Jump to content

Henkiepenkie ook hier.

Henkiepenkie

Recommended Posts

Dag allemaal,

Zojuist heb ik mij geregistreerd op deze site en wil ik mij graag even voorstellen.

Ik ben alweer 52 jaar oud en scheer mij vanaf het donshaar uitsluitend met kwast, zeep en verschillende cassette mesjes als mach 3 enz.

Ben al een hele tijd geintresseerd in scheren met de straight razor maar heb dit altijd terzijde geschoven voornamelijk om het onbekende en de aanschafprijs. Zag als klein ventje mijn opa (was uit 1898) bezig met riem en mes en en een taboe om zelfs maar naar het mes te kijken (gevaarlijk).

Nu toch de stoute schoenen aangetrokken en de hele rimbam besteld, filmpjes op YouTube bekeken, site`s als Straight Razor Place bezocht enz. Ben trouwens verrast over de scheercultuur in Nederland en de speciaal zaken hiervoor.

Ga dus binnenkort voorzichtig aan de gang hiermee.

Groet Henk

Welkom Henk

En als je je aankoop binnen hebt dan kan je ons altijd verblijden met een leuk plaatje ervan 8-)

Dag Mars. Een foto van de gekochte spullen of van een open gesneden gezicht :D

Ik hoop wel dat de ervaring van het ultieme scheergevoel ook voor mij opgaat.

Welkom Henk

En als je je aankoop binnen hebt dan kan je ons altijd verblijden met een leuk plaatje ervan 8-)

Dag Mars. Een foto van de gekochte spullen of van een open gesneden gezicht :D

Ik hoop wel dat de ervaring van het ultieme scheergevoel ook voor mij opgaat.

Graag alleen van de nieuwe spullen :o:shock:

Hallo Henk,

Van harte welkom! Gelijk aan een straight? Jij durft :D . Staat bij mij ook wel op het verlanglijstje, maar eerst maar eens "echt" leren scheren met een DE. Veel plezier in ieder geval!

Groet,

Ramon

Hallo Henk,

Van harte welkom! Gelijk aan een straight? Jij durft :D . Staat bij mij ook wel op het verlanglijstje, maar eerst maar eens "echt" leren scheren met een DE. Veel plezier in ieder geval!

Groet,

Ramon

Ramon,

Ben reeds 52 en als ik echt wil gaan scheren moet ik dat nu gaan doen en niet wanneer mijn handen beginnen te beven :D

Maar zoals gezegd leeft dit al een hele tijd. Eigenlijk vanaf 1989 toen ik mij bij een Turkse kapper op de ouderwetse manier heb laten verwennen en verbaast was over het eindresultaat.

Ik ga eerst maar rustig aan beginnen met de makkelijke delen van het gezicht en kijken hoe dit gaat. Anders staat er over korte tijd een prachtige set scheerspullen te koop.

Groet Henk

Hallo Henk,

Groet,

Ramon

Ramon,

Ben reeds 52 en als ik echt wil gaan scheren moet ik dat nu gaan doen en niet wanneer mijn handen beginnen te beven :D

Maar zoals gezegd leeft dit al een hele tijd. Eigenlijk vanaf 1989 toen ik mij bij een Turkse kapper op de ouderwetse manier heb laten verwennen en verbaast was over het eindresultaat.

Ik ga eerst maar rustig aan beginnen met de makkelijke delen van het gezicht en kijken hoe dit gaat. Anders staat er over korte tijd een prachtige set scheerspullen te koop.

Groet Henk

Dat is inderdaad waar. Parkinson en straight razor shaving werken niet zo lekker samen :mrgreen: . Maar dan nog: het getuigt in mijn ogen nog steeds van lef! Zoals gezegd wil ik het in de toekomst zeker ook proberen (ik heb met mijn 39 lente's nog wat speelruimte ;) ). Dus mocht het niet voor je werken, wil ik misschien wel je prachtige set van je overnemen :mrgreen:

Ja. Heb een Thiers Issard besteld bij Classic Shaving omdat ik daar een mooi exemplaar op de site zag staan wat ik hier niet kan krijgen. Merk wel dat deze messen, of weinig geproduceerd worden, of als warme broodjes over de toonbank gaan. Zover ik kan zien is het mes inmiddels in Nederland gearriveerd en zal ik als alles binnen is er een een foto van maken en proberen dit hier te plaatsen.

Kun je gelijk zien wat je over gaat nemen :-).

Ja. Heb een Thiers Issard besteld bij Classic Shaving omdat ik daar een mooi exemplaar op de site zag staan wat ik hier niet kan krijgen. Merk wel dat deze messen, of weinig geproduceerd worden, of als warme broodjes over de toonbank gaan. Zover ik kan zien is het mes inmiddels in Nederland gearriveerd en zal ik als alles binnen is er een een foto van maken en proberen dit hier te plaatsen.

Kun je gelijk zien wat je over gaat nemen :-).

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: