De Latrine

Alles wat niet scheer gerelateerd is kan hier besproken worden.
Harkos

Re: De Latrine

Berichtdoor Harkos » 18 Mei 2017, 21:14

Snuff schreef:Als we nu Manuel nog konden overhalen om een nieuwe zeep te maken gebaseerd op

Deze is nog niet rijp genoeg. Het blik staat nog niet bol genoeg :lol: :roll: :lol:
Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan.....
Of neem een vers mesje. Blog Reizen

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 19 Mei 2017, 07:05

:lol: :lol: dan zien jouw diner foto's er appijttelijker uit Harrie :)
Some would say they never fear a thing, well I do.
And I'm afraid enough for both of us, for me and you.

kalerolf

Re: RE: Re: De Latrine

Berichtdoor kalerolf » 19 Mei 2017, 09:35

Nienke schreef: Heb ik weer. Na ja, eigenlijk ook eigen schuld dikke bult. Gewoon mee gaan met de massa.... etc etc.
Na een opmerking op FB of dit geen snorren scheermesje was ben ik verder gaan zoeken op Rotbart Safety razor.
Deze vorm krabber kwam ik alleen niet tegen. Maar wel plopte de naam Corn razor op.
En wat blijkt. Die zijn helemaal net voor het scheren van baarden, snorren of vrouwen oksels. Maar om eelt etc. van je voetjes te halen whahahahaha. :shock: :? :oops:

dit had hier gemoeten denk ik :P
-1 dames krabber dus.......POEP [/quote]

Ach weekje in een ontsmettingsmiddel en zo weer te gebruiken..
Maar begrijp je gedachte van ieeeek..
Ooit eens een open mes in bezit gehad.. (gekocht op braderie te barneveld) een heerlijk mes om mee te scheren,tot ik later via via er achter kwam dat de beste man daar de varkens mee pleegde te ontmantelen.. blijft toch in je hoofd zitten .. Dus verkocht..(aan forum lid) :D
:ugeek: Pura Vida :ugeek:
Tondenti est odio et amoris,

ChrisA

Berichtdoor ChrisA » 19 Mei 2017, 09:51

En, wie is nu de gelukkige eigenaar??

Jerry9630

Berichtdoor Jerry9630 » 19 Mei 2017, 09:59

Hanskoning schreef:Mijn god, kaneelstokken en medicijnen tegen migraine en dit naast alle andere misselijk makende metaforen die door anderen al gebezigd zijn om deze ranzige troepjezeep te beschrijven en hij blijft zich verwonderen :o :shock:
En dan nog steeds volhouden dat de hele wereld gek is behalve hij en zijn andere Belgische kompaan in deze. :evil:

Er moet daar in Vlaanderen tijdens de slagen van Ieperen of Passendaal iets gebeurd zijn in de eerste wereldoorlog met hun voorouders wat deze geurafwijking van mijn Belgische vrienden verklaart. :ugeek:

IMG_1466.JPG

Beste Hans
Ik ben afkomstig van Ieper en woon ondertussen al enkele jaren in Passendale. Mijn favoriete zeepjes zijn Stirling lemon chill, Stirling Margeritas in the Arctic, Portus cale, Fine Snake bite, ... herkenbaar :D ?
Als de eerste wereldoorlog al voor een geurafwijking zou gezorgd hebben, dan moet ik daar zeker last van hebben en mijn smaak in zeep komt toch wel verdacht veel overeen met de uwe :twisted: Ik ga hier geen conclusies aan verbinden, ik stel alleen maar vast ... :mrgreen:

Snuff

Berichtdoor Snuff » 19 Mei 2017, 10:21

Blijkbaar is Jerry ook al woont hij in het meest getroffen gebied van de wereldoorlog ontsnapt aan de geurafwijking, alhoewel ik ga gezien zijn menthol liefhebberij uit de buurt blijven. Jabonman is misschien voor mij lekker vanwege een afwijking maar dat is nog maar eens het bewijs dat zelfs met een beperking je onbeperkt gelukkig kan zijn! ;-)
"Since death is certain and the time of death is uncertain, what is the most important thing?"

Scheerlinks

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 19 Mei 2017, 11:20

Jerry9630 schreef:
Hanskoning schreef:Mijn god, kaneelstokken en medicijnen tegen migraine en dit naast alle andere misselijk makende metaforen die door anderen al gebezigd zijn om deze ranzige troepjezeep te beschrijven en hij blijft zich verwonderen :o :shock:
En dan nog steeds volhouden dat de hele wereld gek is behalve hij en zijn andere Belgische kompaan in deze. :evil:

Er moet daar in Vlaanderen tijdens de slagen van Ieperen of Passendaal iets gebeurd zijn in de eerste wereldoorlog met hun voorouders wat deze geurafwijking van mijn Belgische vrienden verklaart. :ugeek:

IMG_1466.JPG

Beste Hans
Ik ben afkomstig van Ieper en woon ondertussen al enkele jaren in Passendale. Mijn favoriete zeepjes zijn Stirling lemon chill, Stirling Margeritas in the Arctic, Portus cale, Fine Snake bite, ... herkenbaar :D ?
Als de eerste wereldoorlog al voor een geurafwijking zou gezorgd hebben, dan moet ik daar zeker last van hebben en mijn smaak in zeep komt toch wel verdacht veel overeen met de uwe :twisted: Ik ga hier geen conclusies aan verbinden, ik stel alleen maar vast ... :mrgreen:

Kijk Jerry het kan natuurlijk zo zijn dat a) jouw voorouders niet uit Passendale of Ieper komen b) als ze er wel woonden de wind altijd de andere kant op stond als de Duitsers weer eens vervelend deden c) ze tijdens deze aanvallen met diverse gassen steeds snotverkouden waren en d) niet iedereen is natuurlijk even bevattelijk :lol: :lol:

Maar dat gezegd hebbende mag ik je complimenteren met je zeep smaak en dat brengt mij tot de vraag of er ook Nederlands bloed in je familie zit?? We zijn tenslotte ooit één land geweest :ugeek:

Trouwens tijdens mijn bezoek aan Snuffie vorig jaar mijn andere passie uitgeleefd en wel de eerste oorlog en dus tevens Ieper en Passendale bezocht. Het blijft indrukwekkend en elke keer weer de verbazing dat er zoveel zinloos geweld gebruikt is met de hoge slachtofferaantallen als gevolg voor enkele kilometers terreinwinst die men daarna bijna nooit wist te behouden.

DannyVG

Berichtdoor DannyVG » 19 Mei 2017, 23:51

@hanskoning Ach Hans we begrijpen je best wij Belgen, je manifesteert je door met van pot gerukte slechte vertalingen zoals bij de weg enz, rechtstreeks uit het Engels vertaalt, een taal die je zoals je zelf zegt niet eens snapt. Vervolgens probeert je je koningschap uit te breiden door andere belgen snoepjes te voederen in de hoop dat ze je aars likken. Nou moet je wel begrijpen dat ik je wil vergeven mits je Snuff en mij eens uitnodigt voor een 5 gangen etentje in een voor jou allezins banaal restaurantje zoals de Leest in Vaassen of de Librije in Zwolle. Bij deze twijfel ik er dan ook niet aan dat je dit een dezer dagen zal doen en de rekening uiteraard volledig ten je last nemen en dit bij wijze van verzoening. Uiteraard wil ik je komen afhalen en zal je koninklijke stoel klaar staan in deze resto's. :lol: :lol: :lol:
Vrienden.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
After listening to someone talk ever wonder who ties their shoe laces ?

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 20 Mei 2017, 07:57

Heeeeeeeeeee Danny de eerste drie zinnen, bij de weg, leiden meer tot verwijdering dan tot een gezamenlijk feestmaal, goede god zeg ik (Kapitein Hastings van Poirot). Maar ik kan er toch niets aan doen dat alleen jullie twee die troepjezeep gebruiken, waarderen, hopeloos verdedigen, zelfs weer bestellen en dat de overige leden deze zeep op verre afstand houden :?:

Grote tieten (Allo Allo) en om me dan te gaan betichten van Belgenlokkerij met snoepekes -is dit trouwens ook strafbaar- dat is me wat zeg. :o
En dan goede hemel (weer Kapitein Hastings) als ik nu maar niet vannacht gaat dromen dat iemend roept terwijl ik in de smoezelige wachtkamer zit "wordt u al geholpen (eventjes zelf vertalen) om vervolgens binnengebracht te worden in een blekerij alwaar ze de aars........... :shock:

Maar een etentje "ter vegeving van mij" doet zeer vreemd aan ik gebruik die troepjezeep niet dat doen jullie toch echt zelf en juist dit forum is ondanks het hoge uekaz gehalte toch ook bedoeld om argeloze en lichtgelovende lezertjes te waarschuwen tegen de praktijken van listige, op geld beluste en vooral ranzige zeepmakers. :ugeek:

Maar een etentje maak me niet uit om wat voor redenen zo zeg ik, wel dat is goed (Poirot)

Alleenin de door jou genoemde uitspanningen willen ze de Martini altijd roeren terwijl ik hem juist niet geroerd maar geschud wil hebben (James Bond) dus laten we dat maar niet doen.
Nee dan liever een uitspanning hier op de Veluwe alwaar ze van het afgeschoten wild bijvoorbeeld een lekker grote worst (Allo Allo) met spek, kuiltje vette jus en spruitjes op het bord deponeren, jawel dan meld ik me ook present (Daar komen de schutters)

Snuff

Berichtdoor Snuff » 20 Mei 2017, 08:31

Die Hans toch :-)
"Since death is certain and the time of death is uncertain, what is the most important thing?"

Scheerlinks

DannyVG

Berichtdoor DannyVG » 20 Mei 2017, 10:15

He Hans goeie morgen ik plaagde je maar en bedoelde er niets slecht mee. Kwetsen wou ik al zeker niet. Ik zat gisterenavond dus nogal kort in mijn vel dus hierbij mijn verontschuldigingen.

Nienke
Winkelier

Re: RE: Re: De Latrine

Berichtdoor Nienke » 20 Mei 2017, 10:55

kalerolf schreef:
Nienke schreef: Heb ik weer. Na ja, eigenlijk ook eigen schuld dikke bult. Gewoon mee gaan met de massa.... etc etc.
Na een opmerking op FB of dit geen snorren scheermesje was ben ik verder gaan zoeken op Rotbart Safety razor.
Deze vorm krabber kwam ik alleen niet tegen. Maar wel plopte de naam Corn razor op.
En wat blijkt. Die zijn helemaal net voor het scheren van baarden, snorren of vrouwen oksels. Maar om eelt etc. van je voetjes te halen whahahahaha. :shock: :? :oops:

dit had hier gemoeten denk ik :P
-1 dames krabber dus.......POEP

Ach weekje in een ontsmettingsmiddel en zo weer te gebruiken..
Maar begrijp je gedachte van ieeeek..
Ooit eens een open mes in bezit gehad.. (gekocht op braderie te barneveld) een heerlijk mes om mee te scheren,tot ik later via via er achter kwam dat de beste man daar de varkens mee pleegde te ontmantelen.. blijft toch in je hoofd zitten .. Dus verkocht..(aan forum lid) :D[/quote]

Hahaha ach ja. Op zich valt het iek wel mee. Moet vooral lachen dat deze messen dus overal als dames scheermesjes te koop staan. Ja, eelt krabber uit 1911 verkoopt minder natuurlijk......
Gewoon stom dat ik niet eerst mezelf ingelezen heb. Vond het al raar dat deze groter en anders van vorm zijn dan alle andere dames krabbers. Maar goed. Hij word gewoon schoongemaakt en het doosje gemaakt.
Daarna de vitrine in met een leuk verhaal ;) tot er ook een koper voor komt :P
Hihi ja dat beeld zou ik ook niet meer uit mijn hoofd krijgen. Toch zou ik daar een ander mes voor gekozen hebben als een scheermes.......

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 20 Mei 2017, 11:35

DannyVG schreef:He Hans goeie morgen ik plaagde je maar en bedoelde er niets slecht mee. Kwetsen wou ik al zeker niet. Ik zat gisterenavond dus nogal kort in mijn vel dus hierbij mijn verontschuldigingen.

Oh nee Danny het is absoluut niet nodig om je te verontschuldigen want ik heb het ook gevoeld als een plagerij en zeker niet als kwetsend of slecht ervaren.
Het is voor mij puur een lopend grapje die Jabonman zeep en daar hoort dit voor mij ook bij.

Daarbij als ik het echt als kwetsend had ervaren dan reageer ik niet open op het forum maar dan doe ik dit toch echt via een mail of een PB want ik zou de andere leden niet lastig willen vallen met mijn eventuele gekwetsheid of boosheid.

En ik weet waarom je soms nogal kort in je vel zit en daarbij kan ik je alleen heel veel sterkte toewensen.

kalerolf

Berichtdoor kalerolf » 20 Mei 2017, 20:27

Vanmiddag een alleraardigst plantje ondekt.. Afbeelding

DannyVG

Berichtdoor DannyVG » 20 Mei 2017, 22:02

kalerolf schreef:Vanmiddag een alleraardigst plantje ondekt.. Afbeelding

he rolf prachtige foto : heb je een idee wat dit is ? :D :D :D
Of heb je gewoon een versleten borstel in de grond geplant? :lol: :lol: :lol:

efsk

Berichtdoor efsk » 20 Mei 2017, 22:04

het ziet eruit als een geplukte artisjok.
Vrouwen! Als een man zegt dat hij iets repareert, dan repareert hij het ook. Daar hoef je hem echt niet elke zes maanden aan te herinneren!
Yeah.

kalerolf

Berichtdoor kalerolf » 20 Mei 2017, 22:17

Dit mijne heren dit is een varkensborstelplantje. Volgens de planten boeken uiterst weinig meer te vinden in het wild.. als je ze al te ondekt zal dat waarschijnlijk in het uiterste puntje van Limburg zijn..

Snuff

Berichtdoor Snuff » 21 Mei 2017, 06:47

Zo vroeg op het jaar is wel uitzonderlijk!

Scheerlinks

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 21 Mei 2017, 07:12

Zijn deze niet vleesetend?

PI56

Berichtdoor PI56 » 21 Mei 2017, 08:59

Hanskoning schreef:Zijn deze niet vleesetend?

Heb het even opgezocht; zo af en toe is er een exemplaar dat scheerzeep laat verdwijnen, verder is het een onschuldig schepsel.
Pieter

De vreugde van de laagste prijs duurt maar even. De ergernis van de laagste kwaliteit is blijvend.

Ator razor

Berichtdoor Ator razor » 21 Mei 2017, 09:34

Heb ook gehoord dat sommige varkensborstelplantjes mooi in de bloei kunnen staan. Zal wel in de zomer zijn als het lekker droog is.
Gert

Hanskoning

Berichtdoor Hanskoning » 21 Mei 2017, 10:42

PI56 schreef:
Hanskoning schreef:Zijn deze niet vleesetend?

Heb het even opgezocht; zo af en toe is er een exemplaar dat scheerzeep laat verdwijnen, verder is het een onschuldig schepsel.

:lol: :lol: Het ras 1305 in de bloemencatalugus :lol:

Snuff

Berichtdoor Snuff » 22 Mei 2017, 15:52

Ik wil niemand ongerust maken maar mocht je net scheergerief besteld hebben wat onderweg is :twisted:

Scheerlinks

Hanskoning

De Latrine

Berichtdoor Hanskoning » 22 Mei 2017, 17:46

Heeeeeeeee Snuffie de Yoga lerares bedoelde met een uitdaging die jullie aan moesten gaan -en waar jij koos voor menthol scheerzeep- natuurlijk een identieke situatie zoals op de bovenste foto. :ugeek:

Maar wat doet mijn Belgische vriend die koopt een zepie met hoegenaamd weinig van die koelende pareltjes zodat hij er lekker warmpjes bij kan blijven zitten, juist dus zoals op het onderste plateke. :evil:

Hij wordt oud mijn goede vriend. :lol:

IMG_1489.JPG

IMG_1489.JPG

Snuff

Berichtdoor Snuff » 23 Mei 2017, 11:53

Hanskoning schreef:Maar wat doet mijn Belgische vriend die koopt een zepie met hoegenaamd weinig van die koelende pareltjes zodat hij er lekker warmpjes bij kan blijven zitten

Hij wordt oud mijn goede vriend. :lol:

Kijk dit is al net als Thai's gaan eten, je denkt dat je je keel verbrand maar die Thai zitten te kijken van hé vanwaar die reactie, dit is toch echt mild? Ik wil wel afzien maar toch nog een tijdje blijven leven als het enigszins kan, denk dat ik aan deze zeep al mijn handen vol zal hebben :cry:
En ja hij wordt oud, nog even en er is weer een cijfertje veranderd.

onno schreef:Zeker geen leedvermaak Ron. Je opdracht heeft me wel bezig gehouden. Verwondering dat er zoveel wegen op "het pad" zijn. Binnen de school waar ik vertoef huldigen we het standpunt dat we het lijden niet hoeven te zoeken. Het komt vanzelf op ons af. Zoals onder ons -als tussenzin in de SOTD- ook wordt gedeeld.

Je hoeft het niet te zoeken maar de mens is O zo handig om ook al komt het op hem af het zoveel mogelijk te ontwijken of verdoezelen.

onno schreef:Daarover contemplerend: mijn huid reageert gewoon fysiek allergisch op menthol en deze proeve zou voor mij slechts zinloos sadisme zijn. Mijn uitdaging rond het onderwerp aversie zou zijn: een maand lang dagelijks de stamkroeg van het Vlaams Blok in Antwerpen bezoeken en (zo goed mogelijk) de verhalen van de aanwezigen liefdevol en met compassie aanhoren.

Ik kan heel slecht tegen menthol maar ga het toch doen. Wat die stamkroeg betreft zo hebben we er ook eentje hier en als je daar aan een tafeltje gaat zitten buiten met mooi weer dan geloof je niet wat je hoort. Mensen maken elkaar toch echt bang en afkerig van bepaalde andere mensen terwijl ze maar uit hun nek lullen. Mensen met slechte bedoelingen zijn niet gekoppeld aan nationaliteit of kleur, pas als je er echt mee omgaat zie je dat het gewoon mensen zijn als een ander, andere gebruiken wellicht maar zelfde dingen die hun bezighouden.

Scheerlinks

Terug naar “Overige discussies”