Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Patrickb

"Compact" scheermes project

Aanbevolen reacties

Ben zelf ook super benieuwd naar het eind resultaat! Het heft ziet er in ieder geval super gaaf uit! Mooie hout combis.

Heb afgelopen week en aankomende week erg weinig tijd om aan mes nummer twee te werken helaas :(

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beetje later dan gepland maar we gaan verder. Helaas heeft Patrick door materieelpech maar 1 mesje af kunnen maken. Het is een kort mes van net geen 6/8"geworden

Vandaag het oranje gedeelte van het hout op dikte gemaakt en het ivoren hoofdje ingekeept.

Daarna de delen op elkaar geplakt met tweezijdig tape en de vorm van het heft eruit gezaagd. De ruwe vorm is nu klaar. 

IMG_6856.JPG

IMG_6857.JPG

IMG_6858.JPG

IMG_6859.JPG

IMG_6860.JPG

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begint vorm te krijgen, leuk om te zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een gers project!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

da's een uitdrukking die ik niet ken, gers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is een woord dat vroeg bejaarde Rotterdammers, zoals ik,  gebruiken om uit te

drukken dat iets stoer is.

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

OT: op weg naar mijn werk kom ik altijd langs een winkeltje waar alles 'vers uit de gers is'

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit weekend het handvat verder afgemaakt. 

Handvat in de fles met houtrot impregneer. Warm maken in een pannetje, dop erop schroeven. Door het afkoelen ontstaat een onderdruk in de fles waardoor de impregneer goed in het hout trekt.

IMG_6866.JPG

IMG_6868.JPG

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag het handvat opgeschuurd en in de olie gezet. Daarna het mes erin met een pinnetje van Koraat. Zie hier het resultaat van wat een samenwerking kan bereiken! De bedoeling was om het tweede mes hetzelfde te maken maar dan de oranje kant buiten en de zwarte kant binnen. Dit weekend de eerste scheerbeurt.

IMG_6919.JPG

IMG_6892 v2.jpg

IMG_6904 v2.jpg

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er fraai uit

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi uitgepakt. De achterkant van de scales, bij de pin, komt wat grof over bij de ranke tang, de voorkant, met die geweldige wedge is ontzettend mooi geworden. Kan me voorstellen dat dat navolging gaat vinden.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 18 minuten geleden:

Mooi uitgepakt. De achterkant van de scales, bij de pin, komt wat grof over bij de ranke tang, de voorkant, met die geweldige wedge is ontzettend mooi geworden. Kan me voorstellen dat dat navolging gaat vinden.

Bedankt voor de reactie! Klopt, achterkant is wat grof in vergelijking met de tang. De bedoeling was om de ronding van de tang aan te laten sluiten bij de ronding van de scales en het op een angel/staartje te laten lijken. Wat bedacht is is ook gemaakt maar ben het met je eens. Zou het bij een volgende inderdaad iets subtieler uitwerken en dan ook een kleinere ring gebruiken voor de pin. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

weer een mooi stukje kunst hoor :D

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel mooi gemaakt. Met name de fraaie wedge die op deze manier mooi aansluit op het mes. Het andere eind van het mes is voor mij door de vormgeving niet in balans. De reden dat ik niet denk; die zou ik wel willen hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen