Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Mooly

Draaien van een mesje

Aanbevolen reacties

Heren,

Zag ergens op het grote wereldwijde web dat er mensen zijn die na 2 keer scheren hun mesje omdraaien in de krabber. Is dit echt beter om te doen? Ergens lijkt het mij logisch omdat je altijd dezelde kant op gaat met de mes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

Ik vind het geen gekke gedachte maar die moeite neem ik niet hoor omdat bijna elk mesje bij mij na 3 scheerbeurten toch de scheermesjescontainer ingaat. Het zit misschien tussen de oren maar voor mij is een mesje dan tot op de draad versleten en wordt het hoog tijd voor een nieuwe.

Maar UEKAZ en UEMAZ natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft geen enkele zin; het blijft immers dezelfde snijkant! Misschien dat het werkt als 'placebo' effect voor sommigen maar verder zie ik geen enkel nut.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het weinig nut heeft, het is inderdaad dezelfde snijkant alleen de hoek verandert misschien wat als je het omdraaid. Mesjes zijn ook te goedkoop om die moeite te doen immo :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoor ook mensen of 5 tot 8 scheerbeurten. Ik gooi ze gewoon na 3 keer scheren weg. Zijn de kosten niet de mesjes, tis de zeep en aftershave die mijn salaris opzuigen!

Misschien dat je met draaien een beurt meer eruit kan doen maar blijft een gebruikt en botter mesje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maakt geen enkel verschil wat mij betreft, je blijft immers dezelfde snede gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nick Shaves doet dat ook, die stropt zelfs z'n DE mesjes op zijn arm... :?

stroppen van je mesjes op je arm deed ik voorheen met de cartridge, mijn idee erachter is dat er teveel zeepresten op de mesjes achterbleven en hierdoor je het idee had dat het mesje sneller bot was. Ik kan door dat ik ze stropte de mesjes hierdoor weken gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kan ze iets op pimpen met zo een strop machientje maar mijn ervaring is dat het enkel nut heeft voor 2x extra.

Daarna kan je hem evenzogoed in de container gooien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat heeft stroppen te maken met het omdraaien van het mesje? ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide hebben hetzelfde doel; meer scheerbeurten met hetzelfde mesje. :geek:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met draaien geheel niks, maar wou als voorbeeld geven dat zulks soort handelingen zoals stroppen of draaien geen enkele toevoeging heeft aan de scherpte van het mesje. Zulks soort handelingen werken enkel en alleen in gedachte.

Als het mesje botter wordt in de container gooien en nieuwe pakken.

We blijven zuinige Hollanders maar het moet wel comfortabel zijn naar mijn idee.

est non diversis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker met de huidige prijzen van de Russische mesjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom zou je een extra maar matige scheerbeurt uit een mesje willen halen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor sommigen hier ook een hobby om er zoveel mogelijk beurten uit te persen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat mensen na de eerste matige scheerbeurt het mesje nogmaals proberen, tenzij die matige scheerbeurt de eerste met het mesje is. Wat dat betreft vermoed ik dat zoveel mogelijk GOEDE beurten eerder wordt nagestreefd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mee eens , enkel goede scheerbeurten is waar we naar streven, helaas zit er ook wel eens een mindere tussen. Wat overigens niet altijd aan het mesje ligt. Vaak is haastwerk funest voor het grote plezier. ( maar dat ik met alle leuke dingen )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haal veel beurten uit mesjes, maar niet goed is niet goed. Kijk wel naar de invloed van de krabber. Doet het mesje het minder in een krabber, waar andere ook minder waren, dan krijgt deze herkansing in een allemans vriend. Zo ben ik zoekende naar de beste combi's en lekkerste mesjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier wat late reactie op het omdraaien van scheermesjes.Ik ben nog maar pas op het forum actief, dus vandaar. Ik vraag me af, zou het niet kunnen dat er bij het scheren een braampje op de snede ontstaat. Als je dan na iedere scheerbeurt het mesje omdraait, zou de braam misschien weer naar de goede kant gedrukt kunnen worden. Zodat de mesjes toch langer mee kunnen.

Het valt mij op dat er fabrikanten zijn die de snijkanten van de mesjes van een nummer voorzien (1-2-3-4) Ik denk toch dat hier de gedachte achter zit om de mesjes om te draaien. :idea:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier wat late reactie op het omdraaien van scheermesjes.Ik ben nog maar pas op het forum actief, dus vandaar. Ik vraag me af, zou het niet kunnen dat er bij het scheren een braampje op de snede ontstaat. Als je dan na iedere scheerbeurt het mesje omdraait, zou de braam misschien weer naar de goede kant gedrukt kunnen worden. Zodat de mesjes toch langer mee kunnen.

Het valt mij op dat er fabrikanten zijn die de snijkanten van de mesjes van een nummer voorzien (1-2-3-4) Ik denk toch dat hier de gedachte achter zit om de mesjes om te draaien. :idea:

Braampjes druk je echt niet terug en wat moet ik met al die mesjes die geen nummer hebben :idea:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die nummers zijn onderdeel van het productieproces, daar zijn al heel wat berichten over geschreven op scheerforums ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toevallig zie ik dit onderwerp voorbij komen en ik draai ook na 2 tot 3 scheerbeurten het mesje om in de krabber.

Ik ben het met de algehele strekking eens dat het voor de scherpte niets uitmaakt maar voor zover ik heb begrepen zijn de mesjes altijd van een soort coating voorzien (teflon, platinum, of wat ze er voor mooie kreten voor hebben verzonnen). En deze zal aan de bovenkant waar het meest contact met de huid wordt gemaakt sneller wegslijten. Dus is het niet voor de scherpte dan wel voor het zgn. comfort (of anti-roest) waarvoor de coating in de eerste plaats is aangebracht.

In praktijk heb ik er eigenlijk nog nooit wat van gemerkt maar het zit tussen de oren...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen