Ga naar inhoud
Francois

Derby Extra

Aanbevolen reacties

Het is mooi om te zien, wat mijn mini review van het gebruikte mesje oproept aan reacties. Mijn bedoeling is om van de door mij gebruikte mesjes elke keer als deze op is per beurt mijn bevinding te vertellen. Echter als jullie zo doorgaan, komt er geen eind aan, want nu moet ik er weer 2 nieuwe soorten bij kopen blijkbaar, de Indiase Super Platinums, de Gillette Platinum. En ik heb al meer, dan ik ooit op kan maken :oops: Nou ja dan maar tanden op elkaar en verder :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wie weet wat de wetenschap nog gaat brengen aan levensverlengende en baardgroeistimulerende technologieën Harkos.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze, Robert:

gillette-super-platinum.jpg

Die jij aangeeft zijn lastig te vinden voor een redelijke prijs.

Ja, erg lastig, net als de 'Gillette Bleue extra' die zijn ook zo lastig te krijgen, en die wil ik ook zo graag is uitproberen.

Die 'Indian blacks, heb ik ook wel is geprobeerd ! maar vond toen de gele 'sharpedge' variant beter.Binnenkort ga ik de 'Indian blacks' nog maar is proberen.Misschien kom ik er dan op terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze, Robert:

gillette-super-platinum.jpg

Die jij aangeeft zijn lastig te vinden voor een redelijke prijs.

Ja, erg lastig, net als de 'Gillette Bleue extra' die zijn ook zo lastig te krijgen, en die wil ik ook zo graag is uitproberen.

Die 'Indian blacks, heb ik ook wel is geprobeerd ! maar vond toen de gele 'sharpedge' variant beter.Binnenkort ga ik de 'Indian blacks' nog maar is proberen.Misschien kom ik er dan op terug.

Keep in touch!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na langere tijd maar weer eens even een referentiepunt zetten. Is al weer een ruim een jaar geleden, dat ik mijn 5 norm bevestigde. Ik was wat aan het twijfelen, of ik die niet moet ophogen, gezien mijn gemiddeld gebruik per mesje nu op 7,7 beurten ligt. Met de Derby's kom ik niet verder dan 5 tot 6 beurten en dat is al ruim als ik anderen zo lees. Welnu voorlopig laat ik het voor de DE mesjes maar even zo, 5x is voldoende.

1- Om te weten hoe goed een mesje is, moet je soms even een stapje terug doen. Bij deze dus met de Derby. Of toch niet???

Stop zo'n ding in je ATT S1 en verwonder je. Lekker glad en vlot geschoren in 3 rondes. Zeker het kan beter, maar dit was niet verkeerd. Eens zien hoelang dat goed gaat. De 1e x was in elk geval goed. Heb natuurlijk het voordeel, dat ik dagelijks scheer en geen zware baard heb, maar dan nog.

2- De Derby is ook de 2e x goed bruikbaar. Voelt niet super goed, maar zeer zeker prima mee te scheren.

In de Progress ongeveer op 3 een goede diepe scheerbeurt met glad resultaat in 3 rondes. Eens zien hoelang dit mesje het volhoudt.

3- Voor de 3e x een goede prestatie van de Derby. Gewoon neen normale scheerbeurt. Niet super, maar zeker niet slecht.

In de Ikon #101 de keus uit gladde kant en open kam kant, maar dat had weinig invloed op de scheer prestatie met dit mesje. Gewoon lekker geschoren. Voor de mensen, die de mesjes na 3x weggooien, dan neem je nu afscheid van een nog bruikbaar mesje. Ik ga door voor een 4e x.

4- Het mesje, de Derby uit Turkije, doet weer wat ik er van verwacht, scheren. In 3 rondjes glad. Wel een beetje op de hoek letten dit keer.

In mijn Fatip met smalle kap, uit Italië, is de Derby duidelijk aanwezig. Echter niet echt meer dan met een ander mesje. Moet altijd opletten om het verschil te maken tussen plakje wang en baardhaar, maar ook met de Derby gaat dat dus goed. Ergo geen druk, goede hoek en goed resultaat. Hij mag nog een keer.

5- De Derby is in deze 5e beurt weer door de mand gevallen. Einde oefening.

Helemaal eerlijk misschien niet, maar had hem in de R41 (2011) gestopt en op een stevige RVS handgreep geschroefd zo'n knurld grip 10cm van Jan Zoethout. Het uur van de waarheid, zeg maar 10 seconden. Nou dat kwam uiteindelijk meer op een schraappartij uit, dan een goede scheerbeurt. Met de vleug ging nog, maar omgekeerd tegen de vleug leek wel mijn 1e scheerbeurt ooit in een ver verleden. Zit dus nu met een trekbekkie dit neer te pennen. Goed weten we dat ook weer, Derby is voor mij prima bruikbaar, maar max 4x en in een niet al te agressieve krabber.

Naar index Harkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Mijn Derby gaf me 5 prima scheerbeurten, dus een "goed" mesje. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou er uitzicht zijn op een Derby mesje welke de grauwe ondermaat ontstijgt :?::?:

Even naar beneden bewegen en zie nieuwe blauwe Derby's ik wacht met spanning op de verslagen van de early adaptors eeh opnieuw sorry bijna twee keer op een dag het is ook zo warm :oops: , ik bedoelde de eerste leden die deze gaan uittesten :lol:

http://www.giftsandcare.com/en/160-new-products-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk gewoon oude wijn in nieuwe zakken Hans. Ik verwacht niets nieuws onder de zon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het succes van Derby kan er deels in zitten dat Turken zo idolaat van zichzelf en hun vaderland zijn, dat een Turks scheermesjes per definitie goed is, ook al is het zo bot dat je er op naar Keulen kunt rijden. Ik besprak dit ooit met een Turkse Aleviet(V) en die gaf deze blinde vaderlandsliefde gewoon toe. Resume: geven Turken hoog op over hun eigen prestaties/producten/land, dan neem ik dat met een korreltje zout. Wat niet wegneemt dat er ook gewoon goede Turkse producten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het succes van Derby kan er deels in zitten dat Turken zo idolaat van zichzelf en hun vaderland zijn, dat een Turks scheermesjes per definitie goed is, ook al is het zo bot dat je er op naar Keulen kunt rijden. Ik besprak dit ooit met een Turkse Aleviet(V) en die gaf deze blinde vaderlandsliefde gewoon toe. Resume: geven Turken hoog op over hun eigen prestaties/producten/land, dan neem ik dat met een korreltje zout. Wat niet wegneemt dat er ook gewoon goede Turkse producten zijn.

Er zijn zat goede Turkse artikelen, maar elke Turk die om welke reden dan ook Derbys goed vind scheert zich in de praktijk met een elektrieken of een Gillette tig messen fusion krabber want dit mesje redt het zelfs niet met blinde vaderlandsliefde :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat hebben jullie toch met die Derby's? :twisted:

Ik kan me er 5x middelmatig mee scheren en kost nauwelijks wat.

Als die Turken met die dikke zwarte baardharen dat kunnen, kunnen wij dat ook!

Echter als je jezelf verwend hebt met Feather, Wolven, Ikon's, Personna's, Souplex, Rapira Platinum Lux, Lords etc., wordt het moeilijk, de middelmaat te waarderen.

Net een mooie entrecôte van 400 gram op, is toch even wat anders, dan een gehaktschijf van 150 gram, terwijl het beide rundvlees hoort te zijn. :roll::lol::mrgreen:.

Trouwens heb nog Derby's in de markt staan, omdat ik een ander ook wat gun.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me er 5x middelmatig mee scheren en kost nauwelijks wat.

Als die Turken met die dikke zwarte baardharen dat kunnen, kunnen wij dat ook!

Echter als je jezelf verwend hebt met Feather, Wolven, Ikon's, Personna's, Souplex, Rapira Platinum Lux, Lords etc., wordt het moeilijk, de middelmaat te waarderen.

Net een mooie entrecôte van 400 gram op, is toch even wat anders, dan een gehaktschijf van 150 gram, terwijl het beide rundvlees hoort te zijn. :roll::lol::mrgreen:.

Doe mij dan maar een stukkie vlees in plaats van die Derby's :mrgreen:

Trouwens ik laat je rustig gaan als je verleiding niet kan weerstaan om je zelfs 5 maal :!::!: middelmatig met een Turks mesje te scheren dat vereist nu eenmaal je professie als onze bovenmeester in de mesjes alhier :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Juist. :lol:

En verhelderend bovendien; dacht ik toch dat die Harrie een betrouwbare gast was, zit hij hier schaamteloos reclame te maken voor rommel waar-ie vanaf moet! :mrgreen:

Ik zou ze maar zelf gewoon opmaken Harrie; als je er vanaf weet te komen hier op het forum is je reputatie echt naar de klote... :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kost ook bijna niets. 8-)8-) Maar goed, kan er ook verf mee afkrabben.

Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog niet zoveel DE mesjes geprobeerd (Shark, Gillette Silver Blue, PolSilvers en Astra SP). Ik kreeg de Derby extra geleverd bij mijn RazoRock protege en ik vond ze inderdaad ook wat trekkerig en minder scherp dan de Astra SP (mijn go-to mesjes). Gauw weer een Astra SP erin ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Elke keer weer verbaasd als ik lees dat er bij een krabber een doosje Derby bijgeleverd is, dit is pure anti reclame voor je krabber laat ze er nu voortaan gewoon eens een Personna, Voskhod, Souplex etc bij doen.

Laatst de Blackbird ontvangen en wat zat erbij?? Juist Personna Bleu Labs USA kijk dit is een fabrikant die zijn best doet om de krabber direct goed te laten presteren en de klant liefhebt :P

Daarnaast ook versteld dat op één of andere manier beginnende scheerders -daar bedoel ik Nutibo..... Trouwens niet mee- altijd kiezen voor Derby,s even twee minuten rondneuzen op dit forum en zoeken op HansKoning> Derby's en je weet voldoende :lol::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
altijd kiezen voor Derby,s even twee minuten rondneuzen op dit forum en zoeken op HansKoning> Derby's en je weet voldoende :lol::lol:

Het begint met Derby's. Lekker goedkoop.

Daarna gaan mensen zoeken Hans!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor dit soort gevallen is de uitdrukking " goedkoop is duurkoop" terecht uitgevonden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik kocht mijn eerste DE in een winkel. Omdat ik het goed wilde doen kocht ik daar de duurste DE-mesjes bij die ze hadden: Timor. Dat was geen succes, en bewijst dat er ook iets is als duurkoop is duurkoop. De ervaringen met Voskhods echter laten zien dat goedkoop is goedkoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Elke keer weer verbaasd als ik lees dat er bij een krabber een doosje Derby bijgeleverd is, dit is pure anti reclame voor je krabber laat ze er nu voortaan gewoon eens een Personna, Voskhod, Souplex etc bij doen.

Laatst de Blackbird ontvangen en wat zat erbij?? Juist Personna Bleu Labs USA kijk dit is een fabrikant die zijn best doet om de krabber direct goed te laten presteren en de klant liefhebt :P

Daarnaast ook versteld dat op één of andere manier beginnende scheerders -daar bedoel ik Nutibo..... Trouwens niet mee- altijd kiezen voor Derby,s even twee minuten rondneuzen op dit forum en zoeken op HansKoning> Derby's en je weet voldoende :lol::lol:

Wist je dat die Blue Labs zijn ontwikkeld om patienten (borstkassen, benen en dergelijke) te scheren voor een operatie? Ik weet niet of ik daar blij van zou worden :D

Overigens ben ik blij dat ik van de testen (hulde aan de moeite van leden om veeeeul merken uitgebreid te testen) op aan kan. De Derby vind ik dus inderdaad niet prettig en komt overheen met de reviews hier. De Astra SP vind ik tot nu het prettigst en dat laten de reviews hier ook zien. Overigens heb ik een hele zwik aan mesjes onderweg van Tryablade. Blijven proberen he.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, ik kocht mijn eerste DE in een winkel. Omdat ik het goed wilde doen kocht ik daar de duurste DE-mesjes bij die ze hadden: Timor. Dat was geen succes, en bewijst dat er ook iets is als duurkoop is duurkoop. De ervaringen met Voskhods echter laten zien dat goedkoop is goedkoop.

Ook niet van te voren eerst informatie verzameld tssss, tssss :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Och, de andere optie was SuperMax. Weet nou niet of dat veel beter was geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Och, de andere optie was SuperMax. Weet nou niet of dat veel beter was geweest.

Kan je alsnog een keer uitproberen er is vast wel iemand die er vanaf wil die een pakje over heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook met Derby begonnen en in vergelijking mijn mijn mach 3 was dat een verademing. Naderhand blijkt pas dat het nog veel beter kan maar tot die tijd heb je met zoveel andere factoren te maken die de scheerbeurt kunnen maken of breken dat het mesje wat mij betreft niet zoveel uit maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.