-
Posts
453 -
Joined
-
Last visited
-
SvdD van maandag 9 tot en met zondag 15 september
JJ. replied to Levi's topic in Scheerbeurt van de Dag
In het kader van de Bison pass around van @ Coenetje voor het eerst sinds lange tijd weer eens een post hier. En met een Portugees greepje nog wel. De Bison scheert prima, net even iets minder efficiënt dan de Overlander deze eerste keer. Heel licht, deed me beetje denken aan de Gillette Sensor waar ik me tussen pakweg 1985 en 2005 mee geschoren heb… Morgen maar even een vers mesje erin, kijken wat dat doet. Karve Bison Gillette Silver Blue (6) Somogue 2012 Special Edition met een Jiamei imitation bristle, 1 van m’n Jan Zoethout ‘specials’ Stirling Piacenza zeep en as -
Hahahahahahahaha, echt hardop ook 😂
-
SvdD van maandag 13 tot en met zondag 19 november
JJ. replied to koenfucius's topic in Scheerbeurt van de Dag
Karve Overlander Wizamet (3) Semogue SOC 2012 / Jiamei synthetische imitatie varkenshaar B&M Waves (bijna opperdepop) Deze kwast is voor mij echt superieur aan alles wat ik de afgelopen 20 jaar gebruikt heb. En dat Jan Zoethout ‘m in mijn vertrouwde SOC heeft gezet geeft het ook nog wat gevoelswaarde mee. En de Karve… gewoon alles is goed aan dat ding. Warm water om in te zepen, koud water om krabber te spoelen. Zoals altijd 😉 -
Decennia eerder, denk ik. Dat spul gaat niet op. Ik vermoed zelfs dat in de geschiedenis nog nooit iemand zo’n grote pot MdC opperdepop heeft gekregen.
-
SvdD van maandag 23 tot en met zondag 29 oktoy
JJ. replied to Levi's topic in Scheerbeurt van de Dag
-
Inderdaad grappig en fascinerend: Snuffelen aan z’n T-shirt Van een andere orde zijn de signaalferomonen, stofjes die ons ‘waarschuwen’ voor eigenschappen van anderen. Het opmerkelijkste is het vermogen van vrouwen om te ‘ruiken’ of een man potentieel een geschikte partner is. En met een geschikte partner wordt in dit geval iemand bedoeld met een immuunsysteem dat een mooie aanvulling is op het eigen immuunsysteem. In een onderzoek werd een trits mannen gevraagd om een paar dagen in een en hetzelfde T-shirt te slapen. De mannen werd verboden aftershave of andere geurende stoffen te gebruiken, maar ze mochten zich wel wassen met reukloze zeep. De zweetlucht die aan de T-shirts hing, was dus niet al te sterk. Vervolgens werden de shirts door vrouwen besnuffeld en beoordeeld op aantrekkelijkheid. Wat bleek: de vrouwen hadden een voorkeur voor de shirts van mannen met een ander major histocompatibility complex (mhc) dan zijzelf. Het mhc is een setje van ongeveer honderd genen die samen het immuunsysteem vormen. Dat vrouwen een zwak hebben voor mannen met een ander genenpakket dan zijzelf is best logisch: kinderen van ouders met verschillende typen afweersystemen zijn beter uitgerust tegen ziekten dan kinderen van ouders wier afweersystemen op elkaar lijken. Hele artikel in psychologie magazine
-
Koud water > AS > ASB > zoen scoren bij Lief
-
Bij mijn E1 die ‘open’ kan leg ik altijd een Twin mesje tegen de twee ‘tabs’ aan en doe het geheel dan dicht. Past prima en scheert ook heel goed. Ik heb nog nooit geprobeerd een Twin mesje op de gebruikelijke manier te injecteren, maar je zou het voorzichtig kunnen proberen.
-
Misschien is dat zo… ‘vaak’. Maar tabac is wel een love or hate gevalletje vanwege de, ehm, specifieke geur. Ging bij mij na 1x gebruik (‘het valt vast mee als je opgeschuimd hebt’) linea recta bij het restafval. Haha
-
Ringelblumen heb ik (al tijdje niet gebruikt). Wel goeie zeep. Zacht voor de huid.
-
De mix is een hele fijne kwast. Ik had de SE 2012 en die heb ik tot halverwege 2021 bijna dagelijks gebruikt. Toen was ie wel af en heeft Jan Zoethout er een hele fijne synthetische knot in gezet. Er staat nog een leuk item van hem in ‘doe het zelf’ over dat projectje. Maar die mix is echt wel fijn, zacht met toch goeie backbone.
-
Lekker spul, dat.
-
Yes, yes, yes! Geweldige methode om je baard te prepareren als je huid het niet trekt om te scheren na het douchen. Doe dit al jaren zo en heeft me heel wat irritatie bespaard. Spread the word, brother! (‘t is zondag, hè 😂) On topic: de crème van DVH heb ik nooit gebruikt, de zeep echt jarenlang in de tijd dat ik nog een Gillette Sensor dagelijks gebruikte. Vroeger, zeg maar. In de jaren 0 en daarvoor. Pas toen ik andere zepen ontdekte merkte ik dat DVH erg snel uitdroogt op de huid en verder ook niet echt speciaal is haha. Als altijd: UEKAZ
