Ga naar inhoud
Ator razor

SOTD 15 mei - 21 mei 2017

Aanbevolen reacties

Ik denk niet dat veel mensen mijn voorkeur voor de 102 delen maar voor mij is het zeer prettig scheren met deze krabber, maar wel gezegd dat er een Feather mesje in moet zitten. Niet de diepst uitscherende krabber maar het scheergenot vergoed veel.

Hier eenzelfde mening, zeer fijne krabber in combinatie met een Feather mesje. Niet diep uitscheren????, dat zal wel aan de gebruiker liggen dan........of aan de zeep natuurlijk 8-) .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk niet dat veel mensen mijn voorkeur voor de 102 delen maar voor mij is het zeer prettig scheren met deze krabber, maar wel gezegd dat er een Feather mesje in moet zitten. Niet de diepst uitscherende krabber maar het scheergenot vergoed veel.

Hier eenzelfde mening, zeer fijne krabber in combinatie met een Feather mesje. Niet diep uitscheren????, dat zal wel aan de gebruiker liggen dan........of aan de zeep natuurlijk 8-) .

Ach kijk, zie nu weer eens mijn jonge bling bling vriend, het is nu toch zo dat onze gelijkgestemdheid op scheergebied serieuze vormen gaat aannemen :D

Ik wist trouwens niet eens dat jij ook deze heerlijke krabber in je bezit hebt, wel eens opgevoerd inje STOD :?::?: O ja, begin dan niet met iets over een grote kop hé :lol::lol:

Met niet diep uitscheren bedoel ik dit in vergelijking met een Wolfje, Timeless en de Blacbird.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach kijk, zie nu weer eens mijn jonge bling bling vriend, het is nu toch zo dat onze gelijkgestemdheid op scheergebied serieuze vormen gaat aannemen :D

Ik wist trouwens niet eens dat jij ook deze heerlijke krabber in je bezit hebt, wel eens opgevoerd inje STOD :?::?: O ja, begin dan niet met iets over een grote kop hé :lol::lol:

Met niet diep uitscheren bedoel ik dit in vergelijking met een Wolfje, Timeless en de Blacbird.

:D

Ik had er zelfs 2, 1 is verkocht en de ander is door familie in beslag genomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

BB Cc

Voskhod

Soner 1

St James black pepper and lime

f9e561699402b70c654b58062ce69221.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
Bedankt Hans.. valt mee hoor je doet een eeuwigheid met een stick.. Zal er op uitdraaien dat ik ze in mijn testament moet zetten voor de een of geen.

Net even België in geweest..

Rare mensen praten enkel Frans..

Rare jongens die Belgen weer helemaal treffend en juist verwoord Rolf, bij de weg hoe ruikt het daar? :lol::lol:

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enkele maanden geleden heb ik via MP voor €10,00 een lederen scheeretui in zeer goede staat aangeschaft. Hierin zaten een Gillette Tech krabber, een scheerkwast en een ongebruikte scheerstaaf. Uit nieuwsgierigheid heb ik vanochtend de scheerstaaf aangebroken. Na al de tijd is het compleet geurloos, maar de kwaliteit is erg goed. Goed glijdvermogen en verzorgend. Geen trekkerig of droog gevoel achteraf. Lekker glad in de voor mij gebruikelijke twee gangen.

Afgerond met de aftershave van La Toja.

Daar heb je een mooie aankoop aan gehad!

Jammer dat de zeep reukloos is, maar ik vind het wel bijzonder dat zo'n oude scheerstaaf toch goed blijft presteren. De Fougeres scheerstaven waar Jarno de hand op wist te leggen zijn ook mooi op leeftijd, maar ook die doen het nog prima. Jammer dat we nooit zullen weten hoe geur en kwaliteit waren toen ze vers in de winkel lagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rolf : dat is nog niet alles hoor : die kinderen van die mensen kunnen ook Frans spreken :lol::lol::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stirling Kong,

BdF Esclusivo,

Krect Spiral Curve,

Kai (5),

Florida Water,

Kokosolie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

- J&T #2212 met Palmolive Classic

- Schuckar 5/8"

- Proraso Groen met als resultaat FS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt Hans.. valt mee hoor je doet een eeuwigheid met een stick.. Zal er op uitdraaien dat ik ze in mijn testament moet zetten voor de een of geen.

Rare jongens die Belgen weer helemaal treffend en juist verwoord Rolf, bij de weg hoe ruikt het daar? :lol::lol:

..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

J. A. Henckels #19 7/8 Carbonstaal ..... erg goed

40274977752a33b23be16f357d153348.jpg

Goed weekend allen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm,

Pascale Refreshing Menthol,

Above The Tie S1,

Souplex B keuze 2e x,

Old Spice Original,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Pascale Refreshing Menthol:

Lekker fris Pasacale schuimpje in de Tuxedo. Mooi door geklopt tot een stevige yoghurt. Strakke gladde laag op de bakkes, ook de okseltjes even mee gesopt en gaan.

Mesje en krabber:

De Souplex B keuze voor de 2e x gebruikt. De Souplex doet het opperbest. In de S1 een prachtige combi. Denk dat het ongeveer de beste combi is, dat ik bij me heb, wat DE betreft. Moet nog even de Fasan testen met de Souplex, maar eigenlijk kan dat niet beter, hooguit nog effectiever. Resultaat BBS.

Tot slot: Old Spice er op. Hema ASB er over en weer klaar voor wat gaat komen.

Vandaag wat Joodse monumenten en de begraafplaats bezoeken. Dan hebben we het belangrijkste wel gezien hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag weer een voor mij geheel nieuwe crème en wel de Supermax Menthol welke ik van Teun mocht ontvangen tijdens onze meeting in Made, daarvoor een grote dankjewel. Ook dit is voor zijn geld gewoon een goede crème met een vrij bescheiden lichte frisse geur waarbij alleen de koelende werking niet of nauwelijks waarneembaar is. Opgebracht na de Vitos die wel koelde was er een prima glijlaag.

De iKon 102 scheve met het Feather mesje 2x scheerde weer zacht de stoppels af en voor de frisheid gekozen voor de Menthol cologne

IMG_1469.thumb.JPG.175871add7b7a5e8c43df4f2671fece3.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SOTD 20170520

KyzsPuj.jpg

Kwast: J&T® padoek / finest 2-band 24 mm.

Scheerzeep: Barbiere di Figaro "Distinto".

Krabber: Rotbart Mond Extra.

Mesje: Supermax Super Platinum (1).

After shave: Arko Men Cool after shave creme.

De oude Rotbart doet me aan de Gillette Old Type denken - mild maar effectief.

Fijne dag, iedereen ! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SOTD_20170520-1024x768.png

• Open mes: Hary Wester - Arlon 46 7/8
  • Kwast: J&T - ChrisVM (Das - Finest)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Scheermonnik - Delftse Donderslag
  • Aluin: DvH - Aluin met voetje
  • After-Shave: Saponificio Varesino - Stella Alpina
  • Geurtje: Rituals Eau du Kashmir

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

mooie foto, ivm die scheerkom, denk je niet dat met het steeds in en uit elkaar zetten dat die rubber op de duur aan vervanging zal toezijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hem nu 2x uit elkaar gehaald en nu ga ik hem wlleen om de 4-5 scheerbeurten even uit en in elkaar zetten. Ik denk dat het rubber nog best lang mee zal gaan. En anders is het zoeken naar een rubber van dat formaat...of overgaan op de olijven houten scheerkom vsn SV ;) Volgende maand toch maar eens weer wat bij SV bestellen nu het vakantiegeld binnen is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur Progress

Polsilver SI (4*)

Semogue 1800

TOBS Jermynstreet

Brut ASL

De Semogue 1800 werkt bij mij beter met komsoppen. Gebruik deze nu niet meer voor kopsoppen.

Verder weer lekker glad!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hem nu 2x uit elkaar gehaald en nu ga ik hem wlleen om de 4-5 scheerbeurten even uit en in elkaar zetten. Ik denk dat het rubber nog best lang mee zal gaan. En anders is het zoeken naar een rubber van dat formaat...of overgaan op de olijven houten scheerkom vsn SV ;) Volgende maand toch maar eens weer wat bij SV bestellen nu het vakantiegeld binnen is...

De olijf houten kom heeft echter niet dezelfde bodem dus zal het resultaat anders zijn en ik moet zeggen 70 euro voor een houten kommetje vind ik wel eeeeerg duur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is waar. Gelukkig zijn er genoeg O-ringen te vinden op het internet, dus als het rubber het begeeft zal ik denk ik wel een andere kunnen vinden. Of SV mailen of ze daar nog reserves van hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rolf : dat is nog niet alles hoor : die kinderen van die mensen kunnen ook Frans spreken :lol::lol::lol:

Die loop ik steevast omver.. Dus geen probleem..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stirling Margaritas in the artic

Omega puro tasso

Wacker Jungmeister 7/8”

Brut original

IMG_5459.thumb.JPG.11058313879d8f3e4f2fae1b6682ae88.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL

Esbjerg Amber/Kardamom

Puma 222 Silber 5/8

Tunney aluin

De Esbjerg Amber/Kardamom is een sample wat ik bij de Esbjerg Verdena kreeg. Uit het potje ruikt het geweldig. Nu is dat potje wat klein, dus de kleinste kwast gepakt die te groot was. Dan maar de halve inhoud van het potje in de Poolse Wimmie Kom en dan kloppen. De geur van amber en kardamom verdwijnt naar de achtergrond en een soort van ylang-ylang/handcreme achtige geur blijft over. Jammer. Bovendien was het halve samle net aan genoeg voor drie gangen, deze creme is verre van zuinig.

De vorige scheerbeurt met de Puma was niet zo lekker en dat zat me dwars, dus in de herkansing. Meteen het diepe in met de verse multifocaalglazen waar het effe aan wennen is ook, mooie test. Welnu: niks mis. Het mes deed zn werk, de bril ook, drie gangen glad met een ietsje prik van de aluin op de hals en de rechtermondhoek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is waar. Gelukkig zijn er genoeg O-ringen te vinden op het internet, dus als het rubber het begeeft zal ik denk ik wel een andere kunnen vinden. Of SV mailen of ze daar nog reserves van hebben.

fietsband

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen