per oog of meer,inc alle nacontroles en garanties. Maar varifocus brillenglazen zijn voor die sterkte ook niet goedkoop als je geen kunstof glazen wilt zonder dat de glazen op borrelglaasjes lijken. Je moet het zien op een lange termijn periode,dan is het goedkoper. Jammer dat de zorg verzekering het niet vergoed op die sterktes,eigenlijk ben je gehandicapt. Want zonder die bril kun je eigenlijk niets. Gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Ik heb wel eens zo'n vergrotende spiegel gehad maar als ik daar in kijk schrik ik ervan hoe lelijk ik ben Dat is voor mij de belangrijkste reden om nooit mijn bril te dragen als ik in een spiegel kijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 ik heb -5 aan beide ogen. scheer gewoon met bril op en heb nergens last van. Heel af en toe een kloddertje schuim aan de poot. 125% betekend dat je met lenzen beter ziet dan menig ander. Er van uit gaan veel mensen -0.25 oid dergelijks hebben en dat als 100% geldt. Ik heb het geluk dat mijn pa opticien is, dus gratis lenzen, elk jaar nieuwe bril etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Ik heb het geluk dat mijn pa opticien is, dus gratis lenzen, elk jaar nieuwe bril etc. Ik zie hier groepsaankoop voordeel aankomen......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Ik heb het geluk dat mijn pa opticien is, dus gratis lenzen, elk jaar nieuwe bril etc. Ik zie hier groepsaankoop voordeel aankomen......... was het maar zon feest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Ik heb nu een mooi rond aluminium spiegeltje die 5X kan vergroten. Geweldig. Ik zie alles nu wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts