Treb Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Een nieuw merk krabbers. Zien er mooi uit, de scheerkop lijkt wel erg veel op een DE89/R89. Zal waarschijnlijk ook zo scheren gok ik. Voor de fetisjisten is er zelfs een zwarte versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Zag ze hier eerder al op een foto. Ik vind het matte wel mooi bij die zwarte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Ze zijn idd al eerder geplaatst, ik denk met dit plaatje... Het is niet mijn smaak, ik vind het een unisex product zonder karakter een krabber zonder ballen. Maar dat is mijn bescheiden mening. Gelukkig is er voor een ieder iets van zijn gading te verkrijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Ze zijn binnen hier. Prachtig spul, heel mooi gemaakt. In het echt veel beter dan op de foto's. En ze scheren een stuk directer dan mijn R89 messen. Ik ben er blij mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Zijn ze niet erg licht Wim? Ze staan vermeld als volledig aluminium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Zijn ze niet erg licht Wim? Ze staan vermeld als volledig aluminium. Ja en nee. Ja, ze zijn erg licht. Als je van de UFO handvatten bent en zo iemand die alle handvatten verzwaart of vergroot, dan zullen ze je niet erg aanspreken. En nee, want ze zijn in het echt toch wat zwaarder aanvoelend dan ik verwacht had. ik had echt vlieggewicht verwacht, maar dat is niet zo. Het mes is zo gemaakt dat er een fantastische balans is tussen handvat en kop. Ik wilde eigenlijk schrijven 'perfect in balans' maar daarvoor wil ik altijd wat langer testen nog. Maar ik ben die onder de indruk van hoe het mes zich gedraagt en makkelijk je er mee kunt werken. Het mes zit helemaal opgesloten en dat werkt prima: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0294/0821/files/Standard_Razors_Product_Photo_Closeup_Closer_large.jpg?85[/img] De resultaten zijn ook erg goed bij mij. Ik vind de scheerhoek als vanzelf, pressure is geen issue met zo'n licht en uitgebalanceerd mes en het scheren zelf is erg effectief. En dan blijkt dat handvat geheel zoals geadverteerd ook nog eens helemaal niet glibberig te zijn. Daar stond ik ook wel een beetje verbaasd over. Het is eigenlijk wel jammer dat ik niet zo'n mooi digitaal weegschaaltje heb, ben eigenlijk wel benieuwd naar het gewicht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Nou voor mij geen verzwaarde handvatten hoor, mijn meest gebruikte krabber heeft ook een aluminium greep maar dan wel een 'normale' gegoten kop. Ik vind dit ook echt een fraai simplistisch ontwerp. Wim, je zegt dat ze directer scheren dan de Mühles maar wat bedoel je daar precies mee? Meer blade exposure? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bracha25 Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Klopt het dat deze nog niet via een nederlandse webshop verkocht wordt? Of desnoods europees? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CB3 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Ik heb de standard razor ook net binnen. Één keer mee geschoren en dat was een verademing! Ik wist niet dat er zoveel verschil kon zitten tussen krabbers. Ik had wel weer een paar plekjes overgeslagen... Maar ik ben het allemaal nog aan het uitvinden, dus voor ik er meer over zeg ga ik eerst nog maar een weekje scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Maar is het aan te raden om deze razor te kopen als je al een DE89 of een R89 hebt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Maar is het aan te raden om deze razor te kopen als je al een DE89 of een R89 hebt ? Nee, je kunt je toch maar met 1 krabber tegelijk scheren en een 89 voldoet. of... je wil krabbers met verschil in mildheid / agressiviteit of... verschil in bouwjaar of... verschil in design en materiaal of.. de krabber blijft je naam roepen of.. je had een kutdag en het kopen van deze krabber helpt dus tsja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Maar is het aan te raden om deze razor te kopen als je al een DE89 of een R89 hebt ? Wat een rare vraag om op The Enabling Society te stellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Rare vraag ? Is deze krabber zijn prijs dan waard ? terwijl bijna ieder forum lid een EJ heeft die maar 26 euro kost ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Geen idee, die knipoog stond er niet voor niets. Of hij het waard Is lijkt me heel persoonlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Rare vraag ? Is deze krabber zijn prijs dan waard ? terwijl bijna ieder forum lid een EJ heeft die maar 26 euro kost ? Nee hoor, geen rare vraag en natuurlijk was het antwoord tongue in cheek. Ik heb beide messen (een enorme collectie Muhles, en de twee Standard Razors, niet de EJ), en ik vind de verschillen interessant genoeg om ze allemaal te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Wim, misschien een rare vraag, maar is de hoek van de scheerkop van Muhle en standardrazor hetzelfde ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Wim, misschien een rare vraag, maar is de hoek van de scheerkop van Muhle en standardrazor hetzelfde ? Bedoel je hoe de hoek is ten opzichte van een recht oppervlak, wanneer je een mesje in de kop hebt gelegd? Of hoe de hoek van het hele ding is ten opzichte van je gezicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Ik bedoelde hoe de hoek is ten opzichte van een recht oppervlak wanneer je het mesje in de kop hebt gelegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Ik bedoelde hoe de hoek is ten opzichte van een recht oppervlak wanneer je het mesje in de kop hebt gelegd. Ok, snap ik. Moet ik even in de collectie opzoeken. Wordt vervolgd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Zo, ik heb het even opgezocht. Foto's plaatsen lukt niet vanaf dit netwerk, maar die zal ik later nog weleens toevoegen Met mijn foto skills zijn zulke macro opnamen toich niet de meest mooie Maar goed, met het blote oog zou je zeggen dat het mesje in de R89 een beetje meer gekromd is dan in de Standard Razor. Ofwel, in de R89 ligt het mesje iets platter. Maar het zijn geen enorme verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Ok, dus de standard razor heeft toch iets meer een hoek.Dat kan dus een ander scheer beleving hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
A-Flexxx Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Maar is het aan te raden om deze razor te kopen als je al een DE89 of een R89 hebt ? Ja, Ik zou hem kopen ook als je een r89 hebt Robert. Het is een heel ander apparaat dan een r89. Veel lichter en agressiever (zonder je opperhuid te verwijderen overigens) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 tsja, ik heb op dit moment een Weber waar ik me al weken achter elkaar scheer, die ik nog niet zat ben.Maar die gaat er nog wel komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts