Jump to content

Derby Extra

Francois

Recommended Posts

Zijn er hier ook mensen die de Derby mesjes wel goed vinden ?

Als ik ze na een Astra/Elios/Voskhod/Feather etc gebruik, moet ik eerst altijd even wennen. Maar als ik ze een aantal dagen achter elkaar gebruik (in mijn R89), valt mij op dat ik ze steeds meer ga waarderen. Geen irritatie, goed resultaat, lange levensduur. Ben ik de enige ?

• I like it 1

Je zult vast en zeker niet de enige zijn die ze goed vind. Voor mij is van de genoemde mesjes (Elios ken ik niet) alleen de Feather bruikbaar, de rest geeft me geen prettige scheerbeurt. Een derby geeft me 2 scheerbeurten max.

Ik ben er zo'n drie jaar geleden mee gestart, omdat dat toen het mesje was wat werd aangeraden voor starters. Na een maand ben ik andere mesjes gaan gebruiken en ik heb nooit meer de behoefte gevoeld om er weer een te gebruiken omdat de meeste andere mesje beter voor mij werkten.

Een maand of wat geleden heb ik er toch weer een gebruikt en dat was geen succes; "bot", trekkerig, geen feestje!

Maar zoals bekend: Uekaz! (Uw ervaring kan anders zijn).

Heb ze veel gebruikt en nog 230 of zo liggen. Vind ze niet slecht en heb ze altijd gebruikt, tot ik hier terecht kwam. Toen ben ik gaan experimenteren met andere, maar vind ze nog steeds niet slecht. Heb inmiddels ook mesjes getroffen, die ik minder vind. Ga ze zeker opmaken. Ze doen het goed in al mijn krabbers. Echter inmiddels ben ik er achter dat het beter kan. Neemt niet weg dat ze niet slecht zijn.

Heb je de baarden van Turken wel eens goed bekeken? Als ze dat kunnen moeten ze voor de gemiddelde van ons ook goed bruikbaar zijn. Bij Russen is het blijkbaar nog erger met die baardgroei. Kijk maar eens naar de prestaties van de Voskhod. Oh ja en Egyptenaren is ook erg, die doen het met carbonstalen Lord Red Captains. Als mijn baard die ziet, springt die spontaan in de wasbak. Tja UEKAZ.

• I like it 1

Slecht zullen ze ook zeker niet zijn ze worden niet voor niets wereldwijd aangeboden en verkocht.

Ik heb net als Marcel dezelfde beleving, 'bot' en trekkerig. Maar als de Derby voor jouw huid-/baardtype prettig scheert, prima toch.

• I like it 1

Ik hou van milde krabbers, en daarmee vind ik Derby geen goede combinatie.

Misschien dat ze wel goed presteren in meer agressieve krabbers.

Precies. In mijn Edwin Jagger DE89 vind ik ze niet zo geweldig. Maar wél in mijn Mühle R41.

• I like it 1

Ik ben een compleet newbie. Maar de Derby messen die ik kreeg bij aanschaf van mijn EJ E89, doen mij geen plezier. Ik heb een erg zware baardgroei. Mijn 5 o,clock shadow begint om 3 uur. Net Ruud Lubbers eigenlijk. Ik krijg mijn stopppels domweg niet weg met een Derby. Ik begon te twijfelen of natscheren uberhaupt iets voor mij was, totdat ik iets op het net las over Feather. Die doen het voor mij prima. 3 passes en ik ben klaar en glad voor een uur of 10

Gr,

Jock

• I like it 1

Weinig fans hier dus. Toch worden ze goed verkocht, maar blijkbaar niet aan scheerders.

Ik heb van een verkoper gehoord dat ze veel worden gekocht door bakkers. Die gebruiken ze om knipbroden mee in te snijden. Verder gaan er elk jaar honderdduizenden naar EJ en Muhle om bij hun nieuwe krabbers te leveren. Veel daarvan zullen wel ongebruikt in de vuilnisbak verdwijnen. Wat mij opviel is dat Derby twee soorten doosjes maakt. Met en zonder gleuf voor gebruikte mesjes. Die worden door elkaar geleverd. In de fabriek staan namelijk twee verschillende mallen waar die doosjes mee worden gemaakt. Verder zijn er veel discussies over de horizontale en de verticale tekst op de doosjes. De mesjes zijn gelijk. De verticale is voor de export, de horizontale is voor de thuismarkt.

Derby mesjes zijn (naast Hema) overigens de enige DE mesjes die ik in Nederland anders dan online kan kopen. Mijn kapper verkoopt ze. Hij verkoopt overigens ook TOBS, Valobra, Muhle etc. Waar vind je dat nog ?

• I like it 1

De mesjes zullen waarschijnlijk alleen gebruikt worden om stokbroden en andere broden mee in te snijden.

Knipbrood wordt, zoals het woord al zegt, geknipt. Hiervoor wordt een speciale soort kartelschaar gebruikt.

Het kan natuurlijk zijn dat niet alle bakkers een knipbroodknipper hebben en een mesje gebruiken. Maar dan is het natuurlijk geen echt knipbrood gemaakt met een knipbroodbroodknipper.

• I like it 1

• 1 year later...

Derby.thumb.jpg.ec139f029c5695f4e9b391fc1ae8841f.jpg

De meningen over Derby's lopen sterk uit een. Persoonlijk kan ik me er aardig mee redden. Even terug lezend, valt het mesje mij best mee. Zeker er zijn betere, maar ook slechtere. Gezien we hier alles kunnen kopen van over de hele wereld, hebben we natuurlijk een keuze probleem. Echter als de mesjes zo slecht zijn als wel eens beweerd, vraag ik me af waarom je ze in elke Turkse supermarkt vindt en in Turkije veel verkocht worden, terwijl veel mannen uit die contreien erg zware baarden hebben. Welnu ik had ze al een half jaar niet meer gebruikt en zeker beteren in mijn krabbers gehad, maar het viel dus mee. Bijgaand de notities van de 6 scheerbeurten die dit mesje leverde. Bedenk wel, dat je er honderd hebt voor minder dan €10, dus minder dan 2 cent per scheerbeurt! Zou ik ze weer kopen? Nee, maar heb ook nog 224, dus red me er mee en als er een liefhebber is wil ik er rustig wat kwijt, want er zijn zeker beter scherende mesjes wat mij betreft.

1- Eigenlijk best een goed bruikbaar mesje. Natuurlijk er zijn betere, maar als je de kosten afweegt tegen het comfort, vind ik het acceptabel. We gaan het weer zien.

In de Pearl OC TTO een probleemloze scheerbeurt. In 3 x goed glad.

2- De Derby deed het voor de 2e x prima.

in de Adjustable op 6 goede snit, niet happerig en glad lopend. Eigenlijk niets mis mee.

3- De Derby blijft ook voor de 3e x gewoon goed scheren, niet bijzonder, maar goed bruikbaar.

In de L6 lijkt het mesje goed op zijn plek. Probleemloos om mee te scheren, geen hoekgevoeligheid en geen sneetjes etc.

4- De Derby houdt vol. Ook de 4e x valt niet tegen.

De Pearl met zijn eigen sound geeft een goede feedback en dat maakt, dat het mesje duidelijk hoorbaar zijn werk doet, maar ook hoorbaar zonder veel moeite. Mij valt het alleszins mee hoe goed ik me met dit mesje scheer. Waarschijnlijk een discutabel resultaat, UEKAZ, maar ik doe ze nog niet weg.

5- Derby's scoren in het algemeen niet hoog, maar deze doet het toch al weer goed voor de 5e x.

Zal ook wel aan de krabber liggen, want ik kan met de 39C Slant eigenlijk altijd goed uit de voeten. De combi doet goed zijn werk, het resultaat is goed, maar niet voortreffelijk.

6- De Derby was wat om van te huiveren vanmorgen. Voor de 6e x en ook meteeen de laatste voor dit mesje. Snit was nog redelijk.

In de R41 was het een avontuur om met het mesje te scheren. Kon niet even onbenullig raak scheren, koppie er bij en opletten, dat het vel heel blijft. De hoekgevoeligheid was duidelijk aanwezig en ofschoon je niet van trek kon spreken, liep het ook niet lekker door de haren. Geen BBS, maar wel goed geschoren.

Naar index Harkos

Edited by Guest
  • I like it 1

Ik heb een beetje een haat - liefde verhouding met Derby's. Ik vind ze niet echt slecht maar ik laat ze wel links liggen als ik iets anders kan pakken, bijvoorbeeld een Feather of zo. Echt slecht vind ik ze dus niet maar er zijn zoveel betere mesjes dat ik niet de behoefte voel om ze aan te schaffen.

• I like it 1

Ik dacht fan te zijn van de Derby's. Inderdaad goedkoop en heb er daarom ook 100 gekocht. Zo af en toe scheer ik me nog wel eens met een shavette. Toen ik die kocht waren de Derby's mijn enige mesjes. Om eerlijk te zijn, werken ze voor mij prima in die combinatie.

Op één of andere manier gaat het me minder af samen met een krabber (zal de scheerhoek wel zijn). Ze voelen minder scherp aan en dat merk ik ook zeker als het aluin blok erover heen gaat. Heb een redelijk gevoelige huid met stug haar. Dat is niet bepaald fijn als het mesje niet scherp genoeg is, kan ik vertellen!

Conclusie: Wat ik heb, maak ik op met de shavette (zal nog wel en jaartje of wat duren), maar zal geen nieuwe meer kopen, gezien er zoveel beter keuzes zijn.

• I like it 1

1. Gillette - Silver Blue

2. Polsilver Super Iridium

3. Personna Blue

4. Gillette - Super Platinum

5. Captain

999. Derby

Zegt genoeg hoe ik over Derby denk..........

Bedoe je deze Gillette mesje soms Eric ?Deze staan al een tijdje op mn lijst, maar lastig om ze voor een normale prijs te krijgen.

tqhCww7.jpg

• I like it 1

1. Gillette - Silver Blue

2. Polsilver Super Iridium

3. Personna Blue

4. Gillette - Super Platinum

5. Captain

999. Derby

Zegt genoeg hoe ik over Derby denk..........

Bedoe je deze Gillette mesje soms Eric ?Deze staan al een tijdje op mn lijst, maar lastig om ze voor een normale prijs te krijgen.

tqhCww7.jpg

Deze, Robert:

gillette-super-platinum.jpg

Die jij aangeeft zijn lastig te vinden voor een redelijke prijs.

• I like it 1