Ga naar inhoud
onno

SvdD 12 februari tot en met 19 februari 2018

Aanbevolen reacties

SvdD 20180218.

NonvC23.jpg

Semogue 1470.
Proraso Cypress & Vetiver scheercrème.
Timeless Ti 0.68 mm.
Wilkinson Sword (8).
Proraso Cypress & Vetiver after shave crème.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wederom een heerlijk gladde kop.

668eb99fdc31cd21325ad0fc6748a1bc.jpg

Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 39C
Polsilver Super Iridium 4*
Yaqi Tuxedo 26mm
Klar Kabinett scheerzeep
Pinaud Musk ASL

Voor mij is de 39C een heerlijke milde krabber waarmee ik me comfortabel spekglad kan scheren.
Dus lekker glad geschoren op deze zondag..!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoveel mooie spullen gekregen en gekocht maar helaas een lichamelijke terugslag na de dag van gisteren, dus de scheerbeurt wilde ik snel achter de rug hebben en dat deed ik dus met vertrouwde spullen.  Ga ik al het nieuwe bewaren tot ik er voluit aandacht aan kan schenken tijdens het scheren:)

Hoewel de kwast was voor mij wel nieuw want dit is een leenobject van mijn jonge vriend om te beoordelen of een Tuxedo 30 mm. geplaatst in een J&T noten houten handvat mij bevalt. En dat deed hij maar stel dat Jan Zoethout dit leest dan de volgende vraag voor hem (of anderen natuurlijk) heb je ook Tuxedos 30 mm. in een fan uitvoering?? Ik betrap me er de laatste tijd op dat de "fan" uitvoering me meer pleziert als de "bulb" uitvoering.

De zeep was een bekende qua het fantastische schuim echter de geur was wel nieuw voor mij want deze zeep had ik dus gisteren ook van mijn jonge vriend gekregen. En de geur kon mij zeer bekoren eerst de pepermunt waarna in het schuim ook de Lavendel naar voren komt en een fris gevoel op de huid door de pepermuntolie.

Het klapstuk natuurlijk voor het laatste want de Karl Engels kwam terug van haar logeerpartij van mijn jonge vriend en voorzien van een vers Gillette Stainless Steel mesje was het weer compleet genieten van deze combinatie. Als je het over efficienty en comfortabel heb dan is de Karl Engels hier de metafoor voor:)

Trouwens nog een opmerking als ik een uitgeleende krabber terug krijg van mijn jonge vriend ( dit is de laatste keer dat ik hem in deze topic bernoemxD) zijn ze steeds weer als nieuw en blinken ze aan alle kanten mijn dank hiervoor.

Ondanks de tegenstribbelende gewrichten een strak glad resultaat en de heerlijke frisse afwerking met de Alcolada en Prep.

image.jpeg

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

(met de nodige schroom als nieuwkomer)

Merkur 37 C

Wizamet super iridium (5x)

Cella scheerzeep

Nivea Sensitive Balsem

De Haslinger Schafmilch laten staan en teruggegrepen naar de Cella.  De geur, ja, is iets waar je moet aan wennen, maar niet opdringerig.  Schuim en gevoel achteraf zijn erg goed.  Toch verrassend hoe zo'n goedkope scheerzeep toch zo'n goed resultaat kan leveren (en nog meer verrassend waarom ik zo lang bij scheerschuim uit bussen ben gebleven)

• Vind ik leuk 4
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
koenfucius schreef 2 minuten geleden:

(met de nodige schroom als nieuwkomer)

Helemaal niet nodig, goed volk hier :) 

Leuk om je SvdD te lezen!

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

•Pre shave Proraso groen

•Scheerzeep Proraso groen

•2band Badger vig shaving

•Blackbird oc Rapira (2)

•Witchhazel

•Fresh up aftershave

•Etos Aftershave balsem

In 3 gangen spiegel glad. Top. Wat een geweldige krabber:D.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mulcuto, plastiek
Kai
Maseto 24 mm finest
MWF

Wat blijft het toch leuk om zo nu en dan iets nieuws te proberen. De gisteren van Richard ontvangen Mulcuto is een genot om te gebruiken. Heerlijk licht, wendbaar en uiterst effectief. Het zeepie, op advies van Hans gekocht, is ook een topper.
Fijn is dat.

17fa7826d1569ca8a3bf1da531db6416.jpg

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wacker jungmeister 15/16

Vulfix persian musk

Silvertip brush.

Guerlain l'homme ideal

Fijn schuim en prettige geurende Vulfix creme.

Heerlijk glad kopje..

Een fijne avond.

4eef1a883b89f757931e2b55f64f04b7.jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

- J&T #2212 met Proraso Wit

- Schuckar 5/8" eerst 10 slagen over de CrOx en daarna weer iets scherper dan gisteren, maar lang zal het niet duren voordat tie op de finisher gaat

- Cien X-Bolt met als resultaat nBBS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef op 18-2-2018 om 16:10:

Zoveel mooie spullen gekregen en gekocht maar helaas een lichamelijke terugslag na de dag van gisteren, dus de scheerbeurt wilde ik snel achter de rug hebben en dat deed ik dus met vertrouwde spullen.  Ga ik al het nieuwe bewaren tot ik er voluit aandacht aan kan schenken tijdens het scheren:)

Hoewel de kwast was voor mij wel nieuw want dit is een leenobject van mijn jonge vriend om te beoordelen of een Tuxedo 30 mm. geplaatst in een J&T noten houten handvat mij bevalt. En dat deed hij maar stel dat Jan Zoethout dit leest dan de volgende vraag voor hem (of anderen natuurlijk) heb je ook Tuxedos 30 mm. in een fan uitvoering?? Ik betrap me er de laatste tijd op dat de "fan" uitvoering me meer pleziert als de "bulb" uitvoering.

De zeep was een bekende qua het fantastische schuim echter de geur was wel nieuw voor mij want deze zeep had ik dus gisteren ook van mijn jonge vriend gekregen. En de geur kon mij zeer bekoren eerst de pepermunt waarna in het schuim ook de Lavendel naar voren komt en een fris gevoel op de huid door de pepermuntolie.

Het klapstuk natuurlijk voor het laatste want de Karl Engels kwam terug van haar logeerpartij van mijn jonge vriend en voorzien van een vers Gillette Stainless Steel mesje was het weer compleet genieten van deze combinatie. Als je het over efficienty en comfortabel heb dan is de Karl Engels hier de metafoor voor:)

Trouwens nog een opmerking als ik een uitgeleende krabber terug krijg van mijn jonge vriend ( dit is de laatste keer dat ik hem in deze topic bernoemxD) zijn ze steeds weer als nieuw en blinken ze aan alle kanten mijn dank hiervoor.

Ondanks de tegenstribbelende gewrichten een strak glad resultaat en de heerlijke frisse afwerking met de Alcolada en Prep.

image.jpeg

Hans, twee vraagjes: die Alcolado zie ik regelmatig langskomen (niet alleen bij jou overigens). Hoe is die qua geur? Vergelijkbaar met Osage Rub? Of zit ik dan in een heel verkeerde richting te denken? En daarop aansluitend: is dat spul ook in een stenen winkel te koop? Want ik ben het nog nooit tegengekomen namelijk. Zodat ik het eens kan ruiken voordat ik een fles via internet koop.

Nou vooruit, de bonusvraag: dat witte stompje op de voorgrond....wat ís dat toch?  Sorry, ik kon het niet laten:-P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet alle maar wel de nodige Amazing Orientals hebben Alcolado Glacial in het assortiment.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Koop het ook gewoon bij de Toko. Verfrissend, maar de Osage blijft bijij langer hangen. De Alcolade is echter aanmerkelijk voordeliger,,zodat ik er in de loop van een warme dag er gewoon nog een flats extra doe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Osage Rub heeft een iets sterkere geur -welke ietsjes langer blijft hangen- maar koelt wel meer.

Dit laatste heb ik opgelost door bij de Alcolado menthol kristallen toe te voegen.

En zoals Richard al aangeeft bij Toko's en Orientaalse markten is hij met diverse inhoud te vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, bedankt. Lochem heeft helaas geen toko, maar als ik een keer in de buurt bij een toko ben zal ik eens binnenlopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SvdD 20180222.

6TEJYWq.jpg

J&T® model "Minimalistic" peer / Tuxedo.
Scheermonnik "Confijter".
Supply Single Edge V1.0 ("Classic" shave setting).
Schick Chromium (7).
Rebul Lime EdC.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 37C met Treet platinum mesje (4)

Razorock plissoft

Maggard eucalyptus preshave

OSP grapefruit & menthol

Nivea protect & care AS 2 in 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen