Ga naar inhoud
Jeroen

Keuze krabbertje

Aanbevolen reacties

Wel.. zoekende niet echt meer, maar m'n interesse is gewekt :) en sta nu als het ware meer 'open voor', en onderzoekend te kijken dan zoekende-zijn.

Ondertussen naast de Muhle een Fatip een Merkur Progress, nog een onbekende onderweg en kijkende naar een Gillette 1930s New.

Een in gereviseerde staat. En die zijn er zag ik al.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben je eigenlijk nog steeds zoekende?

Houdt nooit meer op :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben je eigenlijk nog steeds zoekende?

Houdt nooit meer op :mrgreen:

:D De enabling society op z'n best!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Best is goed :)

De Gilette 1930sw new die ik op het oog had/heb, lijkt minder van schoonheid dan ik had verwacht - nog even meer info opvragen.

De prijs vind ik billijk voor een OK exemplaar, maar dat kan mijn onervaren inzicht zijn.

Een kleine 100 usd, plus nog de verzendkosten, inklaring en btw geeft 150USD in beeld. Zet me aan, of al wat over de twijfel heen naar een voor nu eerst verder kijken.

Ik weet wat ik mooi vindt. Klassiek en voorkeur met de open kam.

Nu aan het kijken op de shops in de UK. Het lijkt dat daar meer keuze is dan in Nederland. Ik surf nog wel even door :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
....

De Gilette 1930sw new die ik op het oog had/heb, lijkt minder van schoonheid dan ik had verwacht - nog even meer info opvragen.

De prijs vind ik billijk voor een OK exemplaar, maar dat kan mijn onervaren inzicht zijn.

Een kleine 100 usd, plus nog de verzendkosten, inklaring en btw geeft 150USD in beeld. Zet me aan, of al wat over de twijfel heen naar een voor nu eerst verder kijken. .....

$100 voor een NEW ? Niet doen !

Een beetje fatsoenlijke NEW moet voor $30 of minder best te koop zijn.... :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de nieuw-/ gerestaureerde staat die hij wil gaat dat denk niet lukken voor die prijs. $150 is inderdaad veel en veel teveel.

De koppen worden ook wel eens los en gerestaureerd aangeboden voor hele nette prijzen. Een handvat naar eigen smaak eronder en klaar ben je ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

:) dank.

Dan zal ik ook Ebay eens in de gaten gaan houden.

En wellicht kom ik al googelend ook nog wel op andere interessante sites terecht.

Met vier andere krabbertjes op de plank heb ik ook niet echt direct spoed, maar een mooi exemplaar ontvangen mag altijd ..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel, ik ben eruit en heb een order geplaatst.

Het is een Gillette 1930s NEW LC geworden. Minder agressief als de Muhle r41, pittiger dan de Fatip. Als ik het allemaal goed heb.

De r41 heb ik altijd als dagelijks scheermes gebruikt, maar toegegeven, wat milder bevalt me wel.

De Fatip is me echter te mild.

Met twee regelbare krabbertjes is het me meer duidelijk geworden wat ik prettig vind scheren.

Dat ik daar in die vijf jaren DE scheren nooit aan gedacht heb is mee een raadsel. Sowieso dat ik niet eerder op het idee gekomen ben de moderne veel-messige met glibberstrip krabbers in te wisselen. Zepen met de kwast doe ik al zolang ik scheer..

De overstap is er in ieder geval een waar ik meer en meer plezier aan beleef.

En ondanks dat het nog wel een week of acht gaat duren alvorens ik de Gillette 1930s NEW ga ontvangen, ben ik er nu al zeer content mee!

Het exemplaar wordt in prachtig ere hersteld - vind ik - én krijgt als laatste een rodium coating.

Zal me er vast en zeker soepel maar bovenal tevreden mee scheren.

Het enig branderige wat ik nu al een aantal uren flink voel zijn m’n vingers.. van het verwerken van de (deels eigen oogst) chili’s voor de sambal!

Wel erg lekker.

M'n vrouw maakt salsa's, lekker! Ook van - vooral - chili's. Deze worden rauw verwerkt en gaan een aantal weken in de fermentatie box. En zo heeft ook zij vandaag het warme branderige gevoel..

Fijn bij de afwas.

Voor wat mij betreft mag dit draadje (binnenkort) op slot nu het onderwerp 'keuze krabbertje' al vier krabbers opgeleverd heeft, is mijn hulpvraag wel ingevuld. :)

Dank voor het meelezen, meedenken en de adviezen! Ik heb er zeker wat moois aan overgehouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, heel goed! Waarom duurt het trouwens acht weken voordat die krabber geleverd wordt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, heel goed! Waarom duurt het trouwens acht weken voordat die krabber geleverd wordt?

Denk dat 'ie naar de USA gestuurd is/wordt voor een replate ... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yep.. het wordt een replate in de USA.

Zo kom ik op ongeveer acht weken.

Voor hetzelfde geld kan het binnen de acht weken, maar ik heb graag dat iemand er prettig en aangenaam de tijd en ruimte voor neemt én er mogelijk graag ook voldoening aan overhoudt. Komt de krabber enkel ten goede :)

Desalniettemin mag de krabber van mij morgen aangeboden worden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeleciteerd Jeroen en hoop dat hij dus voldoet aan de wens qua mildheid tussen de Fatip en de R41.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel plezier met de New!

Voor mij is dit een comfortabele doch best effectieve krabber die er ook nogeens fraai uitziet. En met een nieuwe topping moet het helemaal een plaatje worden :) .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren de nota én track en trace ontvangen van het pakketje met de Gillette. :)

Ondertussen alweer een aantal meer op mijn lijstje.. :) Maar... ik doe het rustig aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen