Ga naar inhoud
meemai

Jouw favoriete bier?

Aanbevolen reacties

Adriaan brouwer is geen slecht biertje, cornet is niet mijn ding. En alle alcohol moet beperkt worden na steentjes,.

Ik vind het lief dat je me wil behoeden voor verkeerd gedrag maar mijn alcohol gebruik is miniem, heel af en toe een streekbiertje bij het eten.

Water is het beste voor mij, maar voor mij hoeft het niet altijd het beste te zijn ;-)

En ook daar moet het in tegenstelling tot wat velen denken niet eentonig zijn: http://www.watersommelier.be/index.php?page=shop.browse&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=73

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Af en toe eentje kan inderdaad geen kwaad! Doe ik ook, gisteren was het een dubbele ename,..

Onze jongste, 8, drinkt geen frisdrank, en die heeft ook een uitgesproken smaak wat water betreft. Komen ze met een flesje aandraven en dan zie je al aan zijn gezicht of het zijn ding is of niet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mezelf vanmorgen voorgenomen, geen bier voor de Jos vandaag!

Gelukkig heet ik niet Jos :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Af en toe eentje kan inderdaad geen kwaad! Doe ik ook, gisteren was het een dubbele ename,..

Onze jongste, 8, drinkt geen frisdrank, en die heeft ook een uitgesproken smaak wat water betreft. Komen ze met een flesje aandraven en dan zie je al aan zijn gezicht of het zijn ding is of niet!

In ieper zit er iemand die water importeerd uit Ijsland en zelf dan gaat bottelen. Lifjalla is de merknaam van dit water

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is goed Danny. Als ik Jarno weer bezoek, dan zullen we deze biertjes ergens gaan proeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier 2 liter super moscadet voor 7 euro, 8 jaar port idem,...... de huiswijn is goedkoper dan cola,..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Westvleteren 12'is en blijft toch een lekker biertje, ende 8 moet weinig onderdoen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net tijdens de pizza deze op... ik zeg lekker.. f2d31e81a2fb48376889cb3f32a7535a.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het daar vandaan komt dan neem ik mijn petje af voor ze 7% alcohol en met een heerlijke afdronk..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

IPA, Met wat meer hop en alcohol om het langer houdbaar te maken voor de reis van Londen naar de soldaten in India per boot lang geleden zegt o.a. Wikipedia. Tegenwoordig veel gebrouwen door thuisbrouwers..... lekker :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze komt uit Londen, aldus de hals.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met al die Belgen toch timide om een favoriet bier aan te geven. Maar dit weekeinde toch een lekkere gevonden in Vielsalm. Alleen lokaal te koop dus als je een Coticule koopt direct langs de bierhandel.

ac8015d39dd01ab9654f1ecddfd8992b.jpg

Wel 8,7%: van doordrinken geen sprake.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Anders stond hij hier niet Danny. Een mooie volle, geurige en ook frisse blonde. Het schijnt een lokaal recept te zijn die in de Chouffe brouwerij wordt gebrouwen.

Voor het goed determineren van biergeuren heb ik helaas te weinig Belgische genen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hm lijkt me wel eens iets om te proberen, maar ik vind ook niet alle Belgische bieren lekker hoor, bijvb ik drink graag duvel maar een duvel triple hop is echt niet aan mij besteed. Ook de echte geuze vind ik niet lekker evenals verschillende soorten fruitbieren. Zoete biersoorten zijn ook niet mijn ding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor het goed determineren van biergeuren heb ik helaas te weinig Belgische genen.

Mijn leuze is het moet niet lekker zijn, als er maar veel van is ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook de echte geuze vind ik niet lekker

Wablief?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je dan ooit al echte Geuze gedronken bijvb De drie fonteinen (Oud Beersel) ? Tilquin ? Hansens ? De cam ? Bieren voor de echte liefhebbers van heel zure bieren

Als je ze uitgiet heb je niets van schuim.

Opgelet is er is een groot verschil tussen commerciele geus en echte geuze. Boon is voor mij bijvb een commerciele geuze.

Trouwens je hebt dan nog het verschil tussen een geuzesteker en een lambik.

Welke heb jij het liefste ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De stekers zijn in nederland slecht verkrijgbaar, dat is tamelijk jammer. Bovenden heb ik bij het bezoek aan een aantal brouwerijen in het pajottenland geleerd dat de naar nederland geëxporteerde lambieken aangezoet worden: het spul wat ze bij timmermans direct schenken is echt veel zuurder dan de timermans in nederland verkrijgbaar. Dat is jammer, want die zure variant is gewoon echt lekkerder dan de aangezoete.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteravond weer eens een blauwe tram gedronken van Klein Duimpje.. heerlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen