Ga naar inhoud
ChrisVanMeer

Beginnen met slijpen

Aanbevolen reacties

Ik ga het met een coticule proberen denk ik. Lukt het me niet dan is het pech gehad. Iedereen bedankt voor het advies, sorry dat ik zo eigenwijs ben...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenwijs zijn is vooral een probleem in Noord Korea,....

Zet dezelfde vraag op een ander forum of op een ander moment en je krijgt een ander antwoord,...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk het niet dat ik mijn open mes daar op zou slijpen.. voor mijn zakmes lijkt het me een gaaf ding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat heeft geen enkel nut voor een scheermes, je slijpt altijd met de juiste hoek! Maar ik heb wel al wat van die steentjes getest voor het scheermes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
kan je ook straights met zo'n ding slijpen?

Nee dat kan niet. Ik heb 'm wel gehad voor keukenmessen en dergelijke, daarbij werkt het wel heel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor minder dan 25€ een prima apparaat voor je keukenmessen lijkt me. Ik heb er gelijk een besteld, bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor minder dan 25€ een prima apparaat voor je keukenmessen lijkt me. Ik heb er gelijk een besteld, bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je toevallig een linkje waar je hem besteld hebt? Is wellicht makkelijker dan uit de hand..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn heel wat modellen op ebay, ik zou nu voor de versie 02 gaan met die zuignap.

Werkt redelijk goed, een zware magneet om het mes vast te houden is een handige upgrade.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Elco gewoon via Alieexpress te verkri jgen. Vanaf €15 tot €25 incl verzenden.

Ruixin Pro Messenslijper, Update Professionele Keuken Messenslijper Systeem 4 stks Wetstenen Apex Edge Pro met Zuignappen

http://s.aliexpress.com/7FNbeyqm

(from AliExpress Android)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is ook een model met een zware voet met 1 zuignap, de copie van de nieuwe edge pro. Die staat stabieler.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga de gok eens wagen.. eens kijken of het wat is.. lijkt me handig ding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, test die an mij eens, maar eer die op en terug gestuurd is is een nieuwe al half betaald,...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

..

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@buffel,

Sorry beetje laat €23,50

de4c99bf2f845d72aac3493d9dfa0049.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat zijn die dingen gedaald in prijs, weet niet of ik nu moet lachen of huilen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wacht nog even af :) Eigenlijk heb ik het niet echt nodig, minder kopen is beter. Het lukt uit de hand ook prima nu, dus ..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Snuuf, jij hebt het ongetwijfeld over de originele edge pro, hier kijken we naar chinese spullen.

Buffel, als je deftig uit de hand kan slijpen heb je dat niet nodig! Dat ding komt hier ook niet meer boven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag maar eens een nieuw DE mesje (Feather) genomen en mee gespeeld. Beetje AHT, TNT, TPT etc.

Waarom heb ik dit nog niet eerder gedaan ... ik voel nu eindelijk wat de TPT moet zijn, en zo slecht voelen mijn test messen dan toch niet heb ik zo het idee. Ik begin eerder een sterk vermoeden te krijgen, door dat ik het te graag "beet wil hebben", ik simpelweg teveel doe. Morgen maar weer eens proberen en mij beperken tot het aantal slagen. En niet altijd dat "plakken" gevoel willen ontdekken, dat komt wel denk ik dan :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je was eigenlijk al een meesterslijper maar je wist het niet, die botte feather mesjes toch he ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je was eigenlijk al een meesterslijper maar je wist het niet, die botte feather mesjes toch he ;)

Lol

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb een Dovo Best Quality mes als oefenmes om te slijpen

ik heb het inmiddels wel goed scherend gekregen maar de bevel aan de teen is heel erg smal , terwijl het naar de hiel toe de juiste breedte krijgt :o

als ik nu meer druk op de teen ga uitoefenen zal de bevel wel breder worden , maar wordt het mes ook smaller ?

hoe doe je dit best normaal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen