Giellus Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Goedemiddag, Na al wat engelstalige fora bezocht te hebben, kwam ik zomaar een nederlandstalig scheerforum tegen. En na registratie, is het dan wel zo netjes om mezelf even voor te stellen natuurlijk. Ik ben dus Giellus, 36 jaar oud en sinds een jaar scherend op de klassieke manier, met kwast en zeep, maar wel met de cartridge mesjes. Na jaren gebruik van Gilette scheergel bussen heb ik afgelopen jaar voor het eerst een scheerkwast (de goedkoopste van de Vergulde Hand) gebruikt in combinatie met hetzelfde merk scheerzeep. En om was ik. Wat een verschil met de bussen gel die ik met de hand op mijn hoofd aanbracht. Sinds de kerst ben ik in het bezit van een dassenharen kwast, een goedkope van Wilkinson, om het verschil eens uit te proberen. Een heerlijke kwast in vergelijking met wat ik daarvoor gebruikte. En meteen benieuwd naar de exclusievere kwasten. Verder heb ik met de kerst ook een scheerstick van Palmolive gekregen, die ik heerlijk vind en waarvan ik me afvraag waar die in een fysieke winkel te koop is (ben hem nog niet tegengekomen in de drogisterijen hier). Scheren is langzaam echt een hobby aan het worden, vandaar ook de aanmelding op dit forum. De volgende stap wordt een safety razor, daar ga ik met behulp van de diverse topics hier ook eens in verdiepen. Verder is het misschien ook nog wel handig om te vermelden dat ik naast mijn baard sinds een jaar of 5 ook mijn hoofd scheer (de natuur een handje helpen zogezegd). Zo, even een korte intro die al weer veel te lang begint te worden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom op het forum en succes met het vinden van de nodige hard & software Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom Giellus! De volgende stap wordt een safety razor, daar ga ik met behulp van de diverse topics hier ook eens in verdiepen. Ik zie het al... dat gaat je geld kosten ...dat ik naast mijn baard sinds een jaar of 5 ook mijn hoofd scheer Lotgenoot en met ons meerdere hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Palmolive sticks moet je inslaan als je een keer in Duitsland bent, daar zijn ze vaak goedkoper dan in België. In Nederland zijn ze helemaal niet in de winkel te vinden, dus je zult over de grens moeten, of online moeten bestellen. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom hier, nieuwsgierigheid kan hier zo maar omslaan in een geldverslindende hobby veel plezier met het lezen van alle info hier en geluk met je zoektocht naar de voor jou ideale spulletjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom Giellus en veel (scheer)plezier hier! In Nederland verkoopt de DA-drogist Palmolive scheersticks, of althans, ze zitten in het assortiment. Bij mijn dichtstbijzijnde DA moest ik ze (een paar jaar geleden) altijd bestellen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Hoi Gielus, Van harte welkom op dit magnifieke forum. Heel veel plezier en succes met het in de hand houden van deze verslaving Groet, Ramon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom op het forum. Die Palmoliv Classic scheerstick vind je in sommige supermarkten. Ik woon zelf in Belgie, maar volgens mij is die in Nederland ook wel te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom Giellus Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Bij een DIO drogist. Als het niet in de winkel ligt, in de webshop bestellen en gratis laten afleveren in DIO naar keuze. Was een paar weken geleden 1,35. nu geloof ik 1,50. Welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom hier Giellus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Hi Giellus, welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Weer eentje voor de bijl gegaan. Welkom hier Giellus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Welkom hier en veel plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Je voelt je vast al heel welkom hier?! Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giellus Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Inderdaad snowmiss. Ik ben nog niet veel fora tegengekomen waar ik in zo korte tijd zo veel welkoms om mijn oren kreeg. Geweldig en bedankt daarvoor, voel me meteen thuis. En bedankt vast voor de eerste tips, er gaan er vast nog een hele hoop volgen in de diverse topics. Bij een DIO drogist. Als het niet in de winkel ligt, in de webshop bestellen en gratis laten afleveren in DIO naar keuze. Was een paar weken geleden 1,35. nu geloof ik 1,50.Welkom. Das een goede. Alleen jammer dat Zwijndrecht (voor mij het meest dichtbij) niet in de lijst staat. Maar het is het proberen waard. Lotgenoot en met ons meerdere hier Ook met een safety razor? Dat lijkt me nog een stap te ver. Eerst de techniek maar eens leren op mijn baardgedeelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Welkom Giellus, veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dappermark Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Welkom hier! Veel plezier en bedankt voor de tip. Ik had namelijk het idee dat de kwast van De Vergulde Hand ook een goede was. Ik heb zelf een Wilkinson op het moment, maar vroeg me af hoe de kwast van DVH was. Nu hoef ik die niet meer uit te proberen dus. Bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giellus Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Nou, het is niet zozeer een slechte kwast. Zeker niet, ik heb me er een jaar met plezier mee geschoren. Maar de dassenharen van Wilkinson (nummer 236) is weer veel minder stug en maakt beter schuim. Maar ik gebruik hem pas 2 weken hoor, de dassengeur zit er nog licht in . Of die ook goed blijft weet ik nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Ik citeer: . . . . . . dat ik naast mijn baard sinds een jaar of 5 ook mijn hoofd scheer (de natuur een handje helpen zogezegd). Betekent dat, dat je de hormonaal ingegeven kaalslag handmatig perfectioneert? Dat herken ik! Veel plezier hier. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Dag Giellus, Ook ik ben nieuw hier maar heb mij al vanaf het begin iedere dag uitsluitend met kwast en cassette mesjes geschoren. Alleen in de vakantie koop ik een bus goedkope scheerschuim en een zak wegwerp mesjes om mij blind onder de douche te kunnen scheren. Eens de kwast, daarna altijd aan de kwast. Ik heb een zoon die op de leeftijd komt dat er geschoren gaat worden en daar koop ik in eerste instantie ook een nette kwast, scheerschuim en een cassette systeem voor. Dat hoort een vader te doen. Eigenlijk vanzelfsprekend want hij ziet nooit anders. Zelf wil ik over op een ander scheer systeem. Groet Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Hallo Giellus. Welkom op het forum. Goed om te lezen dat het scheren met kwast en zeep al zo snel beviel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts