Ga naar inhoud
LongShave

Welke zepen/crèmes hebben jullie in je bezit?

Aanbevolen reacties

He hans : als je over de 200 zepen gaat : is het dan geen tijd om een shaving society scheerfeest te organiseren ? Jij organiseert en wij doen de moeite om elk een zeepje mee te brengen dat je nog niet hebt

Zo heb ik er nog wel een paar :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

[GRINNING FACE WITH SMILING EYES][GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
He hans : als je over de 200 zepen gaat : is het dan geen tijd om een shaving society scheerfeest te organiseren ? Jij organiseert en wij doen de moeite om elk een zeepje mee te brengen dat je nog niet hebt

Zo heb ik er nog wel een paar :lol:

Mooi plan Danny ...........eeeeeeh alleen tegenwoordig is het bij ons in de mode om niet meer verrast te worden op verjaardagen met de meest ongewenste cadeaus maar van te voren een lijst op te stellen via internet met spullen die je graag zou willen hebben en deze met de bezoekers van dit soort heugelijke feesten met elkaar te delen, zie hiervoor lijstje.nl

Dit zou ik dan ook graag voor deze meeting willen voorstellen :P

Dat voorkomt zware teleurstellingen bij de ontvanger als iedereen deze mogelijkheid natuurlijk aanpakt om bijvoorbeeld eindelijk -en nu noem ik maar wat- zijn troepjeszeep (zie het commentaar van éné Ron C. uit R. te België) met goed fatsoen te kunnen dumpen :lol::lol:

En trouwens nu ga ik toch eerst eens wat zepen opmaken want er zijn te veel heerlijke zepen -en ik heb alleen nog maar heerlijke zepen :ugeek: - die te lang ongebruikt op de plank staan :cry:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
....... En trouwens nu ga ik toch eerst eens wat zepen opmaken want er zijn te veel heerlijke zepen -en ik heb alleen nog maar heerlijke zepen :ugeek: - die te lang ongebruikt op de plank staan :cry:

Nou, ik wens je de komende 50 jaar succes met het opmaken :mrgreen::mrgreen::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

O daar was ik nog vergeten om op jouw opgave te reageren komt omdat de gedachte aan een hoeveelheid van die troepjezeep al een paar keer tot een nachtmerrie geleid heeft en de gedachte van Snuff me dus weer geheel ontstelde, maar jouw zeeplijst mag er natuurlijk -op één zeep na- ook zeker zijn.

Daar staan ook weer een paar toppertjes op :P:P

Toch gek dat je dan jouw lijst ziende pure hoogtepunten tegenkomt en dan toch opeens weer een diep dal in kan duiken, hoewel als je niet eens diep valt zal je ook nooit weten hoe goed de top dan wel is :lol::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat voorkomt zware teleurstellingen bij de ontvanger als iedereen deze mogelijkheid natuurlijk aanpakt om bijvoorbeeld eindelijk -en nu noem ik maar wat- zijn troepjeszeep (zie het commentaar van éné Ron C. uit R. te België) met goed fatsoen te kunnen dumpen :lol::lol:

Ik had het over een aantal zepen die bij jouw nog nooit in de borstel zijn geraakt en weer is het niet goed :roll:

(Barrister & Mann, Chiseled Face, Fine Accoutrements, Mickey Lee Soapworks, Mike's Natural Soaps, Soap Commander)

Moeilijke mens die hans ;)

Eigenlijk zouden de moderators de andere mensen zijn te pas en te onpas gebruikte term troepjeszeep moeten besparen, bijvoorbeeld ieder gebruik van het woord bestraffen door verplicht afstaan van één van zijn (althans door hem uitgeroepen) kwaliteitszepen uit zijn lijst van honderden zepen. Die dan tijdens een bijeenkomst verloot worden onder de aanwezigen. Alhoewel de kans dat er straks een vracht menthol zepen te verloten zijn maakt dat ik zeker niet zal aanwezig zijn :lol:;)

Maar niemand is hopeloos verloren Hans, de laatste dagen kwamen hier aan de beurt

Saponificio Varesino 70 Anniversaire

Saponificio Varesino Felce Aromatica

Saponificio Varesino Manna di Sicilia

Ik weet je houd niet zo van Italiaanse troep maar deze zijn toch wel uitzonderlijk lekker 8-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hans, zal het nog even aandikken. De Jabonman Dama de Noche is binnenkort op en dan ga ik een nieuwe bestellen met nog één extra. Dat wordt iig geen Ylang Ylang (brrrrrrrrr). Denk de Rose.

En er is nog een zeep onderweg: Wickham Soap Co. - 1912 Frankincense Vegetal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hm die dame de noche, ylang ylang, rose en lima especias zijn echt topzepen en die blijven hier zeker en vast in het gamma. Ook de pannacrema nuavia en mdc's en de castle Forbes zijn blijvers. Ook ben ik curieus naar de zepen van saponificio Varesino. Ook de salters zijn top en dit is toch een niet dure zeep.

Deze morgen nog de Mdc argum gebruikt: 8 rondjes draaien met je borstel en toch voldoende zeep geladen voor 3 gangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
[ik had het over een aantal zepen die bij jouw nog nooit in de borstel zijn geraakt en weer is het niet goed :roll:

(Barrister & Mann, Chiseled Face, Fine Accoutrements, Mickey Lee Soapworks, Mike's Natural Soaps, Soap Commander)

Wel de B&M, Chiseled Face en Mickey Lee staan op mijn lijst en daar niets dan goed over, zie je wel dat je ook goede zepen kan uitkiezen mijn vriend :lol::lol:

Eigenlijk zouden de moderators de andere mensen zijn te pas en te onpas gebruikte term troepjeszeep moeten besparen, bijvoorbeeld ieder gebruik van het woord bestraffen door verplicht afstaan van één van zijn (althans door hem uitgeroepen) kwaliteitszepen uit zijn lijst van honderden zepen. Die dan tijdens een bijeenkomst verloot worden onder de aanwezigen. Alhoewel de kans dat er straks een vracht menthol zepen te vúerloten zijn maakt dat ik zeker niet zal aanwezig zijn :lol:;)

Geen schijn van kans mon ami troep dient ten alle tijden benoemd te kunnen worden puur ter voorkoming dat onbesuisde lezertjes dit in een onbewaakt ogenblik aankopen. Alleen in België blijken ze geen Nederlands te kunnen lezen :mrgreen:

Maar niemand is hopeloos verloren Hans, de laatste dagen kwamen hier aan de beurt

Saponificio Varesino 70 Anniversaire

Saponificio Varesino Felce Aromatica

Saponificio Varesino Manna di Sicilia

Ik weet je houd niet zo van Italiaanse troep maar deze zijn toch wel uitzonderlijk lekker 8-)

Daar heb je helemaal gelijk maar ik vind het geen troep hoor maar ik heb tussen de oren zitten dat Italiaanse zepen minder van kwaliteit zijn dan hun Engelse en Amerikaanse concurenten, ze beschermen, glijden en verzorgen minder en de basis geur lijkt voor mij altijd dezelfde toon te hebben, maar uekaz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hans, zal het nog even aandikken. De Jabonman Dama de Noche is binnenkort op en dan ga ik een nieuwe bestellen met nog één extra. Dat wordt iig geen Ylang Ylang (brrrrrrrrr)..

Tuurlijk ik bestel ook met graagte zepen die me de brrrrrrr bibbers bezorgen :o:shock:

Nee dit begrijp ik helemaal :roll:

Dat is toch evident :?:

Helder toch :?:

Duidelijk :?:

Echt :?:

Niet :mrgreen:

aangepast door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat betreft die Italiaanse zepen en eenzelfde basis kan ik je volkomen volgen. Echter heb ik dat gevoel ook bij een aantal Stirling zepen met als verschil dat deze hoogwaardiger schuim produceren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Elke zeep heeft natuurlijk dezelfde basis maar ik doel hier echt meer op de geur die aan de basis staat die grondtoon komt vaak naar boven bij het opschuimen.

En nogmaals ze zijn absoluut niet slecht er is zeker goed mee te scheren maar net wat je zegt mijn jonge vriend de kwaliteit van het schuim vind ik achterblijven bij de mijn zo geliefde merken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel de B&M, Chiseled Face en Mickey Lee staan op mijn lijst en daar niets dan goed over, zie je wel dat je ook goede zepen kan uitkiezen mijn vriend :lol::lol:

:? Je hebt ze nooit gebruikt en toch weet je al dat het helemaal goed zit? Ik vind ze goed dus dat zou eerder een aanwijzing moeten zijn die toch enigszins de haartjes op je armen doet overeind komen? :mrgreen:

Geen schijn van kans mon ami troep dient ten alle tijden benoemd te kunnen worden puur ter voorkoming dat onbesuisde lezertjes dit in een onbewaakt ogenblik aankopen. Alleen in België blijken ze geen Nederlands te kunnen lezen :mrgreen:

Ik denk dat als je een poll zou aanmaken en vragen om te stemmen of er nog mag gel*lt worden over Jabonman troep er heel wat mensen met volle overtuiging op "nee" zouden klikken ;)

Daar heb je helemaal gelijk maar ik vind het geen troep hoor maar ik heb tussen de oren zitten dat Italiaanse zepen minder van kwaliteit zijn dan hun Engelse en Amerikaanse concurenten, ze beschermen, glijden en verzorgen minder en de basis geur lijkt voor mij altijd dezelfde toon te hebben, maar uekaz.

Zeker niet altijd waar, er zijn onder deze zeker heel wat zepen die qua die kenmerken nooit ook maar in de buurt zullen komen van SV zepen naar mijn bescheiden mening.

Ik ben nu begonnen met de Stirling zepen, schuim is prima, geur (deze morgen executive man, vanavond Ozark Mountain) is goed maar een stuk minder dan de SV voor mij. Prijs is dan ook maar de helft dus je hoort mij niet klagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hoe vind je de Pannacrema tov de SV Ron?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel de 3 panna's zijn vaste gasten in dit huis en dat gaat niet veranderen, de SV's bevallen me momenteel dermate dat ik na verder gebruik overweeg om de andere zepen van hun ook te gaan proberen. Maar nog even afwachten, ik bedoel zo had ik met Barrister & Mann Cologne Russe bijvoorbeeld iets van Wow die moet ik hebben maar na drie dagen na elkaar begon het me tegen te staan, ik wil hem nog altijd graag maar voor mij zou het een zeep zijn die max één keer per maand wordt gebruikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel de 3 panna's zijn vaste gasten in dit huis en dat gaat niet veranderen, de SV's bevallen me momenteel dermate dat ik na verder gebruik overweeg om de andere zepen van hun ook te gaan proberen. Maar nog even afwachten, ik bedoel zo had ik met Barrister & Mann Cologne Russe bijvoorbeeld iets van Wow die moet ik hebben maar na drie dagen na elkaar begon het me tegen te staan, ik wil hem nog altijd graag maar voor mij zou het een zeep zijn die max één keer per maand wordt gebruikt.

Ok das duidelijk. Dan geef ik eerst effe prioriteit aan de panna's ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wachten tot eind van het jaar, krijg je 30% korting!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo ! dat is ook de moeite, gaan we daarop even wachten inderdaad :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo ! dat is ook de moeite, gaan we daarop even wachten inderdaad :D

Ik vermoed dat dit met "Black Friday" is ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De pond is ondertussen ook al 30% gezakt, en nog voor nieuwjaar keldert die helemaal, de dollar die gaat daarentegen veel sterker worden. ....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Mikali: Inderdaad. Eind November is dat altijd

@Arnout: Weet niet wat dit er mee te maken heeft gezien het uit Italie komt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de Saponificio Varesino nog nooit uitgeprobeerd dus dan is dit een mooie kans om hem eens te testen dus een belletje tegen die tijd zou mij zeer veraangenamen Snuffie :idea:

De pond is ondertussen ook al 30% gezakt, en nog voor nieuwjaar keldert die helemaal, de dollar die gaat daarentegen veel sterker worden. ....

De Dollar laat op dit moment een dalende lijn zien en voor wat het waard is, mijn schoonzoon die een Amerikaans importbedrijf in voedsel heeft verwacht juist dat als Trump op deze weg doorgaat de Dollar verder zal wegzakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de Saponificio Varesino nog nooit uitgeprobeerd dus dan is dit een mooie kans om hem eens te testen dus een belletje tegen die tijd zou mij zeer veraangenamen Snuffie :idea:

Je bent niet bij de les Hans, het gaat om de Pannacrema niet de SV ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ron, de engelse websites gaan hun prijs op korte termijn niet verhogen, maar de.wisselkoersen zijn wel zeer volatiel,... Italiaanse zeep is goedkoper op amazon engeland dan in Italië

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen