Ga naar inhoud
ChrisVanMeer

SOTD 7 augustus - 13 augustus

Aanbevolen reacties

Proraso pre shave rood

Mama bear sandalwood vanille

Simpson x1 best badger

Testmes na coticule

Aluin

Gft sandalwood

Het mes scheert scherp en comfortabel, maar het blad is net te stug om in mijn top 10 te zitten. Verder een fijne scherrbeurt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze

Meißner-Tremonia Lavender DeLuxe

Le Jaguar 11/16

Tunney Aluin

Heerlijk kwastje hoor dit, je zou bijna willen dat er nog een paar van had. De zeep geurde prima, maar droogde wat snel op. Iets teveel water dus. Nu ja, het zat de scheerbeurt niet in de weg.

Het gezellige Franse mesje, special pour peau sensible, mocht na vijf slagen CrOx gevolgd door duchtig stroppen op zowel de katoenen als de lederen component van de Scrupleworks Swedish Bridal de baardharen verwijderen en deed dat met knetterend plezier. Wat moeite, zoals bij mij alle lichte messen, op de hals tegen de vleug, maar toch een moeiteloos spiegelglad resultaat van het soort dat de aluin zich niet deed voelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

AIbkNqy.jpg

Michael Waterhouse FBU smiler half hollow 8/8

Kanayama Cordovan #80000

Semogue 2011 LE Finest Boar size 1

Boellis Panama 1924

L'Occitane Bavx balm

L'Occitane Bavx Edt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

TOBS peppermint

Omega varken

Kropp 7/8

Floid vigoroso

Kruidvat sensitive asb

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SOTD_20170813-1024x683.jpg

• Open mes: Abr. Knyn - 7/8
  • Kwast: Kent - BLK4 (Das - Zilverspits)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheercrème: Baume.be
  • After-Shave: Baume.be - Balsem

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_5987.thumb.JPG.08669abc4bd9daf4fb031d4d6461b7a9.JPG

IMG_5989.thumb.JPG.707dadef2ad9db61eebf1d75c1e91da3.JPG

The Vulfix Old original lavender

da Vinci UOMO 22 mm Silvertip Badger

Rasurpur Napped Brown and English Bridle

Koraat 8/8 near wedge

Esprit de Valdemar Fougére aftershave

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Luxe vakantieset zo bij elkaar maar hoelang ben je weg Gert 8 dagen :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luxe vakantieset zo bij elkaar maar hoelang ben je weg Gert 8 dagen :lol:

Het is armoe troef :oops: moet wel twee dagen doen met één mes en ik heb maar drie zepen mee :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

t4Vabc.jpg

Nieuwe soort van glad ontdekt. Of ik heb BBS opnieuw uitgevonden, vandaag ben ik gladder dan ik met me muhle r101 ooit kon bereiken.

Wel 1x gesneden. Lekker hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een nieuwe saphir uit solingen gekozen vandaag, heel leuk mesje, klinkt goed scheert goed en comfortabel,... mama bear nag Champa schuim gemaakt met een zachte chinese syntheet op het gezicht, de zeep vraagt veel water. Sunbtiele aangename geur. Bbs maar wel nog een 3e zeep passage onder de kin. Geen aluin gevoeld en proraso wit asb afgewerkt aangezien ik nog geen bijpassende aftershave heb. Maar de combinatie valt goed mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mibbiwicked, ik heb gehoord van babys met een baard maar nog niet van baby s met stoppels op hun gat ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aluminium Jan Zoethout Scheerkwast,

TOBS Jermyn Street,

Rockwell 6C Gunmetal @5,

PolSilver Super Iridium (1),

Pitralon Polar,

Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem.

Campingscheerbeurt met een nieuwe krabber!

Een heel fijne ervaring!

Mild en doeltreffend, enige wat ik jammer vind is de wat lompe kop, niet dat je daar last van hebt bij het scheren, maar puur esthetisch.

Ik ben blij met deze aankoop!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_1009.thumb.JPG.2843f5c7a78bfa6451e40cde26bbac3b.JPG

SOTD voor het verjaardagsfeestje van mijn dochtertje is 4 vandaag geworden. Ze mochT de zeep uitkiezen

Werd de OSP Neroli

Laat het feest maar beginnen (mijn vrouw heeft Indies gekookt voor 20+ mensen)

setup:

SWK xl scuttle

J & T 26 mm 2 band

Koraat 6/8 "the White Queen"

OSP Neroli

Pinaud Citrus Musk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rockwell 6C plaat 4

Polsilver Super Iridium

Nivea creme

Razorock Plissoft

Stirling Coniferous

Speick

Een verse Polsilver, dus maar weer een keer plaat 4 gepakt.

Kort maar krachtig: Dit scheert met een vers mesje net zo makkelijk, dan niet makkelijker, BBS als plaat 5. :o

Erg prettig dus, plaat 4 krijgt wat meer aandacht vanaf nu.

Dan de zeep.

Ruikt het naar coniferen? Nee.

Ruikt het lekker? Ja.

Naar mijn neus ruikt dit meer naar dennen dan coniferen, die heb ik deze week toevallig nog geknipt en dan ruik je dat wel.

Maar misschien ruikt het ook wel weer naar iets anders, dan naar dennen, moeilijk te plaatsen.

Wel de bekende kwaliteit van Stirling.

Even laden met de Plissoft was genoeg voor 2 gangen hoofd en 3 gangen gezicht!

Deze jongen heeft weer een geheel glad hoofd en gezicht. 8-)

Wel begin ik, heel stiekem, het gevoel van vakmanschap van de ATT te missen... :roll:

@ Wim: Gefeliciteerd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van harte Wim! En smakelijk :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wim gefeliciteerd met jullie dochter!

Semogue SOC Badger Cherrywood,

Baume.be,

Gillette Fat Boy adjustable,

Rapira Platinum Lux 4e x,

4711 Echt Kölnisch Wasser,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Badger Cherrywood en Baume.be:

De Baume zeep is een wat lastig opschuimende zeep volgens sommigen. Het vraagt inderdaad wat extra aandacht, maar als je dan de scuttle toch vol hebt met mooi verzorgend schuim, dan heb je ook iets goeds om op je velletje te smeren. Met de SOC badger lukt dat prima. Even iets langer laden goed letten op de waterverhouding en rust, vooral rustig kloppen, tot je een mooi schuim krijgt. Dat wordt net zo heel dicht fijnblazig, maar wel stevig en goed glijdend.

Mesje en krabber:

De Rapira Platinum Lux voor de 4e x gebruikt. De Rapira deed zijn faam weer eer aan deze ochtend. Mooi strak scheerwerk. Moest wel even opletten vanwege de lichte schade van gisteren, maar dat ging verder prima. In de Fat Boy wat gespeeld met de instelling, ronde 1 op 6, 2 op 7 en 3 op 8, geeft net het subtiele verschil om het vel rustig te houden ondanks de gevoeligheid van de vorige keer. Kijk dat is die enkele beurt, waarbij de adjustable tot zijn recht komt. 3 rondes strak glad. Resultaat BBS.

Tot slot: 4711 er op om een beetje fris te worden, de Farmagan ASG voor de nodige zorg en weer glad en zacht als een babypoepert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeleciteerd met de kleine grote dame Wim.

Zijn wij het gewend dat die Amerikanen altijd zo overdrijven? Een puur overbodige vraag natuurlijk het antwoord hierop is een volmondig Ja.

Dus als ik de reviews op bijvoorbeeld B&B lees dat de Barrister & Mann Arctique door deze jongens weggezet wordt als de meest koelende zeep waar ze zich ooit mee geschoren hebben kan ik een licht gevoel van meewarigheid niet onderdrukken.

Vanmorgen ging de pot voor het eerst voor een scheerbeurt open en mocht de J&T zich een weg door de zeep banen. Er komt een geur vrij die je van menthol zepen kan verwachten, oftewel menthol die echter met de 2e reuk complexer wordt daar er een diepere laag inzit van bijvoorbeeld pepermunt en zoals ik later gelezen heb peper en bloemen.

Opgebracht over de Prep pre-shave ontstaat er een prachtig glijdend en verzorgend schuim, maar jongens het is wel een B&M zeep hoor en dat is er in mijn optiek ééntje uit het bovensegment qua kwaliteit, dus dat is geen verrassing.

Wel verrassend is de koeling die deze zeep geeft, deze zeep is namelijk echt koud dus hebben die Amerikanen ditmaal weer overdreven het antwoord hierop is een volmondig Nee.

Enige tijd geen Glacial of Voskot meer gebruikt en zowaar bij het eerste opbrengen kreeg ik weer eens waterige ogen.

De volgende woorden kunnen de oplettende lezertjes dan ook wel raden: met deze zeep is weer een pareltje aan mijn Menthol lijstje toegevoegd. :)

IMG_1678.thumb.JPG.06a37417a865f1b9e08313c76c29788c.JPG

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

29d73aa2eef3ac7d17cb27a173f863c4.jpg

Terug in eigen badkamer en deze schommelt......

Heerlijk dassenharen kwast met de Friodur.

Een mooie dag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze schommelt zeker heen en weer Onno en bij elke maximale uitslag wordt dit bericht geplaatst :o:lol::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen