Ga naar inhoud
Snuff

De Latrine

Aanbevolen reacties

PI56 schreef 2 uur geleden:

Jicht is erg pijnlijk weet ik uit ervaring. Maar hier kun je wel gericht pilletjes voor nemen. (of heb heb je die niet voorgeschreven gekregen)

Sterkte.

Oesje, jicht : niet simpel : veel sterkte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
PI56 schreef 2 uur geleden:

Jicht is erg pijnlijk weet ik uit ervaring. Maar hier kun je wel gericht pilletjes voor nemen. (of heb heb je die niet voorgeschreven gekregen)

Sterkte.

Nee eerst d.m.v. pijnstiller en ontstekingsremmer de aanval stoppen. Als dan mijn knie weer in orde is dan moet ik opnieuw bloedprikken en dan gaat de huisarts kijken wat de waarde zijn en of ik een pilletje moet  gaan krijgen. Heb jij zelf wel een pil ter voorkomen g van jicht?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijdens een jicht aanval wordt meestal colchicine voorgeschreven, en als zo'n aanval vaker voor komt  allopurinol.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik inderdaad al jaren standaard allopurinol in een flinke dosis. Heb nu gelukkig geen last meer, maar voorheen, met een lagere dosis, moest ik nog al eens colchicine bij slikken als  een jichtaanval doorbrak. Bijwerking daarvan was dan weer dat ik aan sch*t kwam :( Jicht wordt natuurlijk wel uitgelokt door iets. Bij mij is de nierinsufficiëntie de boosdoener. En bij een slechte nierfunctie moet je eigenlijk geen allopurinol slikken. Maar niet kunnen functioneren van de jicht is ook geen optie en mijn nieren zijn toch al naar de knoppen. Ik ga ervan uit dat ik na een transplantatie van deze drie dingen (nierinsufficiëntie, jicht en allopurinol)  af ben. Maar dan zullen er wel weer andere problemen op gaan treden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sterkte Wim!

Hier overigens hetzelfde vwb auto's. Rijd voornamelijk die van voor 2000, toen er nog niet teveel fratsen op zaten. Recent eentje uit 2005 die al wel meer van dat soort dingen heeft. Electrisch inklapbare spiegels, regensensor (dat is natuurlijk handig, omdat je tegenwoordig ook al door buienradar wordt gewaarschuwd dat het regent....)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo even een update mannen: net voor het eerst weer (met behulp van de krukken) een klein stukje gelopen, kan mijn knie nog steeds niet helemaal buigen en is nog steeds een beetje warm en dik (natuurlijk niet zoals afgelopen dinsdag/woensdag) en nog steeds erg gevoelig (gelukkig niet meer pijnlijk bij elke beweging nu alleen als je er druk opzet)

Heb nu een baard van  een week (afgelopen maandag voor het laatst geschoren) en dit jeukt zeg!

hoop met 1/2 dagen dat ik hem weer helemaal kan streken en er weer gewoon op kan lopen.

voor iedereen een goede week!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blij dat er in ieder geval iets aan vooruitgang inzit Wim!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sterkte Wim.
Tegen het jeuk gevoel een beetje olie er op smeren..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi dat het vooruit gaat Wim nog even doorbijten dus.

Ik had vanmorgen een afspraak met de neuroloog voor de durende rugpijn en er is besloten om te beginnen meteen pijnblokkade in te spuiten mocht dit niet of niet voldoende helpen dan gaat men toch over tot het edele snijwerk met bijbehorende herstelwerkzaamheden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef op 19/2/2018 om 12:40:

Mooi dat het vooruit gaat Wim nog even doorbijten dus.

Ik had vanmorgen een afspraak met de neuroloog voor de durende rugpijn en er is besloten om te beginnen meteen pijnblokkade in te spuiten mocht dit niet of niet voldoende helpen dan gaat men toch over tot het edele snijwerk met bijbehorende herstelwerkzaamheden.

Hans, ik hoop uit de grond van mijn hart dat het terug ok komt

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je Danny, als ze er al voor kunnen zorgen dat de pijn mindert dan ben ik al een zeer gelukkig mens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen