Jump to content

JJ.

Gouden donateur
  • Posts

    453
  • Joined

  • Last visited

Persoonlijke informatie

  • Voornaam
    Joop
  • Woonplaats
    Zwolle
  • Begonnen met klassiek scheren
    03/01/2005

Recent Profile Visitors

1,030 profile views
  1. In het kader van de Bison pass around van @ Coenetje voor het eerst sinds lange tijd weer eens een post hier. En met een Portugees greepje nog wel. De Bison scheert prima, net even iets minder efficiënt dan de Overlander deze eerste keer. Heel licht, deed me beetje denken aan de Gillette Sensor waar ik me tussen pakweg 1985 en 2005 mee geschoren heb… Morgen maar even een vers mesje erin, kijken wat dat doet. Karve Bison Gillette Silver Blue (6) Somogue 2012 Special Edition met een Jiamei imitation bristle, 1 van m’n Jan Zoethout ‘specials’ Stirling Piacenza zeep en as
  2. Hahahahahahahaha, echt hardop ook 😂
  3. Karve Overlander Wizamet (3) Semogue SOC 2012 / Jiamei synthetische imitatie varkenshaar B&M Waves (bijna opperdepop) Deze kwast is voor mij echt superieur aan alles wat ik de afgelopen 20 jaar gebruikt heb. En dat Jan Zoethout ‘m in mijn vertrouwde SOC heeft gezet geeft het ook nog wat gevoelswaarde mee. En de Karve… gewoon alles is goed aan dat ding. Warm water om in te zepen, koud water om krabber te spoelen. Zoals altijd 😉
  4. Decennia eerder, denk ik. Dat spul gaat niet op. Ik vermoed zelfs dat in de geschiedenis nog nooit iemand zo’n grote pot MdC opperdepop heeft gekregen.
  5. Maiden voyage, thanx @ Levi
  6. JJ.

    Geuren en DNA

    Inderdaad grappig en fascinerend: Snuffelen aan z’n T-shirt Van een andere orde zijn de signaalferomonen, stofjes die ons ‘waarschuwen’ voor eigenschappen van anderen. Het opmerkelijkste is het vermogen van vrouwen om te ‘ruiken’ of een man potentieel een geschikte partner is. En met een geschikte partner wordt in dit geval iemand bedoeld met een immuunsysteem dat een mooie aanvulling is op het eigen immuunsysteem. In een onderzoek werd een trits mannen gevraagd om een paar dagen in een en hetzelfde T-shirt te slapen. De mannen werd verboden aftershave of andere geurende stoffen te gebruiken, maar ze mochten zich wel wassen met reukloze zeep. De zweetlucht die aan de T-shirts hing, was dus niet al te sterk. Vervolgens werden de shirts door vrouwen besnuffeld en beoordeeld op aantrekkelijkheid. Wat bleek: de vrouwen hadden een voorkeur voor de shirts van mannen met een ander major histo­compatibility complex (mhc) dan zijzelf. Het mhc is een setje van ongeveer honderd genen die samen het immuunsysteem vormen. Dat vrouwen een zwak hebben voor mannen met een ander genenpakket dan zijzelf is best logisch: kinderen van ouders met verschillende typen afweersystemen zijn beter uitgerust tegen ziekten dan kinderen van ouders wier afweersystemen op elkaar lijken. Hele artikel in psychologie magazine
  7. Koud water > AS > ASB > zoen scoren bij Lief
  8. JJ.

    Opperdepop

    De laatste 😢
  9. Bij mijn E1 die ‘open’ kan leg ik altijd een Twin mesje tegen de twee ‘tabs’ aan en doe het geheel dan dicht. Past prima en scheert ook heel goed. Ik heb nog nooit geprobeerd een Twin mesje op de gebruikelijke manier te injecteren, maar je zou het voorzichtig kunnen proberen.
  10. Misschien is dat zo… ‘vaak’. Maar tabac is wel een love or hate gevalletje vanwege de, ehm, specifieke geur. Ging bij mij na 1x gebruik (‘het valt vast mee als je opgeschuimd hebt’) linea recta bij het restafval. Haha
  11. JJ.

    Haslinger

    Ringelblumen heb ik (al tijdje niet gebruikt). Wel goeie zeep. Zacht voor de huid.
  12. De mix is een hele fijne kwast. Ik had de SE 2012 en die heb ik tot halverwege 2021 bijna dagelijks gebruikt. Toen was ie wel af en heeft Jan Zoethout er een hele fijne synthetische knot in gezet. Er staat nog een leuk item van hem in ‘doe het zelf’ over dat projectje. Maar die mix is echt wel fijn, zacht met toch goeie backbone.
  13. Lekker spul, dat.
  14. Yes, yes, yes! Geweldige methode om je baard te prepareren als je huid het niet trekt om te scheren na het douchen. Doe dit al jaren zo en heeft me heel wat irritatie bespaard. Spread the word, brother! (‘t is zondag, hè 😂) On topic: de crème van DVH heb ik nooit gebruikt, de zeep echt jarenlang in de tijd dat ik nog een Gillette Sensor dagelijks gebruikte. Vroeger, zeg maar. In de jaren 0 en daarvoor. Pas toen ik andere zepen ontdekte merkte ik dat DVH erg snel uitdroogt op de huid en verder ook niet echt speciaal is haha. Als altijd: UEKAZ
  15. JJ.

    Opperdepop

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.