Ga naar inhoud
ChrisVanMeer

ShaSoc 2018

Hoe zouden jullie het forum zien in 2018?  

42 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe zouden jullie het forum zien in 2018?

• Nieuw forum, dat er fris en nieuw uit ziet met alle functionaliteiten die je elders ook ziet (draadjes blijven behouden).
      28
    • Nieuw forum, dat er hetzelfde uit ziet met alle functionaliteiten die je elders ook ziet (draadjes blijven behouden).
      3
    • Nieuw forum, alle huidige topics naar Archief en dus opnieuw beginnen.
      6
    • Extra functionaliteit in het huidige forum, zoals berichten leuk vinden, betere volledige bewerker en een puntensysteem.
      3
    • Niets veranderen, het is nu al perfect!
      1
    • Geen mening, ik vind het best wat er besloten wordt.
      1

Aanbevolen reacties

Een beetje in het verlengde van het algemeen feedback draadje, even een peiling om te kijken waar we staan met ons mooie forum en waar we naartoe willen in 2018. Hoe kunnen we ons forum nog beter en aantrekkelijker maken zodat men voor dit stekje kiest, in plaats van een Facebook groep of iets dergelijks.

Ik heb hierboven een peiling geopend - die geopend blijft tot 1 december - waar jullie je voorkeur aan kunnen geven. Dit ook een beetje voor ons om een soort plan voor 2018 te trekken.

Heb je zelf nog een goede veiling optie die nog niet in het lijstje staat, laat het me dan weten. Dan kan ik die eventueel toevoegen en kunnen mensen die hun stem al uit hebben gebracht, deze eventueel nog wijzigen.

Voor mijzelf sprekend, ik ben bereid er flink wat tijd in te steken om eventuele wijzigingen door te voeren, danwel kleine, danwel grote. Dus laat je stem gelden! We bepalen immers samen de toekomst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Betekent optie 1 dat alle info beschikbaar blijft?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mij betreft is de site admin de persoon die beslist. Het forum behouden lijlt me evident.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gestemd, en ik ga hoe dan ook voor een optie waarbij de huidige inhoud overeind blijft. Qua functionaliteit valt er veel te verbeteren tov het huidige forum, wat mij betreft kan er niet snel genoeg vernieuwd worden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nummer 3 houdt in dat er nieuwe software komt zoals B&B en MacRumors?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat geldt voor zowel 1,2 als 3.

Welke software het dan precies zou worden, weet ik niet.

Qua functionaliteit neig ik zelf naar de wat nieuwere en betaalde paketten.

Hangt er ook van af wat er nog in de pot zit en - als we met de pet rond zouden gaan - of we het benodigde bedrag bij elkaar krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat mij betreft is de site admin de persoon die beslist.

Misschien wel de eindbeslissing, maar een beslissing maken waar de meeste gebruikers ontevreden van worden lijkt me niet zo'n strak plan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zelf erg te spreken over het MacRumors forum en diens functionaliteit.

Zo merkte ik vandeweek op dat wanneer je twee berichten achter elkaar in een thread plaatst, de berichten automatisch worden samengevoegd.

Ook het uiterlijk vind ik daar zeer plezierig. Mooier dan B&B dat op dezelfde software draait...

Alle huidige berichten bewaren is wat mij betreft niet nodig.

Optie 3 dus

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gestemd.

Ook ik vind het belangrijk de huidige inhoud te behouden.

Overigens is door Emiel in het verleden al met een andere forumsoftware getest. Daar waren een paar van ons bij betrokken als testers. Toen was ik niet zo van de nieuw, maar dat was denk ik eerder door de layout ingegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben in Engeland ook al een paar keer het volk laten beslissen,...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus? Wat heeft dat met ons te maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt erop dat er sowieso nieuwe software gaat komen.

Dat de oude topics blijven vind ik geen ramp.

Dacht alleen dat het veel makkelijker zij zijn om te realiseren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat laatste is het ook :)

Maar goed, een beetje werk is nog nooit iemand slechter van geworden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb optie 1 gekozen.

Alle huidige info bewaren lijkt mij (ondanks het extra werk) de enige optie.

Het uiterlijk is voor mij niet zo belangrijk, als de Tapatalk-mogelijkheid blijft.

Extra functionaliteit is leuk, soms is reageren niet nodig, maar een 'like' genoeg. (Een functie die er even is geweest, maar volgens mij alleen door de Tapatalk-gebruiker te zien).

Succes met de plannen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gestemd op optie 1.

Indien nodig maar even met de pet rond voor een uitstekend pakket met veel mogelijkheden, en daarna petje af voor de uitvoerders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus? Wat heeft dat met ons te maken?

Wij willen gewoon een werkend forum, een beetje meer hanky panky mag altijd, maar we hebben geen idee van de consequenties van onze keuze.

Wat kost een betalend forum? Wie betaald? Wat is de kans dat de transfer lukt of mislukt en alles in een archief gezet moet worden? Wat zijn de problemen met het huidige forum en wat gaat extra functionaliteit daaraan veranderen? Is er garantie dat dat.opgelost is na de transfert?

Op basis waarvan moeten we kiezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag wat jullie functionele wensen zijn, niet hoe het technisch ingevuld moet worden, dat neem ik voor mijn rekening.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even mijn keuze toelichten (3):

Archief omdat het voor de uitvoerder makkelijker is

Je toch nog altijd kan gaan zoeken mocht het nodig zijn (En laat ons eerlijk zijn, de meeste nieuwelingen toch meestal gewoon vragen stellen zonder de zoek functie te gebruiken)

Een frisse start waarschijnlijk in het begin meer deelname zal uitlokken, mensen die dan starten vertrekken vanaf dezelfde lijn en zijn dan wellicht minder geïntimideerd door mensen die hier al veel gepost hebben.

Maar ik kan me ook in keuze één vinden mocht het doenbaar zijn. Wel liefst niet al te flashy en een rustige achtergrond, een beetje zoals de sfeer in een oude barbershop ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij is al een keer genoemd maar blijft de koppeling met Tapatalk bestaan??

Ik post al het foto materiaal met Tapatalk, dit natuurlijk wel voorkomend omdat ik geen andere mogelijkheid beheers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet je nog welke software dat toen was, Richard?

2015 Chris, dat weet ik toch niet meer ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even mijn keuze toelichten (3):

Archief omdat het voor de uitvoerder makkelijker is

Je toch nog altijd kan gaan zoeken mocht het nodig zijn (En laat ons eerlijk zijn, de meeste nieuwelingen toch meestal gewoon vragen stellen zonder de zoek functie te gebruiken)

Een frisse start waarschijnlijk in het begin meer deelname zal uitlokken, mensen die dan starten vertrekken vanaf dezelfde lijn en zijn dan wellicht minder geïntimideerd door mensen die hier al veel gepost hebben.

Maar ik kan me ook in keuze één vinden mocht het doenbaar zijn. Wel liefst niet al te flashy en een rustige achtergrond, een beetje zoals de sfeer in een oude barbershop ;-)

Zo sta ik er zelf ook in.

Hij is al een keer genoemd maar blijft de koppeling met Tapatalk bestaan??

Ik post al het foto materiaal met Tapatalk, dit natuurlijk wel voorkomend omdat ik geen andere mogelijkheid beheers.

Ondanks dat ik persoonlijk Tapatalk een draak vind, is deze volgens mij bij zo'n beetje elk "nieuw" forum, zoals een XenForo gewoon ondersteund.

Laat ik het zo vragen, is er hier iemand ook lid van TSR, ATG en/of B&B die ook Tapatalk gebruikt? Die kan dan bevestigen nog ontkrachten dat Tapatalk daarop naar behoren werkt.

2015 Chris, dat weet ik toch niet meer ...

:lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het prima om opnieuw te beginnen. Maar het zou wel fijn zijn als een oud item een beetje eenvoudig in het archief terug te vinden zou zijn. Het uiterlijk mag van mij wel een beetje nostalgisch zijn.

Een nieuwe donatie om het een en ander te realiseren is voor mij geen probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat Tapatalk betreft. Ik gebruik alleen maar Tapatalk, waarschijnlijk ingegeven doordat dat ik alleen een iPad gebruik. Forums die dat niet ondersteunen kom ik niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.